14 Sept 2013

ΟΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ!


Πρώτη μέρα,
όχι στο σχολειό,
πρώτη μέρα στο σπίτι, χωρίς δουλειά.
Αποχαιρέτησα ένα καλό γκρουπ, καλούς ανθρώπους.

Πρώτη μέρα στο σπίτι
και κάνω βόλτα ιντερνετική.
Βλέπω πόσο κόσμο δεν ευχήθηκα,
κόσμο που κάτι γιόρταζε το τελευταίο δίμηνο,
ειδικά τον Αύγουστο,
γενέθλια ή γιορτή.
Τη Στέλλα, μ' ένα μήνυμα,
τη Φρόσω όχι όπως και όσο θα ήθελα κι όπως αξίζει,
τη Σουζάνα απ' τη Βαρκελώνη
τον Δημήτρη,
 ελληνάκι του εξωτερικού,
στην Ιταλία αυτός που για λίγο έχασε την ευκαιρία να είναι Λέων,
29 Αυγούστου γεννήθηκε και από παρθένο
δεν έχει τίποτα,
σίγουρα,
σιγουρότατα,
τίποτα,
ερωτοτροπεί ασταμάτητα,
τον συνονόματο μου, απ’ την Καλαμάτα, Γιάννη Τσινόρεμα
που γεννήθηκε και την ίδια μέρα με μένα,
13 Αυγούστου
αλλά 3 Σωτήρια Έτη αργότερα
 και είναι το φαβορί για τον τίτλο
  «BEST TURIST  2011, 2012, 2013» 
στην κατηγορία Ανδρών πάνω από 80 κιλά
κι ένα σωρό καλούς φίλους
καθόλου,
τίποτα.
Λόγω δουλειάς,
δεν τα προλάβαινα όλα,
όχι λόγω αδιαφορίας.

Πέφτω και πάνω σε μια διαφήμιση,
μάνα εξ ουρανού μου έρχεται
για να ζητήσω συγνώμη από τους φίλους που δεν τους ευχήθηκα
και να το κάνω μ’ αυτό το βίντεο 62 δευτερολέπτων.

Είναι διαφήμιση μπύρας.

Ας έχω πιει  εγώ 4 με 5 μπύρες
(όλες κι όλες)
συνολικά στη ζωή μου,
(είμαι της σκωτσέζικης και τελευταία της ρώσικης σχολής.)

Ειδικά θέλω να ευχηθώ στην Πατρίσια,
ελληνάκι του εξωτερικού κι αυτή
σπουδαία ελληνίδα,
γεννημένη εκτός Ελλάδος
αλλά δε θεώρησε περιττό να συμπεριλάβει
και την ελληνική γλώσσα
ανάμεσα στις 6 που μιλάει.

Η Πατρίσια είναι φτιαγμένη από τα υλικά εκείνα
που είναι και οι ήρωες της διαφήμισης.

Χωρίς δεύτερη σκέψη
θα 'πιανε την πρώτη αναπηρική καρέκλα
για να παίξει μαζί με τους «ανάπηρους»
σαν και μένα
φίλους της.
Η Πατρίσια Κανέλλη.

Ούτε ένα μήνυμα δεν πρόλαβα να της στείλω.

Χρόνια πολλά και στην υγειά όλων των φίλων.

Υ.Γ.: Βλέποντας το παρακάτω βίντεο, αναρωτιέμαι:
μόνο στις διαφημίσεις
στο θέατρο
και στο Σινεμά γίνονται αυτά;;;

Τέτοια γενναιοδωρία
αλληλεγγύη
και ομορφιά
υπάρχει στην πραγματική ζωή;



Γιατί αυτό που βλέπω είναι:

ντόπιοι εναντίον ξένων

ντόπιοι εναντίον ντόπιων

ξένοι εναντίον όλων,

δημοσιογράφοι εναντίον όλων,
(ευτυχώς όχι όλοι οι δημοσιογράφοι)

γιατροί εναντίον αρρώστων
(ευτυχώς όχι όλοι)

νέοι εναντίον γέρων

περισσότερο
γέροι εναντίον νέων

φόβοι εναντίον φόβων

ιδιωτικοί υπάλληλοι
εναντίον δημοσίων,

σιίτες εναντίον σουνιτών

Επετηριδίτες εναντίον Ασεπιτών

«προοδευτικοί επαναστάτες»
που
πήραν με τη σειρά τον αραβικό κόσμο
και αγωνίζονται για το δικαίωμα στη
μπούργκα
στον Μεσαίωνα
και στο "Χειμώνα".

«Προοδευτικοί πολιτικοί» στο ρόλο μιας
Νέας Ιεράς Εξέτασης
να ρίχνουν στην Πυρά,
να θεωρούν
ή φασιστοειδές
ή
στην καλύτερη περίπτωση
μειωμένης αντίληψης
όποιον διαφωνεί μαζί τους
στο Χλευασμό και την Αποδόμηση
που επιχειρούν.

(Απ’ τον καιρό του Σημίτη είχα να νοιώσω τόσο μειωμένης αντίληψης, τόσο καθυστερημένο, τόσο γκαγκά,
αλλά να που ο Σημιτισμός επέστρεψε στη Μόδα
μέσω γνωστής βουλευτού…

ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ. Μην πέσω πάλι στην παγίδα και την διαφημίσω.)


                                                                                El Greco








9 comments:

  1. Αγαπητέ Γιάννη χρόνια πολλά έστω και καθυστέρημενα. Αμφότεροι ξεχάσαμε και δεν προλάβαμε να ευχηθούμε λόγω δουλειάς (εσύ) διακοπών (εγώ). Καλή σεζόν να έχουμε (δεν θα το έλεγα "χρονιά").
    Με αφορμή το σχόλιο σου βάζω ένα θέμα: δεν είναι στην Ελλάδα της μόδας ο σημιτισμός (με ό, τι και να σημαίνει αυτό για σένα). Της μόδας είναι ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η ακροδεξιά (χρυσή αυγή και συνοδοιπόροι) καθώς και ένας ακραίος λαϊκιστικός λόγος που εκπέμπενται κυρίως απο κάποιες δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ.
    Επειδή και πάλι αναφέρεσαι έμμεσα στη Ρεπούση -ως εκπρόσωπο του ..σημιτισμού) θα ήθελα να επισημάνω δύο πράγματα με αφορμή την ιστορία που προέκυψε με το νομοσχέδιο για το Λύκειο και τις δηλώσεις της.
    Έχει δίκιο να λέει ότι το θρησκευτικά στα σχολεία υπό τη μορφή ενός κατηχητικού-ομολογιακού μαθήματος θα πρέπει είτε να είναι προαιρετικά είτε να καταργηθούν. Η διαμόρφωση της θρησκευτικής συνείδησης δεν πρέπει να είναι υποχρεωτική και εν πάση περιπτώσει είναι προτιμότερο να υπάρχει ένα μάθημα για όλους που να εξηγεί τη σημασία της θρησκείας και του θρησκευτικού φαινομένου με έμφαση στην Ορθοδοξία, παρά ένα μάθημα που σκοπό έχει, με χαζό και ανούσιο τρόπο, να μας κάνει "καλούς χριστιανούς". Αυτά ισχύουν και για την υποχρεωτική προσευχή και τον εκκλησιασμό, που ως υποχρεωτικά είναι ασκήσεις θρησκευτικής γυμναστικής.
    Για τα αρχαία ελληνικά είναι συζητήσιμη η άποψή της αν θα πρέπει στην Γ΄ Λυκείου να μην είναι 11 οι ώρες των αρχαίων στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών Επιστημών σε σύνολο 34 αλλά να υπάρχουν και άλλα μαθήματα τα οποία είτε στερηθήκαμε είτε κάναμε ελάχιστα στο Λύκειο (φιλοσοφία, αγωγή του πολίτη -βασικότατο- κοινωνιολογία, ακόμη και στοιχεία δικαίου θα έλεγα). Και αυτό για όσους πάντα δεν θέλουν να γίνουν φιλόλογοι ή ιστορικοί. Θυμάμαι από τα σχολικά μου χρόνια πόσα έμαθα από τα λεγόμενα φιλολογικά μαθήματα λες και ήθελα να γίνω φιλόλογος ενώ δεν είχα καμία σχεδόν επαφή με τομείς όπως η πολιτική επιστήμη, η ιστορία των ιδεών, τα νομικά, η κοινωνιολογία, η πολιτική οικονομία. Είναι προφανές ότι οι παραπάνω τομείς δεν είναι οικείοι στους κλασικούς φιλολόγους η πλειοψηφία των οποίων περιορίζεται στη διδασκαλία της γραμματικής και του συντακτικού και σε τίποτα άλλο. Ένας από τους λόγους για τους οποίους η πλειονότητα των μαθητών βγαίνει από το σχολείο με απέχθεια για τα αρχαία, έχοντας λάβει τα ελάχιστα.

    Οι δηλώσεις της Ρεπούση πάντως προκάλεσαν νέες έντονες αντιδράσεις. Θα πρέπει να μας προβληματίσει πάντως ότι οι περισσότερες από αυτές προέρχονται από ακροδεξιούς -και λοιπούς συμπαθούντες, "αρχαιολάτρες" και οπαδούς του σφιχτού εναγκαλισμού της πολιτείας με τον ανώτερο κλήρο. Τυχαίο;

    ΥΓ. Θα ήθελα να μου υποδείξεις ονομαστικά εκείνους τους "επαναστάτες" που θέλουν τη μπούρκα στην Ευρώπη. Καλό είναι να μιλάμε για αυτούς με το όνομά τους. Για να ξέρουμε από που να φυλαγόμαστε

    Παναγιώτης

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς ανταμώσαμε Παναγιώτη μου.

      Πού το κατάλαβες βρε ότι εννοούσα τη συγκεκριμένη βουλευτή;;;

      Ξέρεις ότι συμφωνούμε σε όλα έστω και αντιστρόφως. Το μόνο ίσως που διαφωνούμε είναι στο ότι εναντίον της στρέφονται μόνον δεξιά, ακροδεξιά και λαϊκίστικα στοιχεία.

      Αυτό μου φαίνεται ακριβώς στην ίδια παρανοϊκή γραμμή με εκείνη των ΧΑγιτών που βλέπουν πάντα ότι πίσω από κάθε κίνηση είναι μια ανθελληνική Δύναμη… Έτσι μου φαίνεται κι εδώ, όποιος διαφωνεί μαζί της είναι χρυσαυγίτης και δεν το ξέρει.
      Εγώ σου έχω εμπιστοσύνη, κοίτα λίγο καλύτερα και θα δεις σίγουρα κι άλλους πολλούς που διαφωνούν με την κυρία και τα πυροτεχνήματά της. Αυτοί, και οι τρεις κατηγορίες μαζί δεν είναι ούτε το 1/10 όσων πλέον τη θεωρούν γραφική. Νομίζω.

      Όσο για τον λαϊκισμό, εκεί είναι που συμφωνούμε 100%. Εγώ ανησυχώ Ειδικά μπροστά σε κείνον το λαϊκισμό που
      βγάζοντας μια κουταλιά θρησκευτικών,
      βγάζοντας και άλλες δύο αρχαίων ελληνικών
      θεωρεί ότι κάνει πρόταση περί Παιδείας
      και ειδικά ότι είναι και αριστερής κατευθύνσεως.


      Δε θα επιχειρηματολογήσω εναντίον της. (Θα το πρόσεξες και συ με τη σειρά σου ότι τη γνώμη της τη λέει μόνο σε «πιασάρικα» θέματα. Τυχαίο;;; ) Σ’ αυτή τη Σεζόν την καινούρια έχω καλύτερα πράματα να κάνω απ’ το να επιχειρηματολογώ εναντίον της συγκεκριμένης. Κάποτε έτσι ήταν και με τον Κωστόπουλο. Όποιος έκανε εμετό μ’ αυτά που έλεγε υποτίθεται ότι ήταν τουλάχιστον καθυστερημένο και παλαιοημερολογίτικο υποκείμενο… (Επέστρεψε κι ο Πέτρος για τη Σεζόν)


      Υ.Γ.: Αν και έτσι όπως το ρωτάς δεν ακούγεται ακριβώς σαν ερώτηση («πες μας να φυλαχθούμε…», ως «επαναστάτες» που παλεύουν για τη μπούργκα εννοώ όλους αυτούς που ενώ δεν τους έπιασε η διαθεσιμότητα, τους έπιασε η κινητικότητα και βρέθηκαν απ’ τη Λιβύη στη Συρία να αγωνίζονται για τα ιδανικά τους. Αυτούς εννοούσα,
      Αυτούς που βγάζουν τόσο μάτια,
      που κοτζάμ πλανητάρχης
      μέχρι ανακοινωμένο πόλεμο ανέβαλε (για την ώρα.)


      Καλή Σεζόν να έχουμε Παναγιώτη μου και χρόνια πολλά για να διαφωνούμε και να συμφωνούμε. (Φιλιά στην Πόπη)

      Delete
  2. Γιάννη πίστεψε με παρακολουθώ αρκετά καλά τα ελληνικά πράγματα, όχι μόνο διότι ζω στην Ελλάδα. Η πλειονότητα αυτών που αντιτίθενται σε αυτά που λέει η Ρεπούση ανήκει στο χώρο της ακροδεξιάς και των παραφυάδων της. Δεν είναι μόνο το 10%. Και πρέπει να σου πω ότι ο τρόπος αντιδρασής τους είναι από εμετικός και υβριστικός μέχρι...τι να πω (εκφράσεις του τύπου ψόφα καργιόλα κλπ.). Κάποιοι περισσότερο σοβαροί υποτίθεται, όπως ο Μητροπολίτης Άνθιμος, που δεν χρησιμοποιούν τέτοιες εκφράσεις, δεν είναι τυχαίο ότι είναι εκπρόσωποι της πατριδολαγνείας (με την κακή έννοια φυσικά) και προέρχονται από τη χουντική δεξιά της δεκαετίας του 70.
    Κατά τη γνώμη μου οι απόψεις της για αυτά τα συγκεκριμένα θέματα ήταν σωστές και οφείλουμε να το παραδεχτούμε, εκτός και αν διαφωνούμε (και εδώ θα ήθελα επιχειρήματα). Δεν σβήνω απόψεις επειδή τις είπε κάποιος επειδή γενικώς θεωρώ ότι δεν διατύπωσε συνολική άποψη για την παιδεία. Και εν πάση περιπτώσει είναι ενδιαφέρον να ανοίξει η συζήτηση τόσο για τη δομή του σχολείου που θέλουμε όσο και για το περιεχόμενο των μαθημάτων (είτε είναι πιασάρικο θέμα είτε δεν είναι). Αν δεν γίνει αυτό, δηλαδή συζήτηση επί του συγκεκριμένου, ουδέποτε θα αποκτήσουμε σχέδιο για την παιδεία και θα περιοριστούμε, όπως κάναμε τόσα χρόνια, στις αποσπασματικές κινήσεις (καθ υπόδειξη της τροϊκας ή όχι) και στα στομφώδη λόγια.
    Νομίζω ότι η συζήτηση για τον Κωστόπουλο και τα όσα έλεγε για το σεξ στην παραλία στα περιοδικά του δεν έχει καμία σχέση με τα θέματα που συζητούμε και για τα οποία τοποθετήθηκε η Ρεπούση. Και τοποθετήθηκε κατά τη γνώμη μου σωστά! Αν διαφωνείς θα περίμενα να πεις για ποιό λόγο. Περιμένω να τοποθετηθείς επί των συγκεκριμένων θεμάτων και όχι για τη Ρεπούση για την οποία είναι προφανές ότι έχεις αντιπάθεια, την οποία μπορούμε να συζητήσουμε ιδιωτικά.
    ΥΓ. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω ποιούς εννοείς! τη ΝΔ; το ΚΚΕ; το ΣΥΡΙΖΑ; Πες...
    Και κάτι τελευταίο. Όσοι διαφωνούν με τη Ρεπούση δεν είναι μόνο χρυσαυγίτες. Δεν είπα αυτό. Πρέπει να σου πω όμως ότι χρυσαυγίτικες απόψεις, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΙς ΛΕΕΙ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΤΉ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΠΟΤΕ Ο ΑΔΟΛΦΟΣ, κυκλοφορούν και πέραν της Χρυσής Αυγής. Δεν είναι τυχαίο το ποσοστό της. Πρέπει λοιπόν να είμαστε προσεκτικοί και να ψαχνόμαστε συνέχεια. Και για αυτά που λέμε και γι΄αυτά που κάνουμε. Σου θυμίζω ότι οι φασσίστες κάποτε ήλθαν στην εξουσία με εκλογές!

    ReplyDelete
  3. ΥΓ2. Αυτοί που πιστεύουν ότι πίσω από κάθε τι βρίσκεται μια ανθελληνική δύναμη, ο παγκόσμιος σιωνισμός ή δεν ξέρω γω τι άλλο δεν είναι μόνο χρυσαυγίτες. Το πιστεύουν και πολλοί άλλοι, που εντάσσονται εν τέλει στο ίδιο ρεύμα. Αυτό ακριβώς καταδικάζω και σου έχω γράψει γιαυτό. ΑΥΤΉ είναι η ιδεολογική γραμμή που συνδέει μεταξύ άλλων γραμμών σήμερα τα άκρα. Γιαυτό ακριβώς χρειάζεται όσο μπορεί ο καθένας ψυχραιμία, και κυρίως ορθολογισμός και επιχειρηματολογία.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το φέρνεις από δω, το φέρνεις από κει, πάλι "χρυσαυγίτη" θεωρείς όποιον διαφωνεί με τη μαντάμ Παναγιώτη. ("Όσοι διαφωνούν με τη Ρεπούση δεν είναι μόνο χρυσαυγίτες. Δεν είπα αυτό. Πρέπει να σου πω όμως ότι χρυσαυγίτικες απόψεις, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΙς ΛΕΕΙ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΤΉ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΠΟΤΕ Ο ΑΔΟΛΦΟΣ, κυκλοφορούν και πέραν της Χρυσής Αυγής. Δεν είναι τυχαίο το ποσοστό της.") Άρα ή είναι και το ξέρουν, ή είναι και δεν το ξέρουν. Αυτό καταλαβαίνω εγώ απ' ό,τι λες στην παραπάνω φράση.

      Μιας και αναφέρεις τον Αδόλφο, ειλικρινά πιστεύω πως αν για αντίπαλό του είχε μια σαν τη Μαρία ακόμα στο σβέρκο μας καθισμένο θα τον είχαμε.

      Γιώτη, Πάταξον μεν Άκουσον δε... Ιδιωτικά, ίσως με κρασί σύντομα να σου εξηγήσω πιο πολλά περί της "αντιπάθειάς μου" όπως τη λες προς την κυρία.

      Όσο για ποιους εννοώ νόμιζα ότι σου απάντησα: τους "επαναστάτες" πρώην της Λιβύης και νυν της Συρίας. Εκεί μεταφέρθηκε το εργοτάξιο της "Αραβικής Άνοιξης". Για δες για ποιο πράμα αγωνίζονται αυτοί... Στο παρά 5 τη γλίτωσε η Συρία την κήρυξη Πόλέμου από τον Βενιζέλο. Και πιστεύω, όχι λόγω στοιχείων που έχω, απλώς το πολιτικό μου ένστικτο μου το λέει ότι η Μαρία θα στήριζε αυτή τη "Δημοκρατική Παρέμβαση".

      Σιγά μην άφηναν τον Ολάντ και τον Ραχόι μόνο του.

      Μπλέξαμε άσχημα και πολύ φοβάμαι, πάνω σε κόκκινο χολυγουντιανό χαλί θα παρελάζει ο Κασσιδιάρης αν αντιπρόταση στον φασισμό του κυρίου, συνεχίσουμε να θεωρούμε φωνές σαν της κυρίας.

      Delete
  4. Βρε Γιάννο μου σε ακούω και δεν έχω διάθεση να σε..πατάξω. Εσύ με ακούς;;;;
    Σου ζήτησα να τοποθετηθείς για το αν πρέπει τα θρησκευτικά να έχουν ομολογιακό-κατηχητικό χαρακτήρα. Κι εσύ δεν...
    Σου ζήτησα να πεις αν θεωρείς ότι πρέπει τα παιδιά να διδάσκονται και άλλα μαθήματα και όχι μόνο γραμματική και συντακτικό της αρχαίας.Και συ δεν...
    Και μου απάντησες με το φοβερό χρησμό ότι αν ο αδόλφος είχε απέναντι του τη Ρεπούση θα έμενε στην εξουσία για χρόνια! Είσαι πράγματι απολύτως συγκεκριμένος στους...αφορισμούς.
    Θα μιλήσουμε για αυτούς όταν έλθει η ώρα. Γιατί το πρόβλημα της πολιτικής μας ζωής μας δεν είναι η Ρεπούση και ο τρόπος που τα λέει ή ο σημιτισμός που θεωρείς ότι ξαναέγινε της.... μόδας.

    Σε αυτά που σου έγραψα είχα την εντύπωση ότι ήμουν σαφής: τα ξαναλέω ακόμη με μεγαλύτερη σαφήνεια (θέλω να ελπίζω): ΔΕΝ θέλω ότι όσοι διαφωνούν με τη Ρεπούση γενικώς είναι χρυσαυγίτες. Λέω όμως: αυτοί που θεωρούν ότι πρέπει τα θρησκευτικά να παραμείνουν στη δημόσια εκπαίδευση ως μάθημα διαμόρφωσης της θρησκευτικής συνείδησης στη λογική ότι "εσείς θα γίνετε καλοί χριστιανοί θέλετε δεν θέλετε" επειδή η θρησκεία μας σώζει και μόνο οι καλοί χριστιανοί είναι γνήσιοι έλληνες, υιοθετούν ακροδεξιές και φασίζουσες ιδέες οι οποίες είναι σήμερα στην ατζέντα της χρυσής αυγής. Είτε ψηφίζουν είτε δεν ψηφίζουν τη χρυσή αυγή.

    Όσοι υποστηρίζουν ότι πρέπει για να λύσουμε το μεταναστευτικό με το να πνίγουμε τους μετανάστες στα σύνορα καθώς αυτοί δεν "χωράνε" επίσης υιοθετούν τις ιδέες της άκρας δεξιάς και του φασισμού (σε διαβεβαιώ ότι έχω γνωρίσει πολλούς τέτοιους που ούτε χρυσή αυγή ψήφισαν και θεωρούν μάλιστα ότι δεν είναι καθόλου ρατσιστές!!!!).

    Όσοι θεωρούν ότι είμαστε ο περιούσιος λαός του Κυρίου και ότι μόνον και σχεδόν αποκλειστικά με τη διδασκαλία των αρχαίων στο πρωτότυπο με τον τρόπο που γίνεται σήμερα θα παραμείνουμε περιούσιος λαός είναι επισης στην ίδια κατηγορία.

    Ξεκάθαρα πράγματα. Αν μας μυγιάζει αυτό (δεν λέω για σένα) τότε το πρόβλημα δεν είναι στο χαρακτηρισμό αλλά στο τι λέμε.
    Από κοντά θα σου διηγηθώ απίστευτες ιστορίες με τύπους (ενταγμένους στο σύστημα ή μη) που έλεγαν απίστευτες ρατσιστικές ιστορίες αλλά κατά τα λοιπά δήλωναν φιλελευθεροι και προοδευτικοί. Και ο Άιχμαν όπως λέει η Χάνα Άρεντ, ο χασάπης του Χίτλερ, ένας νορμάλ τύπος ήταν κατά τα λοιπά, που είχε φτάσει να σκοτώνει χωρίς να θεωρεί ότι κάνει κάτι κακό.

    Γιαυτό σου λέω ότι πρέπει να προσέχουμε και τι λέμε και τι κάνουμε.

    Συνεπώς: δεν λέω ότι η Ρεπούση (και ουδείς πολιτικός ή κόμμα) είναι μέτρο προοοδευτικότητας των άλλων αλλά ΝΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΘΈΝΑΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΗΜΟ. Και επιμένω ότι ο ρατσισμός, η ξενοφοβία και η πατριδολαγνεία δεν είναι γνώρισμα μόνον των χρυσαυγιτών αλλά και πολλών άλλων πολιτών σε διάφορους πολιτικούς χώρους.

    ΥΓ1. Αντιλαμβάνομαι αυτό που λες για τα παιγνίδια πολιτικής των ισχυρών με πρόσχημα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Προφανώς αυτό περί μπούρκας το είπες ειρωνικά καθώς δεν νομίζω ότι επιδιώκουν κάτι τέτοιο. Σου επισημαίνω πάντως ότι αν η αραβική άνοιξη περιλαμβάνει και φονταμενταλιστές τα καθεστώτα τα οποία αντιμάχεται είναι τα ίδια και χειρότερα. Το τι θα γίνει γιαυτές τις έρημες (κυριολεκτικά και μεταφορικά) χώρες είναι μεγάλη συζήτηση.

    ΥΓ2. Στο κόκκινο χαλί θα παρελάσει ο Κασιδιάρης όσο η αντιπρότασή μας στο φασισμό είναι η υιοθέτηση των θέσεών του (είτε ρητά είτε υπόρρητα και σε παραλλαγή). Δεν είναι τυχαίο ότι και οι ίδιοι οι χρυσαυγίτες όπως λεν δεν είναι φασίστες αλλά απλοί έλληνες εθνικιστές, που πονούν την πατρίδα και αντιμάχονται τους γερμαναράδες!

    ReplyDelete
  5. Βρε Πάνο, επιμένεις (μόνο αν είσαι καχύποπτος δικαιολογείται) για πράματα που τουλάχιστον θα μπορούσαν να στενοχωρήσουν αν όχι να προσβάλουν. Υπάρχει περίπτωση δηλαδή (αφήνεις ανοιχτό το ενδεχόμενο;)εγώ να θεωρώ ότι "τα θρησκευτικά πρέπει να έχουν ομολογιακό-κατηχητικό χαρακτήρα." ;;;

    Υπάρχει περίπτωση (αφήνεις ανοιχτό το ενδεχόμενο;)να θεωρώ ότι τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να διδάσκονται και άλλα μαθήματα εκτός από γραμματική και συντακτικό της αρχαίας.

    Το επόμενο είναι να μου ζητήσεις να πάρω θέση για το αν καλώς βουλιάζουν τους μετανάστες ή όχι.

    Μέσα σε μια γενική αναθεώρηση όλων είναι και τα θρησκευτικά και τα αρχαία δυο ζητήματα να ξαναβρούν το χώρο τους μέσα στη σύγχρονη κοινωνία. Αλλά δεν είναι το πρόβλημα της Παιδείας για να εστιάσουμε εκεί και τόσο. Χάρη στη Χ.Α κάνουμε.

    όσο γι' αυτό που λες περί "...υιοθέτησης θέσεων τη Χ.Α" δε νομίζω ότι έχει θέσεις που τις υιοθετούν κάποιοι. Αντίθετα υιοθετεί θέσεις απ' όπου τη βολεύει και τις κάνει άστα να παν... Όπως για παράδειγμα της φιλοπατρίας και την κάνει αυτό που πολύ σωστά λες πατριδολαγνεία.

    Στη Χώρα των Βάσκων που φέτος το καλοκαίρι κινήθηκα και μίλησα πολύ, φασίστας θεωρείται όποιος δε θα έδινε τη ζωή του για την πατρίδα του. Τα κόμματα της Αριστεράς (σε όλο της το φάσμα) παλεύουν για την ιδιεταιρότητά τους. Τα κόμματα της Δεξιάς, Σκέψης η Πρακτικής, δηλωμένα ή όχι, 'πουλάνε' την ιδέα της Αυτοκρατορίας, υπό τη Μορφή της Παγκοσμιοποίησης. Και τους λένε, "τί τη θες την Εουσκέρα; Παίρνει πολύ χρόνο. Για να είσαι καλός γιατρός δε χρειάζεται να μιλάς καλά βασκικά... "
    Ο Διάολος έχει πολλά ποδάρια Πάνο κι εξαρτάται από πού θα τον πιάσεις.

    Πιο συγκεκριμένα:

    Αν δούμε τα "Αρχαία" απλώς ως μάθημα, ωφελιμιστικά, και εφήμερα θα οδηγηθούμε σε άλλο συμπέρασμα.

    Αν το δούμε ως γέφυρα, ως Χρυσή Κλωστή για να ενωθούν Αιώνες (όχι για να παθαίνει ντελίρια ο Άδωνις κι ο Κασσιδιάρης) αλλά για να μη νοιώθει ο Άνθρωπος την Μικρότητά και την Ορφάνια του μέσα στο Χρόνο, σε άλλο συμπέρασμα θα οδηγηθούμε.

    Η πρόταση της κυρίας Ρεπούση είναι πυροτέχνημα, στην καλύτερη περίπτωση, ρεαλιστική-ωφελιμιστική. Είναι πάντως πολύ μακριά απ' αυτό που εγώ αντιλαμβάνομαι ως πρόταση για την Παιδεία.: Αυτό που έλεγε ο Κορνήλιος Καστοριάδης "ερωτική σχέση με τη γνώση".

    Καλή εβδομάδα να έχουμε.

    ReplyDelete
  6. Γιάννη μου στενοχωριέσαι και θεωρείς εαυτόν προσβεβλημένο αλλά δεν θα έπρεπε. Αλλά κάπου πρέπει να συνεννοηθούμε. Έξήγησα τι είπε η Ρεπούση, για θρησκευτικά και αρχαία. Κάτι που υποστηρίζεται από πολλούς άλλους. Από τη μιά απορρίπτεις τις θέσεις αυτές γράφοντας περί σημιτισμού, περί πυροτεχνήματος, ότι το θέμα της παιδείας δεν είναι αυτό και ότι αν εστιάσουμε σε αυτό ανοίγουμε το δρόμο της Χ.Α.. Από την άλλη γράφεις ότι συμφωνείς ότι τα θρησκευτικά δεν πρέπει να έχουν ομολογιακό χαρακτήρα και ότι εκτός από τα αρχαία πρέπει να διδάσκονται και άλλα μαθήματα. Μα αυτό είπε και η Ρεπούση. Αυτό εν πάση περιπτώσει λέω και εγώ ότι είναι σωστό!!! Και έγραψα ότι αν αυτό είναι σωστό και το δεχόμαστε ως τέτοιο πρέπει να το λέμε και να μην την καταδικάζουμε στο πύρ το εξώτερο! Και έγραψα ότι αυτοί που επικρίνουν τις θέσεις αυτές ανήκουν κυρίως σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν (εκτός αν με θεωρείς μειωμένης αντίληψης). Οι θέσεις είναι σωστές αλλά η πρόταση πυροτέχνημα;
    Ειδικότερα στο θέμα των αρχαίων ελληνικών (αφού καταλαβαίνω ότι για τα θρησκευτικά συμφωνείς απολύτως μαζί της και μαζί μου) υποστήριξα ότι η πρόταση της είναι "συζητήσιμη". Αυτό σημαίνει ότι πράγματι πρέπει να δούμε ποιά πρέπει να είναι η δοσολογία διδασκαλίας της αρχαίας από το πρωτότυπο σε σχέση με άλλα μαθήματα για όσους ακολουθούν τις ανθρωπιστικές σπουδές, μαθήματα τα οποία δεν υπάρχουν όπως θα έπρεπε αυτή τη στιγμή. Στην Ελλάδα αυτό το τόσο απλό εκλήφθηκε ως κατάργηση τωνν αρχαίων από τη δημόσια εκπαίδευση κάτι που ΔΕΝ ΕΊΠΕ η Ρεπούση και ως απόπειρα αφελληνισμού! Αυτό φαντάζομαι και συ το θεωρείς βλακεία.
    Κατά τη γνώμη μου μάλιστα η πρόταση για περιορισμό και όχι κατάργησης της διδασκαλίας των αρχαίων από το πρωτότυπο δεν εκφράζει μια "ρεαλιστική-ωφελισμιστική" προσέγγιση, (αφού τα αρχαία δεν μιλιούνται ας τα καταργήσουμε") διότι κάτι τέτοιο δεν ειπώθηκε, ούτε υποστηρίχθηκε. Εκφράζει την ανάγκη εκτός της διδασκαλίας της γραμματικής και του συντακτικού της αρχαίας να διδαχθούν και άλλα πράγματα, ιδίως σε αυτούς που δεν θα ακολουθήσουν κλασσικές σπουδές. Που είναι λοιπόν το πυροτέχνημα; Η "ερωτική σχέση με τη γνώση" δεν περιορίζεται στα αρχαία από το πρωτότυπο και οι περισσότεροι έχουμε τη εικόνα, καθώς περάσαμε από το ελληνικό Λύκειο, ότι η εμμονή του προγράμματος στον συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας δεν έβγαλε ανθρώπους που αγαπούν τη γνώση και ιδίως την αρχαία ελληνική γαρμματεία.
    Σε τελευταία ανάλυση η δοσολογία αρχαίων -λοιπών μαθημάτων ας κριθεί από ειδικότερους από εμάς. Εκείνο που καταδικάζω είναι όταν διατυπώνεται μια πρόταση, με ευπρέπεια κατά τη γνώμη μου, να πέφτουμε επάνω να καταδικάσουμε με οξείες εκφράσεις.Όταν μάλιστα υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα προερχόμενα από τις ακροδεξιές φαντασιώσεις που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή και τόσα γραφικά νούμερα στη Βουλή, για τα οποία θα ήταν πράγματι κατάλληλοι οι χαρακτηρισμοί και η ειρωνία. Και ως ¨καχύποπτος" που είμαι όπως λες διαπιστώνω ότι οι ίδιοι που μάχονταν να μην αλλάξει κάτι στις σχέσεις κράτους και εκκλησίας στο παρελθόν, οι ίδιοι που ενοχλούνταν με τη διδασκαλία της δημοτικής και όχι της καθαρεύουσας στα σχολεία, οι ίδιοι που σήμερα λένε ότι οι μετανάστες πρέπει να πνίγονται στα σύνορα, οι ίδιοι είναι που διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους για τη κυρία και τις θέσεις της. Είμαι καχύποπτος λοιπόν;;; Μπορεί. Το να σου επισημαίνω το θέμα όμως αυτό δεν σημαίνει ότι σε θεωρώ ακροδεξιό Χρυσαυγίτη. Αν ήταν έτσι δεν θα έχανα το χρόνο μου να σχολιάζω θέσεις σου. Και σχολίασα και σου έστειλα link για θέματα στο παρελθόν

    ReplyDelete
  7. Ως προς τη Χρυσή Αυγή: το κόμμα αυτό ΔΕΝ υιοθετεί ιδέες από παντού όπως λες. Δεν είναι λίγο από όλα. Υιοθετεί ρατσιστικές και φασιστικές θέσεις σε όλα σχεδόν τα ζητήματα. Είναι compact φασισμός. Ούτε καν ΛΑΟΣ, που πράγματι το έπαιζε λίγο από όλα, καθώς ο "μέγας" Καρατζαφέρης φρόντιζε να μπουρδουκλώνει τις θέσεις του μήπως αντλήσει ψηφάκια από αλλού. Όποιος δεν "βλέπει" ποιές είναι οι θέσεις της Χρυσής Αυτής ενώ την ψηφίζει ή κάνει ότι δεν τις βλέπει ή πράγματι είναι μειωμένης αντίληψης. Γιατί την ψηφίζει τότε; Για πολλούς λόγους που μπορούμε να τους πούμε από κοντά.
    Οι θέσεις όμως αυτές (δηλαδή ρατσισμός, ξενοφοβία, άρνηση των δικαιωμάτων άρνηση της δημοκρατίας)υπάρχουν και αλλού και όχι μόνο στους ψηφοφόρους της. Ξέρεις πόσους έχω ακούσει που λένε στα σοβαρά "μια δικτατορία θα μας σώσει", "οι μετανάστες πρέπει να σκοτώνονται στα σύνορα για να μην έλθουν άλλοι", "δεν πρέπει να έχουμε τζαμιά στην Αθήνα", "έλληνες είναι μόνο οι χριστιανοί" κλπ κλπ, οι οποίοι δεν ψήφισαν Χρυσή Αυγή αλλά άλλα κόμματα.

    Τέλος τα περί "ιδιαιτερότητας" για την οποία παλεύουν τα κόμματα της αριστεράς και "περί αυτοκρατορίας" για την οποία παλεύουν τα κόμματα της δεξιάς είναι σχετικά. Υπάρχουν και αντίστροφες διαδρομές τις οποίες αν θές συζητάμε από κοντά. Θα σου πώ μόνο ένα παράδειγμα: η Αριστερά κάποτε ήταν διεθνιστική στο μέτρο που αυτό βόλευε το στόχο όλες οι χώρες να γίνουν σαν τη μεγάλη "μητερούλα" ΕΣΣΔ. Η Δεξιά από την άλλη καλλιεργούσε τον φοβικό εθνικισμό, στη λογική ότι καλά είμαστε εμείς μεταξύ μας όπως είμαστε σήμερα και δεν θέλουμε αλλαγές και κοσμοπολιτισμούς. Σήμερα βλέπεις τα ίδια, μπορεί αντεστραμμένα για άλλους λόγους, αλλά τελικά ο ρατσισμός, η άρνηση των δικαιωμάτων, το έλλειμμα δημοκρατίας εξακολουθούν να είναι ζήτήματα. Πολύ περισσότερο την εποχή της κρίσης. Γιαυτό πρέπει να εξετάζουμε με προσοχή και αυτά που λέγονται και αυτούς που τα λένε.

    Καλή εβδομάδα και σε σένα

    ReplyDelete