(foto: Héctor Cortés Paredes)
ΣΤΟ SANTIAGO DE COMPOSTELA
Ανήμερα του Αγίου Ιακώβου στην Ισπανία.
Προστάτης Άγιος όλης της Χώρας.
Πόλη ολόκληρη του 'χουν αφιερώσει: Σαντιάγκο = Άγιος Ιάκωβος
Τη Δευτέρα ήμουν εκεί και θαύμασα για μια ακόμα φορά την ομορφιά αυτής της πόλης.
Φτάνεις και όποιος και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι,
αν ήδη κινείσαι μια βδομάδα στην Ισπανία βλέποντας διάφορα ωραία και φτάνεις μετά εκεί
μάλλον σκέφτεσαι:
"είναι δυνατόν μετά απ' όσα έχω δει, τόσες πόλεις, τόση ομορφιά, να βλέπω κάτι που ακόμα μπορεί να με εντυπωσιάσει"
(και για πρωινή προσευχή...)
(και για βραδινή βόλτα )
Τέτοιο είναι το Σαντιάγκο. Κι ετοιμάζονταν για σήμερα 25 Ιουλίου. Για τη Μεγάλη Γιορτή. Γι' αυτό το ανέφερα στη χθεσινή δημοσίευση:
http://elgrecomadrid.blogspot.com.es/2013/07/blog-post_24.html
Και μαζεύονταν σιγά-σιγά χιλιάδες άνθρωποι, απ' όλα τα μέρη του κόσμου, να γιορτάσουν,
φαίνεται αυτό είναι το τελευταίο που θα μας πάρουν,
να θέλουμε να γιορτάσουμε
και δη όλοι Μαζί,
κάτι σημαντικό ή μια ανοησία
δεν έχει σημασία,
τραγικότερο θα είναι αν φτάσει ο καθένας να γιορτάζει το ο,τιδήποτε
Μόνος του.
Ξεκίνησε κι αυτό το τρένο απ' τη Μαδρίτη, όχι απ' το σταθμό Ατότσια που γνωρίζουν οι περισσότεροι, από τον άλλο, τον Τσιαμαρτίν. Με πάνω από 200 επιβάτες.
Και λίγο πριν φτάσει, μπαίνοντας στην πόλη του Σαντιάγκο, σε μια στροφή λες και ήτανε ζεμπέκικο, λες και είχε το δικαίωμα ο μηχανοδηγός να κάνει το κομμάτι του, ανέπτυξε ταχύτητα υπερδιπλάσια από την επιτρεπόμενη, έτσι, από μαγκιά. Από 80 χλμ που επιτρέπονταν στη συγκεκριμένη στροφή, το πήγαινε με 190 χλμ την ώρα και το φώναζε κιόλας, το καμάρωνε, τον κατέγραψαν:
“¡Voy a 190!” φώναζε!
(Foto: Lavandeira Jr, (EFE)
(Φώτο του Oscar Corral, επιβάτης που προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους δικούς του ακριβώς μετά το ατύχημα.)
Τόσο απλή είναι η αιτία του θανάτου 78 ανθρώπων μέχρι τώρα. Η ανάγκη να κάνεις ένας τύπος το κομμάτι του. Ή έστω να υπακούσει στις εντολές των αφεντικών του για ακρίβεια στην ώρα άφιξης στον τελικό προορισμό. (Γιατί αλλιώς στην Ισπανία, επιστρέφεται στον επιβάτη ένα μέρος τού αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο δε φτάσει στην ώρα που υπόσχεται. Δεν τους βρίζουν τους επιβάτες κι από πάνω επειδή καθυστέρησαν αλλάζοντας μηχανή (;;;;) στο Δομοκό της Ισπανίας )
(Foto: Mónica Ferreiros, La Voz de Galicia)
Αυτή είναι μέχρι στιγμής η εξήγηση του ατυχήματος: υπερβολική ταχύτητα. Και φαίνεται πως αυτή θα είναι και η οριστική. Δεν είναι η πρώτη φορά στην Ιστορία που ένας άνθρωπος - ανθρωπάκος, προσπαθεί να γράψει τη δική του "λαμπρή" ιστορία και χέρι-χέρι με την ανασφάλειά του προξενούν ανείπωτο πόνο σε χιλιάδες ανθρώπους. Είτε υπακούοντας σε εντολές ανωτέρων είτε παίρνοντας προσωπικές πρωτοβουλίες. Έχοντας στα χέρια του ένα τιμόνι οχήματος ή το τιμόνι μιας Χώρας.
Αιωνία η Μνήμη στα Αιωνίως Αθώα Θύματα της Ανθρώπινης Ανοησίας, Ανασφάλειας και Εμμονής για περισσότερο Κέρδος.
(Foto: Xoán A. Soler, La Voz de Galicia)
Υ.Γ.: Μένει να αποδειχτεί πως η υπερβολική ταχύτητα με την οποία έτρεχε το τρένο, ήταν επιλογή του Μηχανοδηγού και όχι αδυναμία για κάποιο τεχνικό λόγο να το συγκρατήσει ή "Άνωθεν" Επιτακτική Εντολή.
Μαδρίτη 25-7-2013
El Greco
Ίσως θα έπρεπε οι προσκυνητές να επιλέγουν όπως παληά να κάνουν την διαδρομή του προσκυνήματος με τα πόδια. Όσο για τις καθυστερήσεις στον Δομοκό καλύτερα να φτάνει κάποιος αργότερα παρά καθόλου. Κρίμα στους ανθρώπους.
ReplyDeleteΤελικά οι 79 ήταν θύματα της εμμονής στο κέρδος; Αφήνεις συνεχώς υπονοούμενα, και βάζεις ερωτηματικά χωρίς κάτι συγκεκριμένο. "Μένει να αποδειχθεί", "άνωθεν επιτακτική εντολή". "εμμονή για κέρδος". Ας είμαστε πιο συγκρατημένοι με τον ανθρώπινο πόνο, κι αν έχουμε κάτι να πούμε συγκεκριμένα να το πούμε. Αλλιώτικα ας σιωπούμε μπροστά στην τραγωδία.
ReplyDeleteΠολύ λυπάμαι Ανώνυμε φίλε που έχασες το χρόνο σου σε λάθος σελίδα. Εδώ δεν υπάρχει αστυνομικό ρεπορτάζ. Και πολύ λιγότερο υπάρχουν βεβαιότητες εδώ. Για βεβαιότητες και γι’ ανθρώπους που κατηγορηματικά θα σου πουν ΑΜΕΣΩΣ τη ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΙΤΙΑ κάθε κακού, υπάρχουν άπειρες και σελίδες και κανάλια. Εδώ, με σιγουριά δεν ξέρει κανένας τίποτα. Κι ακριβώς σεβόμενοι τον πόνο τόσων ανθρώπων, αφιερώνουμε Χρόνο για να κάνουμε Καταδύσεις στη Σκοτεινή μας Φύση. Ελπίζω πραγματικά να μη σε ξαναταλαιπωρήσουμε. Γιατί πότε δε θα βρεις εδώ καμιά Μονοσήμαντη Βεβαιότητα. Σ’ ευχαριστώ πάντως για το χρόνο σου. Έστω κι αν ήταν για να υποδείξεις πως για τον Ανθρώπινο Πόνο μιλάμε μόνον όταν έχουμε διασταυρωμένο Αστυνομικό Ρεπορτάζ.
DeleteΥ.Γ.: Ούτε για το ατύχημα του Αλέξανδρου Ωνάση δεν είμαι βέβαιος ακόμα τι έγινε.
Ακόμη χειρότερο από τις βεβαιότητες που δεν έχουμε είναι να αφήνουμε σαφείς υπαινιγμούς ότι κάτι έτρεξε, ύποπτο, από κάποιους ίσως μεγαλοκαρχαρίες του κέρδους, -αλλά βλέπεις δεν είμαστε και βέβαιοι καθώς δεν είμαστε αστυνομικοί...αυτό στην πολιτική λέγεται απλά εκμετάλλευση. Κι επειδή θέλω να πιστεύω ότι δεν ήθελες κάτι τέτοιο καλό θα ήταν κατά τη γνώμη μου να μιλούσαμε πιο προσεκτικά για μια τραγωδία. Θεωρώ ότι δεν έχασα το χρόνο μου κάνοντας σου κριτική. Εσύ μάλλον κατάλαβες λάθος αυτό που θέλησα να σου πω.
ReplyDeleteΥΓ. Πιθανώς να φαντάζεσαι πολλά για το ατύχημα του Αλέξανδρου Ωνάση αλλά η συνωμοσιολογία ποτέ δεν βοήθησε στην ανακάλυψη της αλήθειας
Υποθέσεις μόνον είναι.
DeleteΣκέψεις,
υποθέσεις,
παζλ σκέψεων και υποθέσεων,
κυβιστική κατολίσθηση του μυαλού πες το.
Αυτό,
για κάποιο λόγο,
τελευταία με ευκολία ονομάζεται "συνωμοσιολογία".
Αλλά έτσι προχώρησε ο άνθρωπος, επειδή ήταν ελεύθερος
επώνυμα
να κάνει υποθέσεις,
να αναλάβει τις ευθύνες των λεγομένων του επώνυμα
να εκφράσει φόβους
και ό,τι άλλο ένοιωσε να εκφράσει.
"Συνωμοσιολογία" για παράδειγμα ήταν μέχρι πέρυσι
το να πει κανείς ότι έκλεψε ο Τσοχατζόπουλος.
Και άθλιος όποιος το υπενίσσονταν αφού μάλιστα είχε και την απαλλαγή από τη Βουλή.
"Συνωμοσιολογία" είναι μέχρι φέτος το να πει κανείς ότι ο Παπαντωνίου έκλεψε.
Το Πένθος μου εγώ στις Τραγωδίες το εκφράζω αφιερώνοντας χρόνο για να κάνω υποθέσεις, να γράψω όσα περνάν ως πιθανότητες απ' το μυαλό μου.
Χαίρομαι που δεν έχασες το χρόνο σου. Όσο για την "ανακάλυψη της αλήθειας" έως η ανθρώπινη εμμονή ή και παράνοια τη βοήθησε ενίοτε.
Άλλο οι υποθέσεις που βασίζονται σε δεδομένα που πρέπει να επαληθευτούν και άλλο το να λέει κανείς ό, τι του κατέβη στο κεφάλι επειδή απλά του κατέβηκε. Αυτή είναι η διαφορά όταν θέλεις να ανακαλύψεις τη γνώση, που θέλει πολύ δουλειά και πειθαρχία για να την κατακτήσεις. Τη γνώση πάντως ουδέποτε τη βοήθησε η ανθρώπινη παράνοια ως μέθοδος.
ReplyDeleteΥΓ. Το παράδειγμα του Τσοχατζόπουλου που έφερες είναι ατυχές. Στην περίπτωση αυτή υπήρχε ένας πλούσιος βίος που οδηγούσε σε εύλογες σκέψεις και υποθέσεις. Αυτό δεν είναι συνωμοσιολογία (εκτός και αν είναι κάποιος φανατατικός πασόκος). Δυστυχώς τελευταία το αντίθετο συμβαίνει. Να συνωμοσιολογούμε ασυστόλως προσπαθώντας να εξηγήσουμε με όποιο τρόπο μας κατέβει την πραγματικότητα. Αυτό κατά τη γνώμη μου δεν είναι ελευθερία σκέψης, είναι απλά άγονη κυριολεκτική κατολίσθηση του μυαλού.
Επίμονε στην Ανωνυμία φίλε-η, που όλα τ' απαντάς εκτός απ' την αιτία της Ανωνυμίας σου. Οι υποθέσεις μου σε δεδομένα βασίζονται.
ReplyDeleteΔεδομένα ήταν τα 190 που έτρεχε.
Δεδομένα τα 80 που ήταν το μέγιστο όριο εκεί.
Δεδομένη η επιστροφή των χρημάτων όταν τα τρένα καθυστερούν.
και πολλά άλλα μεταξύ των οποίων και το ν' αφήσει κανείς ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα. Ειδικά απ' τη στιγμή που δεν ανοίγουν ή δεν πληροφορούν σχετικά με το "Μαύρο Κουτί".
Πες μου τουλάχιστον την παρέα σου μήπως σου πω ποιος είσαι...
Υ.Γ.: Να υποθέσω ότι υπαινίσσεσαι πως όπου "υπάρχει πλούσιος βίος" μπορώ να κάνω "εύλογες σκέψεις και υποθέσεις" ή θα κατηγορηθώ για συνωμοσιολογία; Μπορώ τουλάχιστον να σε (ξανα)λέω Κούλα;;;
Αυτά δεν είναι δεδομένα προκειμένου να υποθέσεις ότι οι επιβάτες ήταν θύματα του κέρδους("επέσατε θύματα αδέρφια εσείς"). Ούτε καν μας είπες αν η αμαξοστοιχία είχε καθυστέρηση, ώστε να μπορεί να συνδεθεί στοιχειωδώς η αποζημίωση στην οποία αναφέρεσαι. Αναφορικά με τον πλούσιο και τρυφηλό βίο πολιτικών προσώπων χωρίς επάγγελμα δεν συνωμοσιολογεί κανείς αλλά εύλογα κάνει υποθέσεις. Και ο κόσμος στην Ελλάδα δεν συνωμοσιολόγησε γιαυτό. Εκτός αν είσαι πολύ ΠΑΣΟΚΟΣ, ή πολύ ΝΔουλης ή πολύ Καμμένος.
ReplyDeleteΥΓ. Έχεις εμμονές με το όνομα. Το θέμα είναι όμως τι λέμε και κυρίως τι γράφουμε. Και συ δεν πρόσεξες μιλώντας για θύματα. Απλά μπήκες στο τριπάκι της συνωμοσιολογίας.
Ωραίο και ταπεινό αυτό το το " Το θέμα είναι όμως τι λέμε και κυρίως τι γράφουμε."
DeleteΤέτοια βεβαιότητα για τη σημαντικότητα των λόγων σου;
Το σημαντικό εγώ νομίζω είναι ότι τα θύματα βρήκαν τον Ανώνυμο Ρομπέν τους να τα υπερασπιστεί από επικίνδυνες επιθέσεις σαν εκείνη του κειμένου άνωθεν.
Ευτυχώς ευθύνομαι για ό,τι λέω και γράφω (επώνυμα) και όχι για ό,τι καταλαβαίνει ο πάσα ανώνυμος. Χεβ ε νάις σάμμερ.
Αντί να ενοχλείσαι από την κριτική στις σκέψεις σου θα σου πρότεινα να σκεφτείς και τη διαφορετική άποψη και να μην ειρωνεύεσαι. Δεν είμαι "ρομπέν των θυμάτων". Απλά διαφωνώ με την προσέγγισή σου η οποία όπως σου έγραψα με πολιτικούς όρους θα μπορούσε να θεωρηθεί εκμετάλλευση-κάτι που όπως τόνισα πιστεύω ότι δεν το ήθελες. Κρίμα γιατί δίνεις ειρωνευόμενος την αίσθηση ότι σε ενοχλεί η κριτική και ότι θέλεις να σου χαιδεύουν τα αυτιά για όσα γράφεις.
ReplyDeleteΩς προς το θέμα της επωνυμίας είναι γνωστό ότι στα blog αυτή συνηθίζεται, αρκεί να μη χυδαιολογεί κανείς. Και δεν νομίζω ότι πρέπει να σου δώσω πλήρη στοιχεία για να σου κάνω κριτική. Αυτό πιά το "τίνος είσαι συ.." όταν προσπαθείς να πεις κάτι έχει παραγίνει.
Αυτό εννούσα όταν έγραψα ότι το σημαντικό είναι τι λες και τι γράφεις (αλλά και τι πράττεις) και όχι τα στοιχεία ταυτότητας σε ένα blog.
Καλό καλοκαίρι και σε σένα. Μπορείς να με λές "πάσα ανώνυμο" αφού έτσι σου αρέσει.
Αγαπητή μου, αν η κριτική γενικώς με ενοχλούσε, το μόνο που θα έκανα θα ήταν να μπαίνω ανώνυμα σε διάφορα σε blogs κι απλώς να κάνω κριτική στη σκέψη των άλλων, όχι να εκτίθεμαι προσωπικά.
DeleteΚι ο βασικότερος λόγος που επιμένω μαζί σου (αλλιώς καλοδεχούμενη η κάθε διαφωνία) είναι γιατί πράγματι υπάρχει κάτι που μ’ ενοχλεί,
μια μόδα τελευταία,
να φοριέται
για «προωθημένη»,
«ώριμη αριστερή σκέψη»
η υποτιθέμενη «αντι -συνωμοσιολογία ».
όποιος κατηγορεί κάποιον για σ»συνωμοσιολόγο» είναι «ώριμος».
Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ γύρω μας, ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ εναντίον της Κοινής Λογικής οργιάζει
και μεις κορίτσια στον κόσμο μας,
μην τυχόν και μας πουν «συνωμοσιολόγους» μας καίει.
Μετά από ένα τόσο τραγικό ατύχημα, το ελάχιστο που μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος είναι να αναρωτηθεί:
μήπως είναι αυτό;
μήπως το άλλο;
μήπως και τα δυο; Αντί να αναπαυθεί στο ρόλο του Εισαγγελέα που θα μιλήσει όταν έχει όλα τα στοιχεία.
(Για την Ιστορία, όλα όσα υπέθεσα, τα εξετάζει Αστυνομία και Δικαιοσύνη είπαν σήμερα. Για να αποκλείσουν όχι για να συνωμοσιολογήσουν.(
Πάντως έχε υπ’ όψιν σου πως και η κριτική της κριτικής, επιδέχεται κριτικής.
Όλοι εκτιθέμεθα με αυτά που γράφουμε. Αυτά είναι η υπογραφή μας και όχι ένα όνομα ή ένα ψευδώνυμο. Είναι εμφανές οτι ενοχλείσαι που μπήκα στο blog σου όπως γράφεις για να σου γράψω κάτι που δεν σου αρέσει. Όμως εσύ δίνεις τη δυνατότητα καθιστώντας την ιστοσελίδα σου δημόσια και μάλιστα δίνοντας τη δυνατότητα υποβολής σχολίων με υπογραφή "anonimo". Και δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να μπερδευτούν οσοι διαβάζουν καθώς ελάχιστοι σχολιάζουν αυτά που γράφεις.
ReplyDeleteΓια το αν η αριστερή σκέψη είναι υπέρ της "αντισυνωμοσιολογικής" θεώρησης επιτρεψέ μου να αμφιβάλλω. Το αντίθετο συμβαίνει σήμερα. Οι συνωμοσιολογικές θεωρίες από κει κυρίως εκπορεύονται. Σε σημείο που ακούγωντας αριστερούς να νομίζεις ότι ακούς Καμμένο(τον συμπαθείς ή μου φαίνεται;) και Μιχαλολιάκο. Και είναι παλιό γνώρισμα των κοινωνιών σε εποχές κρίσης. Αναπτύχθηκαν στη Γαλλία μετά από το Διαφωτισμό, ως αντίδραση στην επανάσταση, στη Γερμανία την εποχή του Χίτλερ, αλλά και αλλού. Είναι εύκολη άλλωστε διέξοδος ψυχολογικά για να βγάλει κανείς τα απωθημένα του. Ειδικά στους χαλεπούς καιρούς μας.
ΥΓ Η κριτική οπωσδήποτε δέχεται και πρέπει να δέχεται κριτική αλλά δεν είναι κριτική να ειρωνεύεσαι τους σχολιαστές σου ακόμα και αν διαφωνείς έντονα με αυτούς. Εσύ μάλιστα δεν κερδίζεις με το να υποδύεσαι το summer boy ευχόμενος "ναις σάμμερ".
Καλό καλοκαίρι.
Ασφαλώς έδωσα τη δημόσια δυνατότητα και εξακολουθώ να τη δίνω. (Άσε που γι' αυτό το "anonimo" σιγά μην ξέρω εγώ τι δυνατότητες δίνει το μπλογκ, άλλος μου το φτιαξε). Τη δίνω λοιπόν και στους λίγους που μπαίνουν στο δικό σου κόπο και στους πολλούς που μπαίνουν σε άλλο.
ReplyDeleteΗ αντίδρασή μου δεν ήταν στην κριτική σου αλλά στο ύφος, το υπεράνω, το συμβουλευτικό, για το πως πρέπει ν' αγγίζει κανείς το ένα θέμα και πώς το άλλο ω σα να μιλούσε ο Σοφότερος των Δημογερόντων. Καμιά επιφύλαξη, καμιά σεμνότητα, μια ερώτηση "το λες αυτό γιατί ξέρεις κάτι παραπάνω;" ή ό,τιδήποτε αλλά καλοπροαίρετο... (Αν ξαναδιαβάσεις θα δεις ότι η καλή πρόθεση λείπει απ' την πρώτη στιγμή.)
Ξαναδιάβασε όσα εσύ γράφεις αντί για τα δικά μου και θα καταλάβεις τί εννοώ. Και μπορεί να βρεις και τα κίνητρα της "κριτικής" σου. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ πως απ' όλα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και στον κόσμο αυτό σε καίει εσένα πιο πολύ και θέλησες να βάλεις στη θέση του, είναι το πως εγώ μετέδωσα τη συγκεκριμένη είδηση κτλ κτλ...
Σχετικά με τον Καμμένο, χωρίς να τον αντιπαθώ, μάλλον σου φαίνεται ότι τον συμπαθώ. Εσύ ποιον "συμπαθείς";
Τέλος, τί εννοείς "δεν κερδίζεις με το να υποδύεσαι..."; Η λέξη "κερδίζεις" πού κολλάει; Το επισημαίνω μήπως σου δώσει απαντήσεις για την όλη στάση και "κριτική" σου.
Καλό καλοκαίρι Στέφη μου. (σκέφτηκα να σε βαφτίσω Στέφη, πιο κομψό, σου πάει πιο πολύ από κείνο του Κούλα που σου 'χα δώσει παλιά.
Κάνεις δίκη προθέσεων του συνομιλητή σου αντί να απαντάς επί της ουσίας. Ούτε υπεράνω αισθάνομαι σε σχέση με σένα, ούτε σοφότερη. Αν πρέπει, πριν σου κάνω κριτική, να γραψω προηγουμένως για το τι όμορφα που γράφεις τότε αυτό δεν είναι κριτική είναι γλύψιμο. Αυτό θές; Αλλά ακόμη και αν η κριτική μου είναι "απότομη" κατά τη γνώμη σου ή "κοφτή" δεν είναι λόγος να ειρωνεύεσαι. Δεν είναι όμορφο να το κάνεις και σε εκθέτει. Επίσης καλό είναι να μη θεωρείς ότι ακόμη και η αυστηρή κριτική σε κάτι που λές σημαίνει έλλειψη καλής πρόθεσης. Και σχολίασα διότι όπως σου έγραψα θεωρώ ότι δεν είχες πρόθεση να εκμεταλλευτείς τα θύματα αλλά ότι παρασύρθηκες σε χαρακτηρισμούς από μία λογική συνωμοσιολογίας που κατά τη γνώμη μου είναι απορριπτέα. Αυτά όμως δεν τα διαβάζεις. Διαβάζεις τελικά μόνο ότι σε ενοχλεί. Και επί του οποίου αντί για απαντήσεις έλαβα τελικώς ειρωνείες. Συμβαίνει σε συζητήσεις όταν ο άλλος δεν θέλει να ακούσει κάτι πέραν των όσων υποστηρίζει.
ReplyDeleteΥΓ. Δεν κερδίζεις τίποτα ουσιαστικό σε μια συζήτηση με το να απαντάς ως summer boy με αγγλικούρες. Αυτό νομίζω ότι το καταλαβαίνεις
ΥΓ2.Τελικά ξέρεις πιό είναι το θέμα; Ότι αντί να ψάχνουμε την αλήθεια περιοριζόμαστε σε "κατολισθήσεις" του μυαλού, σωστά το έγραψες, σε σπερμολογίες χωρίς στοιχεία, και σε αναζήτηση των πραγματικών προθέσεων του συνομιλητή μας που είναι "κρυμμένες" και "ανομολόγητες". Γιαυτό, μεταξύ άλλων τελικά δεν μπορούμε να συννενοηθούμε.
ReplyDeleteΈχεις απόλυτο δίκιο. Δε μπορούμε να συνεννοηθούμε. Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που αυτός που γράφει κι αυτός που διαβάζει δεν… Ούτε η πρώτη φορά είναι που ένας αναγνώστης διατείνεται ότι ξέρει καλύτερα τι ήθελε να πει ο γράφων.
ReplyDeleteΓια ένα μόνο θέλω να σε διαβεβαιώσω: αυτό που λέω, δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτό που καταλαβαίνεις. Κι αυτό δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό.
Το ότι διαφωνώ με την ανάγνωσή σου συνεπάγεται ότι θέλω να με «γλύφουν»; Γιατί αυτό μοιάζει πιο πολύ με δίκη προθέσεων, όπως η άλλη, στην οποία με αθώωσες λέγοντας ότι «δεν ήθελα τελικά να εκμεταλλευτώ τα θύματα.»
Έχεις δίκιο πως δεν κερδίζεις τίποτα ουσιαστικό με την αγγλικούρα αλλά την έχωσα γιατί είχα προβλέψει αυτό που και συ στο τελευταίο σου μήνυμα εξέφρασες. : ότι δε γίνεται να συνεννοηθούμε. Για πολλούς λόγους σωστά το λες.
Και κάτι τελευταίο στο πρώτο που αναφέρεις: επί της ουσίας σου απαντώ, απλά οι Ουσίες μας δεν έχουν προφανώς καμία σχέση. Ούτε αυτό είναι απαραιτήτως κακό. Και αν απαντώ, είναι από Ουσιαστικό Σεβασμό στο Χρόνο και στη Σκέψη σου. Αλλιώς, χίλιοι τρόποι υπάρχουν αν θες αν θες να «προσπεράσεις κάτι ανώδυνα»
Καλό καλοκαίρι.
Δεν διατείνομαι ότι ξέρω καλύτερα τι θέλεις να πεις. Σου έγραψα τι αίσθηση μου δίνεις όταν χαρακτηρίζεις τα θύματα του τρένου θύματα του ασύστολου κέρδους, χωρίς να παραθέσεις κατά τη γνώμη μου κανένα ουσιώδες στοιχείο.
ReplyDeleteΤο να μην μπορείς να συννενοηθείς πάντως είναι πρόβλημα και πρέπει να το εξετάσεις. Και το να ενοχλείσαι επειδή δεν σου απευθύνονται με τη δέουσα σεμνότητα, όπως είπες, ή όταν δέχεσαι συμβουλές είναι επίσης πρόβλημα. Συμβουλές όλοι πρέπει να δεχόμαστε. Κι ως προς τη σεμνότητα αυτή την απαιτούν είτε βασιλείς όταν τους απευθύνεται κανείς είτε ψώνια. Το πρώτο δεν είσαι σίγουρα. Το δεύτερο ελπίζω πως όχι.
Και ευχαριστώ που μου απάντησες, όπως λες, επικαλούμενος τον σεβασμό που δείχνεις στο χρόνο μου και στη σκέψη μου. θα ήταν έμπρακτος αν παρέλειπες τις ειρωνίες στα σχόλιά σου ή αν έστω εξέφραζες τις λύπη σου γιαυτές. Όλοι άλλωστε έχουμε τις κακές μας στιγμές.