13 Jul 2016

ΒΟΡΕΙΟΣ ΙΣΠΑΝΙΑ: Η ΑΝΥΠΑΝΤΡΗ ΡΟΚ ΘΕΙΑ ΜΑΣ

Μετά από ένα χρόνο επέστρεψα στο Βορρά της Ισπανίας.
Για 3η συνεχόμενη χρονιά κάνω ένα ταξίδι που όλο ανακαλύπτω πως έχει ακόμα πολλά να μου αποκαλύψει.

Είναι σα να πας καλοκαίρι να περάσεις λίγες μέρες με το μαύρο πρόβατο της οικογένειας, με τη θεία σου που καπνίζει, που έχει κάνει και τατουάζ, έκοψε και το μαλλί με τρόπο που προκαλεί αμηχανία όταν το πρωτοβλέπεις, το 'βαψε και μωβ, στο χρώμα της Ρεπούμπλικας, η θεία πίνει, είναι ροκ και ανύπαντρη και...


(Δώρο του φίλου μου του Δημήτρη που έχει το 360dGreece η καταπληκτική φωτογραφία)

Αυτό είναι η Βόρειος Ισπανία, η Ροκ Ανύπαντρη θεία.
Κανένα κλισέ και στερεότυπο, δε φοράει κρίκους σκουλαρίκια, ούτε άη λάινερ, ούτε κραγιόν, το  βλέμμα της δε θολώνει από συνήθεια γιατί πρέπει να μοιάζει παθιασμένο,
η ροκ θεία μας που πάντα έβλεπε τα πράματα μ' έναν δικό της,  κατάδικό της τρόπο!
Το πιο σπουδαίο που έχει είναι ακριβώς αυτό, “ο κατάδικός της τρόπος”, κι αυτό είναι και το σπουδαιότερο που έχει να σου μάθει,
να ψάξεις τον τρόπο τον δικό σου,
να μη δεχτείς κανενός την αυθεντία,
οι γυναίκες δεν είναι ωραίες μόνον όταν έχουν πελώριες βλεφαρίδες και κάνουν με μεγάλη επιτυχία τις “χαριτωμένες”,
οι άντρες δεν είναι πιο αρσενικοί επειδή δε μαγειρεύουν κι επειδή δεν φέρονται με αγένεια στις γυναίκες τους,
τα δάση τους δεν είναι πιο ωραία καμμένα
οι παραλίες είναι του θεού και δικές σου, δεν είναι ιδιωτικές κάποιων ομπρελάδων και ξαπλωστράδων.
Πας στη Γκουέρνικα και δεν πουλάει κανένας σουβενίρ το δράμα του, ούτε ένα μαγνητάκι ο Βομβαρδισμός, το λέω με έπαρση και βεβαιότητα: οι Βάσκοι ούτε πουλιούνται ούτε πουλάν την Πασιονάρια σε μπλούζα έξτρα λάρτζ.

Καμιά δεκαριά μέρες με τη “θεία” και θα γίνεις ξεφτέρι στην Ελευθερία και σ' όλα τ' άλλα τα σπουδαία που καλύπτει η ομίχλη μέσα σου.


10 ωραίες μέρες με ωραίους ανθρώπους που η συντριπτική πλειοψηφία ήξερε γιατί ήταν εκεί που ήταν, ήξερε ότι είχε πάει διακοπές στη θειά του τη Ροκού, όχι στη θεια του την Ελένη Λουκά ή άλλη θρησκόληπτη καρικατούρα της φαμίλιας.
Ήταν σώφρονες και πήγαν στη Γκερνίκα και τυχεροί και είδαν και την Αλταμίρα.


Θα μπορούσαν να 'ναι αρκετά αυτά τα δυο: Γκερνίκα και Αλαταμίρα,



πόσω μάλλον που αυτό το ταξίδι έχει τον ορισμό της Ομορφιάς και της Κομψότητας του Λευκού,
το Σαν Σεμπαστιάν,

το Κόκκινο του Πάθους της Παμπλόνας
της Μαύρο της Τζαζ Βιτόρια,
έχει και το ασχημόπαπο που έγινε Κύκνος, το Μπιλμπάο και κει,
ένα  απ' τα ωραιότερα αν όχι το ωραιότερο αρχιτεκτόνημα του 20ου αιώνα, το Μουσείο Γκουγκενχάιμ,
με Άντυ Γουόρχολ,
Louise Bourgeois
Πάμπλο Πικάσο,
Ζωρζ Μπρακ πάλι και φέτος,
Μαρκ Σιαγκάλ, τον λατρεμένο Μαρκ Σιαγκάλ που σα να ήταν μέντορας μου, χωρίς να το ξέρει γενναιόδωρα μου χάρισε τον τίτλο του πρώτου θεατρικού μου, “ΤΟ ΜΕΘΥΣΙ ΤΟΥ ΝΩΕ”.


Τελειώσαμε αυτό το ταξίδι με μια μοναδική στιγμή. Είδαμε τους Πορτογάλους για πρώτη φορά να λάμπουν από χαρά. Η Τελευταία μας βραδιά ήταν η βραδιά στο Πόρτο και ήταν η βραδιά του τελικού του EURO 2016,

Πορτογαλία-Γαλλία ο τελικός... 1 – 0 ...

Για πρώτη φορά στη Ιστορία της η Πορτογαλία πρωταθλήτρια Ευρώπης. Και μόνο η χαρά στα πρόσωπα ανθρώπων, ολοφάνερα ταλαιπωρημένων ανθρώπων μου έφτανε να χαρώ αλλά, έτσι κι αλλιώς με την Πορτογαλία ήμουν, έτσι κι αλλιώς απ' τη φύση μου πάντα με τους “'Ινδιάνους”, ήμουν ποτέ μικρός δε ντύθηκα Κάου-Μπόης, θα 'χει κι αυτό το κόστος του φαντάζομαι, το αναλαμβάνω.

       (Το βράδυ οι πανηγυρισμοί)

Έλαβα και τα δώρα μου,

βιβλία για την Άλμπα
c.d για μένα
γενναιόδωρο φακελάκι
κι ένα γενναιόδωρο στικάκι,
σπουδαίο δώρο του Κώστα και της Γιόλας 3000 τραγούδια μέσα...

Ένα Β'  Πρόγραμμα στα χέρια μου για να το μοιράζομαι μαζί σας στα ταξίδια μας.

Μουσική!

Το κατάλληλο δώρο στον κατάλληλο άνθρωπο...

(Στο Βιβλιοπωλείο Lello την τελευταία μέρα)

Φτάνουμε στο αεροδρόμιο του Πόρτο,
αποχαιρετώ τους νέους Illuminati της  Grecoland,
υπόσχομαι νέα ταξίδια, νέους προορισμούς,
φιλώ τους πάντες με αγάπη, (είναι σημαντικό στο τέλος να μπορείς να χαιρετάς τους πάντες με αγάπη)

τους βάζω στο αεροπλάνο για Φρανκφούρτη κι από κει Αθήνα,

καλό ταξίδι παιδιά,

ευχαριστώ

καλή αντάμωση,

μπαίνω και γω στο δικό μου για Μαδρίτη

επιστρέφω

με περιμένει η Αλάιτζ στο αεροδρόμιο και μαζί μια τεράστια έκπληξη... Μουσική! Και Ποίηση!


Ο Μπένζαμον Κλέμεντάιν είναι στην Μαδρίτη και η Αλάιτζ έχει βγάλει εισιτήρια...


Κλαιν τα μάτια μου που θα δω και θ' ακούσω ένα Μοντέλο Επιβίωσης, ένα παιδί του δρόμου, των δρόμων του Λονδίνου,
μετά ένα κλοσιάρ των δρόμων και των παράδρομων του Παρισιού,
ένα μαυράκι,
που έμαθε μόνο του να γράφει να διαβάζει,

που έμαθε μόνο με τη βοήθεια τής άχαρης ζωής του να γράφει Ποίηση,

Ποίηση κυριολεκτικά,

που έμαθε μόνο του και πιάνο χάρη στην καλοσύνη του Βιβλιοθηκάριου μιας Βιβλιοθήκης του Λονδίνου,

που τραγουδάει σαν τον Jimmy Hendrix τη Nina Simone τον Plácido Domingo και τη María Callas μαζί,
τέσσερις σε ένα αν θέλει...

και πήγαμε,

έφτασα απ' το Πόρτο και φύγαμε για JARDÍN BOTÁNICO του Πανεπιστημίου Complutense...




Ο Μπένζαμιν με βοηθάει να γράψω το έργο που γράφω αυτή την περίοδο... Μακάρι να είναι παρών και στην παράσταση (όταν και αν ποτέ ανέβει)...

Ο Μπένζαμιν με βοήθησε να υποστηρίξω πέρυσι μουσικά το Σουρεαλιστικό ταξίδι στην Καταλονία.

Έσβησαν τα φώτα...


Και βγήκε.
Χωρίς πυροτεχνήματα και τυμπανοκρουσίες.
Ξυπόλυτος.
Χαιρέτισε κι έκαστε στο πιάνο του.
Ένα πιάνο, ένα τσέλο και μια ντράμς.
Φτάνουν και περισσεύουν για τον Ποιητή.

10:15

Βγήκε, τραγούδησε τα τραγούδια του δίσκου του.

Και 11:30 έφυγε.

Ψέλλισε δυο λόγια κι έφυγε.

Καταλαβαίνω Μπένζαμιν, είσαι συνεσταλμένος, είσαι εσωστρεφής, πέρασες πολλά αλλά... Αλλά αποφάσισες να εκτίθεσαι σε σκηνές μεγάλες.

Η Μεγάλη Σκηνή θα σε καταπιεί αν συνεχίσεις έτσι.
Μπορεί να 'ναι καλύτερα να μείνεις απλά δημιουργός, συνθέτης, Ποιητής, μοιράσου το χάρισμα της φωνής σου μέσα απ' τους δίσκους (είδα κυκλοφόρησες Βινύλιο, το πουλούσαν εκεί στην είσοδο) αλλά η Μεγάλη Σκηνή είναι άλλο πράμα,
πρέπει να βρεις τρόπο να μοιραστείς το ΑΠΕΙΡΟ ταλέντο σου Μπένζαμιν, γιατί αυτό που μοιράστηκες εκείνη τη βραδιά, την  11η Ιουλίου στη Μαδρίτη είναι το 2% σου.

Open up Benjamin.

Catch the Light and Break the Stone!


Πίστεψέ με, στη Βόρειο Ισπανία θα σε λατρέψουν οι "θείες μας" οι ανύπαντρες, οι ανυπόταχτες βάσκες θα κλάψουν άφοβα μαζί σου γιατί είναι αμακιγιάριστες κι οι ίδιες και τα αισθήματά τους, τρέχουν μέσα τους τα μαύρα ρυάκια, δεν είναι ρίμελ, είναι πόνος για τη στιγμή που περνάει και χάνεται.
Το μόνο που πρέπει να κάνεις εσύ είναι να δώσεις στη Σκηνή λίγο παραπάνω απ' αυτό που σου δόθηκε περίσσιο. Κάνεις Έρωτα με την κάθε λέξη κι αφού αποφάσισες να το κάνεις επί σκηνής κάντο...
Αλλιώς,
μείνε στο Καταπληκτικό Δωμάτιο του Μυστηρίου που μένουν όλοι οι Ποιητές και στείλε μας που και που Μηνύματα με τους Δίσκους σου.

Για σένα κάντο, για να μη σε αποκαθηλώσουν άρον άρον και σε στείλουν να βρεις τον Jim, την Amy τη Janis... είσαι φτιαγμένος απ' τα ίδια υλικά.


Ένα μεγάλο ευχαριστώ πάντως έστω και μόνο γι' αυτό Benjamin, το Cornerstone, αυτό σου το τραγούδι κρατάω από κείνη τη βραδιά γιατί εκεί λύγισε η φωνή σου και μ' έσπρωξε και στην άκρη μιας Πέτρας έκλαψα.

Ίσως γιατί υπήρξα και γω πολύ μόνος μέσα σε Πέτρινο Κουτί κάποτε!


Gracias Alaitz



El Greco

1 Jul 2016

ΣΙΚΕΛΙΑ 1: Η ΑΙΩΝΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΦΗΜΕΡΟΥ

Ο στόχος φέτος ήταν να φτιάξω ένα ταξίδι εκτός Ισπανίας. Ένα ταξίδι βέβαια που να 'χει μέσα άλλα πολλά ταξίδια και συγχρόνως ένα ταξίδι θεατρικό.


Εφήμερο είναι και ταξίδι και θέατρο.
Το ταξίδι δεν έχει καμιά σχέση με το βίντεο του ταξιδιού
όπως και το θέατρο, είναι η Στιγμή,
καμιά σχέση με το σινεμά.


Για όλα αυτά που ήθελα η Σικελία μου φάνηκε ο ιδανικότερος προορισμός
Και μόνον η αφορμή που σου δίνει να ξανακοιτάξεις πίσω, στο χρόνο, στον Πόλεμο και την Ειρήνη, τα Έργα και τις Ημέρες των τότε Ελλήνων, και μόνον αυτό είναι αρκετό, τα 'κανες τα 7 ταξίδια σε ένα.


Ώρες μετά το τέλος του Ταξιδιού Πρεμιέρα στη Σικελία νιώθω να δικαιώθηκαν όλες οι βασικές μου επιλογές.

1) Διαλέξαμε το σωστό προορισμό, αν όχι όλοι οι περισσότεροι νιώσαμε εκεί πως είναι αλήθεια εκείνο το: “όταν η Ελλάδα κλαίει, η Σικελία δακρύζει”

2) Για δεύτερη χρονιά λειτούργησε απόλυτα η επιλογή μου εκτός του να δημιουργήσω δουλειά για φίλους και συναδέλφους να υποστηριχθεί το ταξίδι μας από δεύτερο “Ηθοποιό”. Μετά τη Φαίδρα πέρυσι στην Καταλονία, φέτος ο Marco με συγκίνησε, με τον τρόπο που βρήκε να είναι ΚΑΙ ο εαυτός του αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι της πνεύματος της σκηνοθεσίας που είχα κάνει στο ταξίδι.


Ευχαριστώ από καρδιάς Μάρκο. Σε περιμένουν άλλα 100 παιδιά, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παιδιά στην κυριολεξία αλλιώς δε θα κατοικούσαν στη Grecoland.

Πειραματικό ταξίδι με Πειραματόζωα, έχοντας δηλαδή για βασικό κορμό την ομάδα εκείνη που πάντα πρώτη προσφέρεται να πειραματιστώ μαζί τους, την ομάδα εκείνη που ρισκάρει τα λάθη και το άγχος της Πρεμιέρας κάθε ταξιδιού για να απολαύσει τη χαρά της ανακάλυψης αλλά και να μου προσφέρουν την Ασφάλεια της Αγάπης, λέγοντάς μου:

“κάνε ό,τι θες, κάνε όσα λάθη θες, εμείς εκεί θα είμαστε”.

Κι έδωσαν Θεοί και Δαίμονες, Ναοί κι Ερείπια και Δίας και Ήρα και Ηρακλής και Παντοκράτορας κι ούτε ένα Λάθος δεν έγινε. Όλα πήγαν καλύτερα κι απ' την πιο αισιόδοξη πρόβλεψή μου.



Ένα Μενού είναι να διορθώσω μόνο και να γίνει αλλιώς η ξενάγηση στην Piazza Armerina ώστε ν' ακούνε όλοι. Αυτά όλα κι όλα.

Τη Ρώμη την είδαμε τόσο πολύ και τόσο καλά που φύγαμε στη σωστή στιγμή χωρίς κανείς να θέλει περισσότερο ή λιγότερο κι ας έκανε ζέστη Λαρίσης.

Στο Παλέρμο άστραψε και βρόντηξε, απ' τα χρόνια μου στις Φιλιππίνες είχα να δω έναν ουρανό να φωτίζεται με τέτοιες αστραπές, ξεπλύθηκε το αίμα που έχυσε η Μαφία και είδαμε τον απείρου Κάλους Ψηφιδωτό Παντοκράτορα στον Καθεδρικό να στέκεται στο ύψος Πραγματικού Θεού.

Μπήκαμε και στις κατακόμβες μην και περάσει μέρα και δεν αναμετρηθούμε με τον μεγαλύτερο φόβο μας.

Και στην Τσεφαλού το μεσημέρι κάναμε τυχαία γνωριμία εφήμερη που κράτησε όμως μέχρι το βράδυ, δυο μουσικοί που προσέθεσαν, σα να ήρθαν απ' το πουθενά να ανταμείψουν το ρίσκο των Πειραματόζωων.

Στο Έριτσε “κλάψαμε” και “γελάσαμε”, στον Σελινούντα χαρήκαμε που πατήσαμε όλοι για πρώτη φορά ΜΕΣΑ σε αρχαίο Ναό και στο Αγκριτζέντο μόνο “κλάψαμε” και ήταν από χαρά και Ομορφιά. Το βράδυ ειδικά...

Στη Βίλα τη Ρωμαϊκή έγιναν όργια εφήμερης ασυνεννοησίας στο δάπεδο με τα θεϊκά ψηφιδωτά.

Στις Συρακούσες... Μαγική η πρώτη βραδιά, μαγική κι η δεύτερη, Άρον άρον τον έκλεψε η Ορτυγία τον Τίτλο τής “Μις Σικελία”  απ' την Ταορμίνα.
Δυο νύχτες αλλά και η μέρα... Με τον μονόλογο του Αντόν Χουάν από την κ. Άννα Μιχαηλίδου, την Άννα, τη ΣιτσιλιΆννα, την Αννούλα, μέσα στα Λατομεία των Συρακουσών, στο Αυτί του Διονύσιου μέσα, δίπλα στο αρχαίο θέατρο, που σε λίγη ώρα θα παίζονταν η Φαίδρα του Σενέκα η Άννα με αφορμή μια καρέκλα έσκυψε κάτω απ' το τραπέζι και είδε τα πόδια του πατέρα της 40 χρόνια νεκρός τώρα.
Μαγική στιγμή.

Ευχαριστώ Αννούλα

Και στο Νότο, εκεί στο Νότο, και τι δεν βγήκε στη φωτογράφηση μέσα στην πόλη που μοιάζει με σκηνικό υπερπαραγωγής της Τσινετσιτά.
Άλλες Άννα Μανιάνι, άλλες Μόνικα Βίτι άλλες Ατιμασμένη Σοφία Λόρεν...
(Θα 'ρθει η ώρα και θα δείτε τί εννοώ.)



Και την άλλη μέρα στην Ταορμίνα,
η πρώτη πια αναπληρωματική Μις μετά την Ορτυγία,
πήρε εκδίκηση η Ταορμίνα που της αφαιρέσαμε τον τίτλο,
θέατρο με τέτοια θέα ίσως και να μην υπάρχει στον κόσμο,
κι εκεί η κ. Βιβή Ζαφείρη
η Βιβή μου,
έκανε σε μένα την τιμή να παίξει τον μονόλογό μου “Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΓΛΑΡΟΣ”
έκανε τα υπόλοιπα 47 Πειραματόζωα να σωπάσουν για 40 ολόκληρα λεπτά
κι έκανε και ξένους, τουρίστες περαστικούς να χάσουν 40 λεπτά απ' την ξενάγησή τους αλλά
να  κερδίσουν μια Εφήμερη Στιγμή  Θεάτρου
στιγμή που μπορεί να τη θυμούνται όμως για πάντα κι ας μην κατάλαβαν λέξη απ' τη γλώσσα μας την κάποτε διεθνή,
σα Μνημόσυνο στον Αισχύλο η Στιγμή,
ευχαριστώ Βιβή.


Και στην Κατάνια επιβεβαιώθηκε η επιμονή μου αντί για 6 δείπνα της σειράς για κάτι τουρίστες και μισούς,
4 πολύ καλά εκ των οποίων τα δύο σε ευστοχότατα όπως αποδείχτηκε επιλεγμένα ιταλικά εστιατόρια.

Κι ήρθε κι η Στιγμή να σταθούμε μπροστά στην Απόλυτη Ομορφιά δυο ανδρών, των δυο Πολεμιστών του Ριάτσε και ν' ανακαλύψουμε τί είναι αυτό που το λένε Αγάπη και τί Τέχνη!

Και το βράδυ,
ποτέ δεν έγινε τέτοιο πράμα,
σαν για χατήρι των δυο ανδρών 24 νύφες ντυμένες να λάμπουν,
μια ντουζίνα για τον κάθε Πολεμιστή,
έτοιμες ν' ανεβούν στο βουνό σα μαινάδες,
να φτάσουν ψηλά στο χωριό που οι πινακίδες των δρόμων του  μετά από 3.000 χρόνια είναι γραμμένες ακόμα στα ελληνικά...

και κάναμε γάμο εκεί, σα “Ποσειδωνιάται”,
αρχαίο έθιμο και τελετουργικό ένωσης 50 ανθρώπων
όχι δύο, πενηνταδυό ανθρώπων,
γλέντι γαμήλιο με ορχήστρες ζωντανές και με D.j και ταραντέλες και κυκλικούς χορούς...


Για κάποιο λόγο τόσο κέφι, πολλοί πια, όλο και περισσότεροι γάμοι πραγματικοί δεν έχουν,
ίσως γιατί το αρχέγονο το μετρούν πια ως υποχρέωση μέχρι κι υποχώρηση για ένα φακελάκι.

Θα κρατήσω για πάντα στη μνήμη μου τις Νύφες της Γκρεκολαντ στη Γη των Γκρεκών. Σαν αγριοκάτσικα σκαρφαλωμένες στα βράχια, να σκαρφαλώνουν μέχρι τα 1200 μέτρα για να μπουν στη “Σπηλιά των Ερωτευμένων”.


Μου γραψε πριν λίγο στον in box η Ελίζα...

“...πάω χθες νυσταγμενη pilates...σκεφτομουν πόσο θα πονάω από τις αμαρτιες του ταξιδιου.Και γυρναει η γυμναστρια την ωρα που μου πιανει την πλατη και ολα τα παΐδια που συνηθως ειναι πιασμενα κ μου λεει:γιατρευτηκες, ξεπιάστηκες!!!Πρεπει να πήρες μεγάλη χαρά στο ταξίδι! ...”

Τελικά άλλα μας κουράζουν.

Και κάτι ακόμα.
Είχα ζητήσει απ' την κ.  Μ. Καράμπα, τη Μαρουτσέλα, να φέρει πράματα που θα βοηθούσαν να βγει και του πιο συνεσταλμένου η ψυχή έξω, να πετάξει, να ελευθερωθεί η ψυχή κι όποιου ενδεχομένως  για λόγους που κείτονται στην παιδική του ηλικία δε θα τολμούσε ποτέ να φτιάξει βαλίτζα και να βάλει μέσα κι ένα βέλο για να ντυθεί Μαρία Κάλλας, κι ένα κορσέ σετ με καπέλο για τη Σοφία Λόρεν κι ένα όπλο για το Μαστρογιάννη, άλλο για τη Μόνικα Βίτι, ένα μαχαίρι για τη Λολομπρίτζιτα κι ένα κι ένα κι άλλο...
Υπέρβαρη η Μαρία...
Έσερνε κάθε μέρα 3 βαλίτζες, σακίδιο υπέρβαρο στην πλάτη της οι χάρες που της ζήτησα, ούτε μια στιγμή δε δίστασε ν' αφιερώσει χρόνο να ετοιμάσει όποια το θέλησε,


- “έλα Μαρία και συ”,

- “όχι, την τελευταία βραδιά εγώ, μου φτάνει, ελάτε να ετοιμάσω εσάς”

Την τελευταία βραδιά. Στο γάμο. Είχε φέρει νυφικό, στέφανα, βέλο για κείνη...
Ξεφορτώνουμε στο τελευταίο ξενοδοχείο στο Ρήγιο, κάνουμε και το ραντεβού για το γαμήλιο γλέντι, με πλησιάζει η Μαρία...

“Γιάννη, δε βλέπω τις βαλίτζες μου”

Κοιτάζουμε μαζί...

-”Τις φόρτωσες στην Κατάνη;” τη ρωτάω.

- “Τις άφησα εκεί στο λόμπυ που ήταν μαζεμένες όλες.. (χαμογελάει) νομίζω δεν τις φόρτωσα... έμειναν εκεί...”


- “Και τώρα;;; Το βράδυ εσύ;;;” της λέω

- “Είναι μακριά να πεταχτούμε;” μου λέει.

- Σύνελθε Μαράκι... 3 ώρες δρόμο... Καράβι, να περάσουμε πάλι τα Στενά της Σκύλας και της Χάρυβδης, να να να...

- Άστο, δεν πειράζει.

- Μα σε σένα έτυχε...;

- Είναι μάλλον γιατί έκανα καλό γάμο στη ζωή μου, με καλό άντρα και δεν πρέπει να ξαναπαντρευτώ ούτε στα ψέματα.

Καλή ξεκούραση.

Μ' άρεσε για φινάλε αυτή η κουβέντα της κι έφυγα για το δωμάτιό μου.
Δεν προλαβαίνω ν' ανοίξω τη βαλίτζα να βγάλω το γαμπριάτικό χτυπάει το τηλέφωνο.

Η Πέπη και η Νέτα, πρώτα φορά ταξιδεύουν με τούτη την ομάδα, γοητεύτηκαν  όμως που η Μαρία αντί να κοιτάξει πώς θα περάσει προσωπικά εκείνη καλά χωρίς να σέρνει 3 βαλίτζες, τις σέρνει αγόγγυστα κι αφιερώνει χρόνο του ταξιδιού της σε άλλους, τις θύμωσε τη Νέτα και την Πέπη όπως και κάθε παρορμητικό καλό άνθρωπο τον θυμώνει η ειρωνεία της ζωής... Αυτή που κουβαλάει 3 βαλίτζες ρούχα για όλους να πάει στο γάμο τώρα σα “φτωχός συγγενής”...

- “Ρώτησα πόσο θα πάρει το ταξί να πάει και να τα φέρει... 340 ευρώ” μου λέει η Πέπη...

- 48 άνθρωποι είμαστε ρε Γιάννη...

Εγώ βούρκωσα αλλά δεν είπα τίποτα. Μόνο: “Κάντε ό,τι νομίζετε και υπολογίστε και σε μένα, 49 είμαστε.”

Κατέβηκα στη ρεσεψιόν, βρίσκω το Μάρκο, μού λέει “δεν το 'χω ξαναδεί αυτό 20 χρόνια που ταξιδεύω... να νοιάζονται τόσο πολύ ο ένας για τον άλλο.”

Ήθελα να τον προσγειώσω, να του πω “σίγουρα όχι όλοι” αλλά άφησα τη γλύκα του Καλού στο στόμα του.

Μπορείς να επιβάλεις κάποιον να πληρώσει 7 ευρώ γιατί η Καράμπα ξέχασε τις βαλίτζες;

Όχι.
Όχι βέβαια.

Υπάρχουν άλλες λύσεις πρακτικότερες και οικονομικότερες απ' το να ξοδέψουμε 340 ευρώ;
Ασφαλώς!
Π.χ να ξοδέψουμε 50 ευρώ βάζοντας από 1 κι όχι 7 ο καθένας και να της πάρουμε ένα άσπρο φουστανάκι κι όξω απ' την πόρτα.
Πρακτικά πράματα.

Το μόνο που έχω να πω είναι ότι καμία μεγάλη χαρά δεν ήρθε στη ζωή μου λόγω πρακτικών επιλογών μου. Ίσως γι' αυτό δεν έκατσα και ποτέ στη θέση μου, γι' αυτό δε γύρισα ποτέ την πλάτη μου σε ανθρώπους την ώρα που τους μιλάω ταξιδεύοντας, γιατί δεν είμαι πρακτικός.


Καμαρώνω που οι βαλίτζες ήρθαν άρον άρον κι όσοι ένιωσαν Χαρά για την ασήμαντη και καθόλου πρακτική ομολογουμένως αυτή κίνηση, η ζωή θα τους την πολλαπλασιάσει.
Όταν καμιά φορά συναντηθούν, η Χαρά με την με την Ανιδιοτέλεια, πλαγιάζουν μαζί και Γονιμοποιείται και Πολλαπλασιάζεται και Διαστέλλεται και Λάμπει εκείνο το καθόλου πρακτικό πράμα που λέγεται Ψυχή.
Είναι το μόνο που μπορεί να σε πάει για καφέ με τον Εμπεδοκλή και τον Πυθαγόρα.
Είναι αυτό το Καθόλου Πρακτικό πράμα που φώλιασε στο μυαλό του Βέρντι και τον Καλούσε όλη νύχτα...”Πέτα πέτα Χρυσόφτερη Σκέψη...” έλα μέχρι τη Βαβυλωνία σε περιμένει ο Ναμπούκο.

Είναι αυτό, το Καθόλου Πρακτικό πράμα που έκανε τη Θέλγη χωρίς κανέναν λόγο, χωρίς καμία πρακτική λογική κι από πάνω με κόστος προσωπικό την έκανε όμως να πάει στο αεροδρόμιο και να περιμένει με ρακή, ξηρούς καρπούς, λουκούμια, 1:00 τα ξημερώματα στο Ελ Βενιζέλος να περιμένει να βγουν άνθρωποι που θα φωτίσει το πρόσωπό τους από Χαρά γονιμοποιημένη απ' τον Δία και το Παράλογο.

Ευχαριστώ Θέλγη και που το σκέφτηκες και που το 'κανες,! Μ' έναν περίεργο τρόπο ήσουν μαζί μας αυτές τις μέρες κι άκουσα πολλούς να μιλούν με αγάπη για σένα.



Τί να πρωτοκρατήσω απ' αυτό το ταξίδι;

Που είδα την Αννούλα χαρούμενη, νύφη, στην επέτειο της πιο σκληρής μέρας της ζωής της, τη μέρα που μικρό παιδάκι τη φώναξαν για να της πουν:

“Αννούλα, ο μπαμπούλης έφυγε για πάντα, πάει στο ουρανό...”

είχε ετοιμάσει σιτάρι και κονιάκ για τον πατέρα της η Αννούλα, για όλους σιτάρι και κονιάκ σε σχήμα σελιδοδείκτη, 50 σελιδοδείκτες μ' ένα απ' τα ωραιότερα γλυπτά του ελληνισμού.




 Και τώρα τί.

Τώρα Πετάω σα Χρυσόφτερη Σκέψη στη Χώρα των Βάσκων, στην Αστούριας, στη Γαλικία...

Μεσολαβούν δυο μέρες στο σπίτι.
Κενό.
Για μια-δυο μέρες το απόλυτο κενό.
Κενό μες στην ψυχή.
Δουλεύεις μήνες για μια πρεμιέρα,
αγωνιάς,
και τούτο και κείνο,
ξέχασα,
πρέπει να μιλήσω και γι' αυτό,
πρέπει να βάλω ν' ακούσουν και τούτο...

μέχρι που φτάνει η μέρα,
και γίνονται τότε όλα με την ταχύτητα του Φωτός,
χωρίς να το καταλάβεις τέλειωσε,
αυτό ήταν,
και μετά;

Μετά κενό.
Δεν υπάρχει τίποτα,
εφήμερη,
θνησιγενής κάθε στιγμή του ταξιδιού  σαν το θέατρο,
σα μάσκα που γελάν τα χείλη και κλαιν τα μάτια της,
τίποτα δεν είναι ένα ταξίδι,
η Στιγμή που περνάει και χάνεται,

εκτός κι αν μου πει κάποιος ότι οι Στιγμές είναι από ξύλο και θα φουσκώσουν απ' τα υγρή Μνήμη σαν τα ξύλινα δοκάρια στα Λατομεία των Συρακουσών που φούσκωναν απ' τα πηγάδια και σπάζαν την πέτρα, κι από εφήμερη πέτρα φτιάχναν θέατρα Αιώνια!



Ευχαριστώ όλους όσους είναι αιτία κι αφορμή να κάνω τα δικά μου, κατάδικά μου εφήμερα ταξίδια.
Αν προλάβω, στις 18 Ιουλίου, στα γενέθλια της Άλμπας αλλιώς στα δικά μου γενέθλια στις 13 Αυγούστου γιατί και γω δικαιούμαι ένα δώρο, θα ανακοινωθούν πράματα καινούρια, τρόποι καινούριοι που θα συναντιόμαστε, από εφήμερη πέτρα όλα φτιαγμένα.

Καλό Μήνα και Καλό Καλοκαίρι

Υ.Γ: Παρακαλώ πολύ όλα τα Πειραματόζωα να προστατεύσουν τους συνταξιδιώτες τους όταν δημοσιεύουν βίντεο, (ρωτώντας πρώτα) και κυρίως να προστατεύσουν τη χαρά του Νέου και του Αναπάντεχου για όσους θ' ακολουθήσουν τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο μην αποκαλύπτοντας παραπάνω απ' όσα θα θέλατε κι οι ίδιοι να ξέρατε πριν το ταξίδι...

Για την ώρα γράψτε ότι σχετικό με το ταξίδι γονιμοποιήσει η μνήμη κι ψυχή. Τώρα που είναι όλα φρέσκα και υγρά. Και διαλέξτε και τις 3 καλύτερες φωτογραφίες σας. Θα γίνει διαγωνισμός βράβευση και απονομή σε μέρος που ούτε που πάει ο νου σας...

Η φωτογραφίες της δημοσίευτσης είναι ελάχιστες από τις ελάχιστες που έλαβα μέχρι στιγμής. Μέχρι το διαγωνισμό θα δούμε πολλές εικόνες.

Ευχαριστώ Μάρκο,

ευχαριστώ

Στέλλίνα, Ελένη, Χριστίνα, Βαγγέλη, Στέλλα, Λίλλυ, Γιάννη, Κατερίνα, Φανή, Δημήτρη, Κική, Γιώργο, Νεκταρία, Μαρία, Αργυρώ, Γιούλα, Κάτια, Μπάμπη, Βίκυ, Βίκτωρα, Βάσω, Ειρήνη, Δώρα, Γιώργο, Ελίζα, Αννούλα, Φλώρα, Κυριάκο, Τασία, Παναγιώτη, Ιωάννα, Σωτηρία, Κυριακή, Αργυρώ, Σοφία, Διονύση, Ευγενία, Βασίλη, Γιάννη, Νίνα, Μανώλη, Ρουλάκι Κώστα, Μαρία, Νέτα, Πέπη, Γιώργο, Βιβή...
















                          El Greco

19 Jun 2016

PUTTANESCA: Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ...

Είναι όλα έτοιμα.

Ο El Greco αναχωρεί για την Ιταλία να ψάξει Βέσπα, να νοικιάσει για τη φωτογράφιση κι εκεί θα σας περιμένει. Κατέληξε και στο τί θα φοράει στο αεροδρόμιο, στην υποδοχή.

Τα ξενοδοχεία ήδη έχουν ανακοινωθεί από την περασμένη εβδομάδα.
Όποιος δεν το έκανε ήδη, ας κάνει τον κόπο να μπει και να ελέγξει διαδικτυακά το πού θα μείνουμε. Προσωπικά είμαι ευτυχής.


Να μπείτε να τα δείτε και να τα συγκρίνετε με όποια και ό,τι θέλετε, οποιασδήποτε άλλης "Πουτανέσκας" κυκλοφορεί στην αγορά.
Προσωπικά, 3 μέρες πριν την πρεμιέρα νιώθω

15 Jun 2016

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΙΚΕΛΙΑΣ: ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ, ΠΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ

Μια βδομάδα πριν την Σικελική Πρεμιέρα.

Προχθές, δυο φίλοι η Σπυριδούλα κι ο Πασχάλης μου στείλανε τη φωτογραφία ετο΄ύτου του γλυπτού.

Γιάννη,εκτίθεσαι στο αρχαιολογικό μουσείο του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, είναι απ' την πτέρυγα με τα ρωμαϊκά γλυπτά. Την καλησπέρα μας και καλά ταξίδια ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ


Το 'στειλα στην Αλάιτζ, μου λέει: “ΕΣΥ”

Το στέλνω στον Αντόν...: “Oh my God... Δεν είσαι μόνον παλιά ψυχή Γιαν, είσαι και old form... old image” μου γραψε ο Αντόν.

Αυτή θα είναι η Εικόνα μου μέχρι να γυρίσουμε απ' την πρώτη αυτή Σικελική Εκστρατεία.

Όλα είναι έτοιμα εκτός από μένα που πάντα νιώθω ανέτοιμος και ανεπαρκής.

Τα Πειραματόζωα από 44 έγιναν 48. Σήμερα αντικαταστάθηκαν και οι τρεις κυρίες που αρνήθηκαν να μπουν σ' αυτό το παιχνίδι που μια φορά το χρόνο αποφασίσαμε να παίζουμε: αρνήθηκαν ν' φορέσουν ο,τιδήποτε άλλο πλην της πλούσιας προσωπικής τους γκαρνταρόμπας.
Είχαν ενημερωθεί απ' την αρχή πάντως, απ' την πρώτη μέρα της δημοσίευσης ήξεραν ότι όλο αυτό είναι ένας θίασος,
ότι αυτό είναι ένα ειδικό ταξίδι,
ότι τόσα και τόσα γραφεία κάνουν τη Σικελία έτσι όπως εκείνες τη φαντάζονται,
δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρείται καμία απ' τις δύο πλευρές...

Και πάλι, αν έβλεπα την παραμικρή κίνηση... “Θα πάρω για την τελευταία μέρα το πέπλο...” ν' άκουγα θα μου 'φτανε.

Μετά μου είπαν απ' το γραφείο ότι οι τρεις κυρίες ζητούσαν εγγυήσεις ότι “θα τις δίνω σημασία όσο και τις ντυμένες” λέει... (Όπως ακριβώς το λέω... 
ΟΧΙ. 
Για έναν απλούστατο λόγο, να μην είμαι άδικος. Το ίδιο είμαι σίγουρος κι όσοι κοπίασαν και ξοδεύτηκαν για να έρθουν σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού, ) 

Ευχαριστώ τους 3 καινούριους, που μαζί με άλλους πολλούς σεμνά περίμεναν στη λίστα αναμονής, και σήμερα, μια βδομάδα μόλις πριν την αναχώρηση ειδοποιήθηκαν και δέχτηκαν αμέσως να μπουν στην Τριήρη μας.

Όχι, δεν είμαστε ούτε καραγκιόζηδες, ούτε δωδεκαθεϊστές, ούτε καρναβάλια.

Μέρος κάθε παράστασης θεατρικής είναι και τα κοστούμια της. Γιατί βοηθούν στην προσέγγιση της ψυχής τους ρόλου.

Επίσης οι πιο σύγχρονες τάσεις Ψυχανάλυσης  χρησιμοποιούν το Ένδυμα, την Αμφίεση ή Μεταμφίεση.

Αν πρέπει να το πω με πολύ απλά λόγια θα έλεγα: παίζουμε.

Κι ύστερα όποιος θέλει παίζει δεν είναι υποχρεωτικό. Εξάλλου, στα περισσότερα ταξίδια που κάνω δεν υπάρχει καν αυτή η προυπόθεση ή πρόταση.
Επιτρέψτε μου όμως στα Συλλεκτικά να γίνουν τα πράματα αλλιώς.

Δείτε τις Πτήσεις, τα ξενοδοχεία, τα ΣΚΗΝΙΚΑκαι τα ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ...

Όλα είναι έτοιμα εκτός από μένα που πάντα νιώθω ανέτοιμος και ανεπαρκής.


Καλή αντάμωση.

                                             El Greco



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ   ΕΚΔΡΟΜΗΣ

ΣΙΚΕΛΙΑ 8 ΗΜΕΡΕΣ


ΟΙ ΠΤΗΣΕΙΣ 


22 ΙΟΥΝΙΟΥ

AZ717  ΑΘΗΝΑ – ΡΩΜΗ 05:55 - 07:00

22 ΙΟΥΝΙΟΥ

AZ1791 ΡΩΜΗ – ΠΑΛΕΡΜΟ 19:30- 20:40

29 ΙΟΥΝΙΟΥ

AZ1750 ΚΑΤΑΝΙΑ – ΡΩΜΗ 18:50 - 20:15

29 ΙΟΥΝΙΟΥ

AZ722  ΡΩΜΗ – ΑΘΗΝΑ 21:50 - 00:50


ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 

1. Οι αναφερόμενες ώρες αφίξεων και αναχωρήσεων στις πτήσεις είναι οι τοπικές της κάθε χώρας. Η Ιταλία είναι 1 ώρα πίσω από την Ελλάδα.

2. Για την αναχώρηση σας πρέπει να έχετε διαβατήριο η ταυτότητα με λατινικούς χαρακτήρες 

4. Ο κάθε επιβάτης δικαιούται να έχει μία βαλίτσα βάρους μέχρι και 20kg και μία χειραποσκευή. (Εκτός της κ. Καράμπα που θα έχει απεριόριστα κιλά σε οποιαδήποτε μορφή λόγω της προσφοράς της σε τούτη "παραγωγή")

5) Οι Είσοδοι στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους υπολογίζονται γύρω στα 65 ευρώ.


ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΜΑΣ

Μπορείτε να τα τσεκάρετε, έκανα το καλύτερο που μπορούσα.

PALERMO

IBIS STYLES 4*

Via Francesco Crispi 230, 90139 Palermo 

00 39 091 580733

Δύο Νύχτες: 22-24/06

AGRIGENTO

COLLEVERDE 4*

Via Portulano, 1, 92100 Agrigento

00 39 0922 29555

Μία Νύχτα: 24-25/06


SIRACUSA

MERCURE SIRACUSA PROMETEO 4*

Viale Teracati, 20, 96100 Siracusa
00 39 0931 464646

Δύο Νύχτες: 25-27/06

KATANIA 

MERCURE EXCELSIOR 4* 

Piazza Giovanni Verga, 39, 95129 Catania 
00 39 095 747 6111

Μία Νύχτα: 27-28/06

REGGIO 

GRAN HOTEL EXCELSIOR

Via Vittorio Veneto, 66, 89123 Reggio Calabria
00 39 0965 812211

Μία Νύχτα: 28-29/06 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

Στο   αεροδρόμιο “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ” στις 22 ΙΟΥΝΙΟΥ στο TERMINAL A2  στο γκισέ της ALITALIA και ώρα 04.00 το πρωί όπου θα συναντήσετε τον αρχηγό της εκδρομής  MARCO BALESTRAZZI (τηλ. 0039 345 4619937 και 6972861391 ) ο οποίος θα ταξιδέψει μαζί σας.     


Ο Κος Λυμτσιούλης θα σας περιμένει στο αεροδρόμιο της Ρώμης




10 Jun 2016

PUTTANESCA DAY BY DAY:Η ΣΙΚΕΛΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ

8 Μέρες σα 18

κι ούτε ένα λεπτό χαμένο.

                         (Απ' τα ψηφιδωτά στην Piazza Armerina) 

1η ΜΕΡΑ

Άφιξη στη Ρώμη νωρίς το πρωί. Μαζί σας από Αθήνα είναι ο Marco.
Σας οδηγεί στην έξοδο.
Οι βαλίτζες θα βγούνε κατ' ευθείαν στο Παλέρμο αλλά εσείς αναζητείτε εμένα...

Βγαίνετε... είμαι εκεί...   

Με αναγνωρίζετε (σχεδόν) αμέσως.

Αγκαλιές, φιλιά και φύγαμε...
Κατ' ευθείαν Πανοραμική Ξενάγηση στην Αιώνια Πόλη. 
Κλασική ξενάγηση σ' όλα τα σπουδαία σημεία της Ρώμης και εν συνεχεία...
Κινηματογραφικό Photocall. 


(Dolce Vita, Felini. Anita Egberg, Fontana di Trevi.)

Φωτογράφιση δηλαδή σε προεπιλεγμένες στάσεις-πόζες από το Σινεμά κυρίως το Ιταλικό, αλλά όχι μόνο.


(Μεταξύ μας, νομίζω ότι όλο αυτό το 'στησα, τη φωτογράφιση αυτή δηλαδή την συμπεριέλαβα στο ταξίδι για να ζήσω ΑΥΤΗ τη στιγμή. Που εγώ θα είμαι ο Νονός, και πατέρας και γιος, και σεις θα περνάτε (οι άντρες μόνο) και θα μου φιλάτε το χέρι. Ο καθείς και τ' απωθημένα του κι ο El Greco το δικό του.) 

Το υλικό αυτής της φωτογράφισης θα χρησιμοποιηθεί ώστε να δημιουργήσει η Grecoland το Λεύκωμα που επιθυμεί και να το εκδώσει του χρόνου. 
Πλάι-πλάι 
η κλασική φωτογραφία, η κλασική πόζα με τα αστέρια του σινεμά 
και μεις, στην ίδια πόζα το ίδιο σταρ!

Το τμήμα “Καλλιτεχνικής Παραγωγής” της Grecoland  έχει φροντίσει για όλο αυτό το φιλόδοξο εγχείρημα. 

Με το τέλος της φωτογράφισης Ελεύθερος Χρόνος για φαγητό και ψώνια στη Ρώμη.

Νωρίς το απόγευμα, (17:00) μεταφορά στο αεροδρόμιο και πτήση για Παλέρμο.

Άφιξη, τακτοποίηση και δείπνο στο ξενοδοχείο.

2η ΜΕΡΑ

Πρωινή ξενάγηση στην πρωτεύουσα της Σικελίας. 
Πρώτα θα δούμε τα σημαντικότερα σημεία του Παλέρμο και μετά θ' ανεβούμε στο Monreale για να επισκεφτούμε τον Καθεδρικό του Ναό του με τα 6.500τ.μ αραβο-βυζαντινά ψηφιδωτά. 

(Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι στο "Γάμος αλά Ιταλικά, -"Φιλουμένα Μαρντουράνο"   Εντουάρντο Ντε Φιλίππο- Βιττόριο ντε Σίκα) 

Μετά... 

Έκπληξη.

Και μετά την Έκπληξη, το μεσημέρι, εκδρομή στην Κεφαλού.
Ξενάγηση, χρόνος για φαγητό, ψώνια και καφέ.

Επιστροφή στο Παλέρμο.

Δείπνο σε επιλεγμένο εστιατόριο.

3η ΜΕΡΑ

Πρωινό, κι αναχώρηση απ' το Παλέρμο. 
Πρώτος σταθμός Erice. Βόλτα-ξενάγηση και καφές στο χωριό.
Συνεχίζουμε για Σελινούντα. Ξενάγηση στον Αρχαιολογικό του χώρο.
Αναχώρηση για Αγκριτζέντο.
Άφιξη, τακτοποίηση.


Δείπνο στο ξενοδοχείο.

Έξοδος βραδινή, αξέχαστη, πείτε το μπάι νάιτ δώρο. 
Ποτό, κουβέντα και διανυκτέρευση.

4η ΜΕΡΑ

Πρωινό.

Ξενάγηση στον Αρχαιολογικό χώρο του Ακράγαντα.

Αναχώρηση για Piazza Armerina. Ξενάγηση στη σπουδαιότερη και καλύτερα σωζόμενη Ρωμαϊκή Βίλα σ' ολόκληρη τη Σικελία.


Αναχώρηση για Συρακούσες.

Άφιξη τακτοποίηση, νυχτερινή περιήγηση.

Χρόνος ελεύθερος. Διανυκτέρευση

5η ΜΕΡΑ

Πρωινό.
Ξενάγηση στην Ορτυγία, το νησάκι που γεννήθηκε η Αρχαία πόλη των Συρακουσών

Ξενάγηση και στο Θέατρο των Συρακουσών.

Παρουσίαση μονολόγου του Γιάννη Λυμτσιούλη σε παγκόσμια πρώτη με τίτλο:
“Ο Κόκκινος Γλάρος” από την ηθοποιό Βιβή Ζαφείρη.

(Η Άννα Μανιάνι στην "Ρώμη Ανοχύρωτη Πόλη"  του Ρομπέρτο Ροσελίνι.)

Μετά, 
βαρκάδα σ' ένα απ' τα πιο μοιραία λιμάνια της ελληνικής Ιστορίας, στον τόπο της μεγάλης καταστροφής.

Το μεσημέρι εκδρομή στο Νότο.

Επιστροφή στις Συρακούσες Χρόνος ελεύθερος, Διανυκτέρευση.

Όποιος το επιθυμεί και εφόσον υπάρχει εισιτήριο μπορεί να παρακολουθήσει παράσταση στο Αρχαίο Θέατρο: "ΦΑΙΔΡΑ" του Σενέκα.

6η ΜΕΡΑ

Πρωινό και αναχώρηση για Ταορμίνα.

Ξενάγηση στην πόλη και στο αρχαίο της θέατρο.

(Κατίνα Παξινού-Αλαίν Ντελόν, στο "Ο Ρόκο και τ' αδέρφια του", του Λουκίνο Βισκόντι.)

Παρουσίαση μονολόγου του ΑντόνΧουάν από το Βραβευμένο με το Βραβείο Ωνάση έργο του: “Τουκο! Τουκο! Η Πριγκίπισσα του Φεγγαριού της Σαύρας”. 
Ηθοποιός: Άννα Μιχαηλίδου.

Χρόνος Ελεύθερος για ψώνια, ψώνια φαγητό καφέ.

Αναχώρηση για Κατάνη.

Άφιξη, τακτοποίηση και μικρή βόλτα στη νυχτερινή Κατάνη.

Δείπνο σε επιλεγμένο εστιατόριο.

Διανυκτέρευση

7η ΜΕΡΑ

Πρωινό και αναχώρηση για την Κάτω Ιταλία.
Περνάμε τα στενά της Σκύλας και της Χάρυβδης.
Άφιξη στο Ρήγιο.
Ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο συμπεριλαμβανομένης και της Αίθουσας όπου εκτίθενται οι Δυο Πολεμιστές του Riace


Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας στο Ρήγιο.
Ξεκούραση και το απόγευμα άνοδος στην Ορεινή Bova Marina.
Ξενάγηση στο χωριό, συνάντηση με τους ελληνόφωνους της Κοινότητας και το βράδυ...

Γάμος αλά ελληνο-ιταλικά... 
Ελληνο-ιταλικό γλέντι...

Επιστροφή στο Ρήγιο για την τελευταία διανυκτέρευση

8η ΜΕΡΑ

Πρωινό κι επιστροφή στη Σικελία.

Ανάβαση στην Αίτνα, "Προσκύνημα" στον Κρατήρα και μετά...

Κάθοδος στην πραγματικότητα, 

στο αεροδρόμιο της Κατάνης.

Κι από κει πάνω πάλι, πτήση για Αθήνα μέσω Ρώμης.

Πριν αποχαιρετιστούμε στη Ρώμη θα συμφωνήσουμε κάποια πράματα για του χρόνου. 

Καλή Αντάμωση!



Υ.Γ-1Διανυκτερεύσεις: 2 Πελέρμο, 1 Αγκριτζέτο, 2 Συρακούσες, 1 Κατάνη και μία στο Ρήγιο.

Υ.Γ-2 : Δείπνα 4: 2 στο Παλέρμο, 1 στο Αγκριτζέντο και 1 στην Κατάνη

Υ.Γ-3 : Όποιος επιθυμεί να φωτογραφηθεί σε συγκεκριμένη στάση ώστε να ικανοποιήσει απωθημένο του, ας φέρει το ένδυμα και τα αξεσουάρ μήπως η παραγωγή δεν μπορεί να τα καλύψει.  

Υ.Γ-4 : Οι Παραστάσεις και οι μονόλογοι που αναφέρθηκαν με τις συγκεκριμένες ηθοποιούς αφορούν μόνον την αναχώρηση 22 με 29 Ιουνίου. 
Για τις επόμενες δύο αναχωρήσεις, (29 Αυγούστου έως 5 Σεπτεμβρίου και 6 έως 13 Σεπτεμβρίου)  θα υπάρξουν αντίστοιχες Στιγμές που δεν έχουν όμως ακόμα οριστικοποιηθεί.


                                                                  El Greco







5 Jun 2016

ΑΠ' ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΕ ΑΓΑΠΗ: Ποιήματα του Γιώργου Χαριτωνίδη

Έφτασε χθες ταχυδρομικώς η τελευταία ποιητική συλλογή του .... Με τον σκόπιμα ανορθόγραφο τίτλο "Θέλο πλίμμα" απ' τις Εκδόσεις Κέδρος.

Ο Γιώργος δούλεψε ευσυνείδητα μια ζωή στο νοσοκομείο και μόλις βγήκε στη σύνταξη βρήκε επιτέλους το χρόνο να γράψει όσα δεν του επέτρεπε χρόνια ο αγώνας της επιβίωσης.

(Ο Γιώργος τρέχει στον Ατλαντικό, σε μια εκδρομή μας στην Παραλία των Καθεδρικών, στη Γαλικία)

Είναι εκείνος ο φίλος που είχε πιαστεί αιχμάλωτος όταν έγινε η εισβολή στην Κύπρο και μεταφέρθηκε στην Τουρκία, κι έγραψε και το “Αναμνήσεις Με Κουκούτσια”, (απ' τον Κέδρο κι αυτό) όπου μιλούσε για το πώς επιβίωσε στις τουρκικές φυλακές.

“Μα αυτός είναι φίλος σου; Αυτός είναι εθνικιστής...”  μου λέει πριν καιρό ένας άλλος φίλος σε μια στιγμή που κάτι ανέφερα σχετικά με το Γιώργο.

Πότε τον είδες να γράφει πως ανήκει σε φυλή ανώτερη;
Πότε τον άκουσες να κομπάζει για προγόνους κι ότι αυτό και μόνο, είναι αποδεικτικό φυλετικής  ανωτερότητας δικιάς του κι ας είναι εκείνος τώρα τενεκές ξεγάνωτος, πότε;
Πότε τον άκουσες να ισχυρίζεται πως λόγω αυτής της ανωτερότητας πρέπει να επιβληθεί σε άλλους;;;
Με την εισβολή, του πήραν τη μισή ζωή του. Άσε, ξέχνα την περιουσία, τα σπίτια, τα κτήματα που του πήραν, άσε και την οδύσσεια της αιχμαλωσίας του αν θες, για τις παιδικές αναμνήσεις κυρίως μιλάω, αυτή είναι η μισή ζωή μας, εκεί που έπαιζε παιδί μπήκαν στρατιώτες και εκτέλεσαν όλα τα παιχνίδια του. Είναι κακό που γράφει ποιήματα για τη Λάπηθο, για τον τόπο που έπαιζε όταν ήταν 4 χρόνων, για την παραλία που όταν ήταν 13 πρώτη φορά ένιωσε πω δε μπορεί ούτε η θάλασσα να σβήσει αυτό που νιώθει μέσα του ένας μαθητής για τη συμμαθήτριά του;

Αυτό απάντησα.

Τελικά έχουμε χάσει τη μπάλα στην Ελλάδα παραπάνω απ' όσο νόμιζα...

“Νόμπελ Τσουβαλιάσματος κάθε Έννοιας και Ιδέας”

πρέπει να μας δώσουν, όχι Ειρήνης. Ευτυχώς πρόλαβαν οι μεγάλοι Ποιητές μας, ο Καβάφης, ο Σεφέρης, ο Ελύτης και τόσοι άλλοι κι έφυγαν... Γιατί έχουν γράψει κι αυτοί κάτι “εθνικιστικά” για Φως Ελληνικό, για Μάρμαρα για Κολόνες και άλλα τέτοια “άρρωστα” που δε θα τους ξέπλενε απ' την Ακρισία μας η Μεσόγειος ολόκληρη.

Κάτι φαίνεται πως βολεύει στην Παγκόσμια Οικονομία, βολεύει να είμαστε Ούφο χωρίς Κρίση, ανίκανοι να ξεχωρίσουμε την αγάπη για έναν Τόπο, απ' την αρρώστια να ονειρεύεσαι να κάνεις τόπο σου του άλλου τη γη, βολεύει, πέφτουν “τα σύνορα” κι έτσι μπορούμε ξένοιαστοι να βγούμε για ψώνια οπουδήποτε.


Νά ένα “εθνικιστικό” ποίημα του Γιώργου απ' την τελευταία του συλλογή.

Στη θάλασσα
τον καιρό μου
προσπερνώ
με μακροβούτια


Νά κι άλλο ένα ερωτικοεθνικιστικό αυτό... (Άνετα από άρρωστους στρεψόδικους που κάναν Ph.D στη στρέβλωση μπορεί να θεωρηθεί ότι εδώ ο ποιητής μιλάει για την ανωτερότητα της Ομορφιάς των γυναικών της Κύπρου... ότι χρησιμοποιεί το τυχαίο γεγονός πως η θεά Αφροδίτη γεννήθηκε στο νησί του για να για να για να για να...

Συχνά συναντώ αγγέλους
στην κόλαση της ασφάλτου
να οδηγούν αυτοκίνητο.
Τους δίνω προτεραιότητα,
με χαιρετούν.
Εξαφανίζονται όμως
χωρίς να δουν τη χαρά
που έχουν τα μάτια μου.
Το χαμόγελό μου κοιτούν
δεκάδες διάβολοι
που “κουνήσου, ρε”
κορνάρουν.


Ευχαριστώ πολύ Γιώργο που μπήκες στον κόπο να μου το στείλεις. Απ' όλα όσα ανέφερες στη γενναιόδωρη αφιέρωσή σου, πιο πολύ μ' αρέσει να σκηνοθετώ ερασιτέχνες τουρίστες και το ταξίδι τους να γίνεται επαγγελματική παράσταση στο λυόμενο σκηνικό ενός λεωφορείου που τρέχει.

        El Greco

3 Jun 2016

ΠΟΥΤΑΝΕΣΚΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: Κούρεμα 200 ευρώ (Προκαταβολή)

Το Κούρεμα που όλοι περιμέναμε. Για τις Πουτανέσκες του Σεπτεμβρίου ο λόγος. Ήρθε η ώρα να πληρώσουν κι αυτές.


Παρακαλώ όσοι έχετε κάνει κράτηση για την 3η αναχώρηση για Σικελία

6 με 13 Σεπτεμβρίου, 

επικοινωνήστε με