15 Apr 2019

Requiem για τη Notre Dame

Θα ήθελα πολύ και να ξεναγήσω και να ξεναγηθώ στη Notre Dame. Σε μια ξενάγηση ειδική, μέσα απ’ τα χνάρια που άφησε η Παναγία των Παρισίων στη Λογοτεχνία, στη Πολιτική, στη Ζωγραφική, στο Σινεμά, στη Μουσική…

 (Notre-Dame de Paris, 1900 Maximilien Luce)

Ο Βίκτωρ Ουγκό να λέει πως ό,τι για κάποιον είναι μια εκκλησία για κάποιον άλλο είναι ο κόσμος ολόκληρος, κι η φύση μαζί...

Ζακ Λουί Νταβίντ,το 1807 ζωγραφίζει την αυτο-στέψη του Μεγάλου Ναπολέοντος μέσα στη Notre Dame


Ο Maximilien Luce ανανεώνει την εικόνα της Παναγίας ζωγραφίζοντας την με πουαντιγισμό.

Η  Gina Lollobrigida να τραγουδάει και να χορεύει μπροστά στην είσοδο του ναού.


O Φρεδερίκ Σοπέν στην κηδεία του ζήτησε να παιχτεί ο Requiem του Mozart. Και να η Lacrimosa να συνοδεύει εικόνες της Παναγίας των Παρισίων. (Requiem για τη Notre Dame )

Έχουμε καινούριες εικόνες για Παγκόσμια Κληρονομιά Θρήνου της Ανθρωπότητας, το εμβληματικό κωδωνοστάσιο τυλιγμένο στις φλόγες να καταρρέει, όπως πριν λίγα χρόνια οι Δίδυμοι Πύργοι…

Εν μέρει γίνεται ν’ αποφασίζει ο καθένας τί θέλει να θυμάται απ’ όσα χάνονται.

Δεν είναι ντουβάρια οι εκκλησίες, είναι οι προσευχές των ανθρώπων να γίνουν τα όνειρά τους ζωή γλυκιά, δεν είναι οίκος του θεού οι εκκλησίες, των ανθρώπινων ονείρων και φόβων είναι οίκος και κάποιες απ' αυτές η ίδια η  Ιστορίας της ανθρωπότητας.


Υ.Γ: Θα ξαναφτιαχτεί Notre Dame και θα λένε οι ξεναγοί του μέλλοντος… "...τον περασμένο αιώνα, τον Απρίλιο του 2019 ξέσπασε πυρκαγιά και υπέστη τεράστιες καταστροφές αλλά…

                                    El Greco




"

14 Apr 2019

ΙΑΠΩΝΙΑ... ΕΞΩΤΙΚΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

Επειδή εξωτικά ξεκίνησε η εβδομάδα με την ανακοίνωση του ταξιδιού στο Μαρόκο...εξωτικά να τελειώσει:

ΙΑΠΩΝΙΑ 8-19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, την ιδανική στιγμή του Φθινοπώρου για να φωτογραφίσουμε τα χίλια χρώματα στο κάθε δέντρο.



Ειδικό, μοναδικό καταπληκτικό πρόγραμμα που φτιάνχω με τις φίλες μου, την Hakiri και την Kokoro...

Κρατήσεις: 210-524 1960 , 6985 66 2014, και gr@melodrakma.com

El Greco


8 Apr 2019

COMING SOON... ΜΑΡΟΚΟ!

Για να ξεκινήσει η εβδομάδα εξωτικά, (και λίγο πριν το Πάσχα) λέω: Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά στο Μαρόκο.


Ας διαλέξει ο καθένας την καμήλα του και φύγαμε. (Λεπτομέρειες και ακριβείς ημερομηνίες σε άλλη φάση, για την ώρα μόνο αυτό: δυο γκρουπ, ένα Χριστούγεννα κι ένα Πρωτοχρονιά.

Καλή Αντάμωση

El Greco

6 Apr 2019

ΑΠΟΗΧΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ: Γράφουν ο Περικλής Μοσχολιδάκης και η Χριστίνα Μαξούρη

Σχεδόν ένα μήνα μετά το τριήμερο στην Ήπειρο εξακολουθεί να με τραβάει απ’ το μανίκι και να μου λέει: ¨καλά έκανες κι άκουσες του Πορτογάλου τη συμβουλή του Πεσσόα, κι έκανες μεγάλα όνειρα για ένα τριήμερο όπου θα συμπορεύονταν αρμονικά άνθρωποι πολλοί, με το «εγώ» παρκαρισμένο σε υπόγειο πάρκινγκ, τρεις μέρες μαζί άνθρωποι πολλοί σε κοινή πορεία Άνθρωποι, Ταξίδι και Θέατρο.


Σχεδόν ένα μήνα μετά φαίνεται πως όλο αυτό που ζήσαμε είναι ζωντανό και στη καρδιά των βασικών συντελεστών, αγαπημένων καλλιτεχνών και φίλων πια.
Η Χριστίνα Μαξούρη κι ο Περικλής Μοσχολιδάκης μπήκαν στον κόπο να καταγράψουν τον απόηχο της δικής τους αίσθησης αυτής της εμπειρίας. Και μου στείλανε από ένα τους κείμενο να το μοιραστώ με όλους εσάς.



Και τώρα, σχεδιάζοντας με αγάπη μελλοντικές στιγμές με νόημα για την καρδιά λέω το πιο βαθύ και ειλικρινές Ευχαριστώ σε όλους σας.

El Greco


Ο Επίλογος της Χριστίνας Μαξούρη: 


Μερικές εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση του τριήμερου ταξιδιού μας, με άξονα την Πολιτιστική Διαδρομή της Ηπείρου κι ακόμα ‘ζαλίζομαι’ από τον έντονο - σχεδόν μεθυστικό – απόηχο αυτής της εμπειρίας. Μια εμπειρία ακριβή και δυσεύρετη, που έμελε να γίνει πολύτιμο φυλαχτό για την συνέχεια. Μια εμπειρία ποτισμένη από Ιστορία, Μνήμη και Πολιτισμό. Μια εμπειρία βαπτισμένη από λόγο ποιητικό, παραδοσιακές μελωδίες και Ομορφιά. Την Ομορφιά του ευλογημένου αυτού τόπου, αλλά και την τόση ομορφιά ανθρώπων ευγενικών, καλλιεργημένων και γενναιόδωρων που για αυτούς και μαζί με αυτούς, απομακρυνθήκαμε για λίγο από το πρόσταγμα των ημερών και αντί να φορέσουμε μάσκες και στολές μεταμφίεσης, φορέσαμε σκευή υποκριτή και κάτω από το λυτρωτικό φως της μέρας, στήσαμε τον δικό μας χορό. Έναν χορό-φόρο τιμής στη Μνήμη, την Ιστορία και τον Πολιτισμό. Έναν χορό αργόσυρτο και λειτουργικό. Ένα χορικό μύησης και μοιρασιάς. Μοιρασιά ψηφίδων του ανυπέρβλητου πολιτισμικού μωσαϊκού αυτού του τόπου, αλλά και μοιρασιά βλεμμάτων και σιωπών. Σεβασμού και Συγκίνησης. Για το Τότε και για το Τώρα. Για τα μνημεία αυτά που στέκουν καθαγιασμένα και αγέρωχα και για όλους εμάς που πατήσαμε το χώμα τους, αγγίξαμε τις πέτρες τους, αφουγκραστήκαμε τους ήχους τους και λες και βγήκαμε καθαρότεροι και σοφότεροι, ύστερα από αυτήν την εμπειρία.
Δύο εβδομάδες μετά κι ακόμα ‘επιστρέφω’ στον τόπο τον ιερό σαν ταπεινός προσκυνητής. ‘Φιλάω’ τις εικόνες της Μνήμης και της Φύσης. Φυλάω τις στιγμές τις ακριβές. Το σούρουπο στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης, τον κυκλικό χορό στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, την φορτισμένη σιωπή στην Αρχαία Κασσώπη, κάτω από το μνημείο του Ζαλόγγου. Το αποχαιρετιστήριο γεύμα δίπλα στη θάλασσα. Τα ζεστά βλέμματα ανταπόδοσης. Στιγμές σπάνιες, που σε καθιστούν ξανά πιστό και γνωστικό, όταν η πίστη και γνώση κινδυνεύουν να χαθούν δια παντός.

 Ευχαριστώ θερμά τον Περικλή Μοσχολιδάκη που με την γραφή και την εμπιστοσύνη του, μου έδωσε άπλετο χώρο ύπαρξης, την Άλμπα Λυμτσιούλη, τη μικρή Αγγελική και τον Ηλία Αγγέλου για την ευαισθησία, την προθυμία και την ωραία μας συνύπαρξη, την Σοφία Εξάρχου που αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη της τοπικής οργάνωσης και φιλοξενίας και σε όλους τους ξεχωριστούς συνταξιδιώτες / συνοδοιπόρους αυτής της Διαδρομής.
 Μα περισσότερο από όλους, ευχαριστώ μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου, έναν τολμηρό και πεισματάρη ονειροπόλο, με δροσερό πρόσωπο και ορθάνοιχτη καρδιά. Έναν ονειροπόλο οικοδεσπότη που υποδέχεται, περιποιείται και φροντίζει ξεχωριστά τον κάθε σημαντικό καλεσμένο του, με αγάπη και αφοσίωση. Έναν οικοδεσπότη ευφάνταστο και αεικίνητο, που ακούει στο όνομα Γιάννης Λυμτσιούλης και που χωρίς αυτόν και το δημιούργημά του, τη Melodrakma Universal  και την σπουδαία αρωγή του Διαζώματος, αυτή η πολύτιμη εμπειρία δεν θα μπορούσε να συντελεστεί.

Εις το επανιδείν.

Χριστίνα Μαξούρη       


Ο Επίλογος του Περικλή Μοσχολιδάκη




Έχουν περάσει κιόλας μερικές εβδομάδες ,όμως η σκέψη φτερουγίζει πεισματικά στα Δρώμενα που δημιουργήσαμε και βιώσαμε, στα μονοπάτια της Μνήμης και στα Θέατρα τα μαγικά της Ηπείρου!!

Ο Γιάννης Λυμτσιούλης, αυτός ο παθιασμένος, ο Γιάννης της Melodrakma - που ταξιδιωτικό γραφείο άλλο σαν κι αυτό δεν έχει - μου πρότεινε να φτιάξουμε Δρώμενα Πολιτισμού στα μαγικά τα Θέατρα, εκεί στην Ήπειρο την Ανοιξιάτικη, εκεί στην πέτρα και στο νερό, κάτω από τις χιονισμένες βουνοκορφές, στην Ήπειρο που άλλα τέτοια Δρώμενα δεν έχουν ξαναγίνει και δέχτηκα σε μια στιγμή, σαν έτοιμος από καιρό, Ταξίδι και Πολιτισμός, Περιήγηση και Αρχαίο Δράμα, Χορός, Κλαρίνο και Ποίηση, το όνειρο άρχισε από τις πρώτες στιγμές να περπατάει, να παίρνει σάρκα, να οργανώνεται όπως μόνο ο Γιάννης ξέρει και μπορεί...

Μπήκε και η Χριστίνα Μαξούρη, η μαγική, η εύθραυστη, η δυνατή, στο σχέδιο, μεγάλωσε η χαρά μου, φούντωσε η επιθυμία να φτιάξουμε το καλύτερο, ύστερα και η Αλμπα Λυμτσιούλη, κορίτσι αποκάλυψη, κόρη γονιών εμπνευσμένων, δικό τους δημιούργημα - εκπληκτικό, κι ήρθε κι ο Ηλίας ο Αγγέλου στην ομάδα, κλαρινιτζής γνωστός και σπουδαγμένος, αυτοσχέδιος και έντεχνος μαζί, γη και μαύρα μάτια που παίρνουνε φωτιά όταν παίζει κι ύστερα και η Αγγελική Καλυβίτη, εκφραστικό παιδί, με άποψη και παρουσία, δύναμη για το αύριο και συμπληρώθηκε η ομάδα...


Κι είπε ο Γιάννης ύστερα τη μαγική λέξη :  «Διάζωμα», με όλο το κύρος και τον σεβασμό που προκαλεί στους Έλληνες η λέξη, με τη συνεργασία του Διαζώματος ακούστηκε να λέει, υπό την αιγίδα η με τη βοήθεια, οι λέξεις λένε λίγα όταν μιλάς για το ' Διάζωμα ' που ο αγώνας και η έγνοια του να ανακαλύψει, να αναδείξει ξανά, να συντηρήσει τα Αρχαία τα Θέατρα της πατρίδας μας, γράφει ήδη τη δική του Ιστορία και μόνο ευγνωμοσύνη από όλους τους Έλληνες του πρέπει για το έργο του το συγκλονιστικό!!

Ξεκινήσαμε πρόβες κι άρχισε σιγά σιγά το όραμα να ετοιμάζεται, να ανθίζει...
Ανέλαβα να το Σκηνοθετήσω - πως να Σκηνοθετήσεις τη Μνήμη, την περιπέτεια Ψυχής και Ιδεών - και να παίξω - πως να ερμηνεύσεις κείμενα που λες και γράφτηκαν από Θεό - να γράψω κείμενα που θα συνδέουν εποχές, τόπους και τοπία Μνήμης, τρόπους Ελλήνων - .Η Χριστίνα να ερμηνεύσει κείμενα και να τραγουδήσει με τη θεσπέσια φωνή της, ο Ηλίας με την Τέχνη του, το Ηπειρώτικο κλαρίνο, η Άλμπα φλάουτο -διακριτικό και αέρινο, όπως κι η ίδια και η Αγγελική να γίνει Ήχος μυστηριακός που φέρνει προμηνύματα, που δονείται και εξηγεί τα ανεξήγητα...

Μαζί μας εκατοντάδες ταξιδιώτες , οι πιο πολλοί απ' την Αθήνα κι άλλοι απ΄ τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη και την Κέρκυρα, κι από  τα Γιάννενα  κι από την Κύπρο ακόμα, ωραίοι άνθρωποι, αποφασισμένοι να γνωρίσουν και να γνωριστούν, εξοπλισμένοι με την απόφαση να χαρούν ταξίδι και Πολιτισμό, να μοιραστούν εμπειρίες που σπάνια μοιράζονται, να ζήσουν τις στιγμές τις μαγικές, άνθρωποι με τη χαρά της ζωής, ευγένεια και πάθος, γλέντι και γνώση, χέρι χέρι, μια ομορφιά...

Φύγαμε για την Ήπειρο ένα πρωί με κατεύθυνση την Αρτα, τη φιλόξενη, υποδοχή και πεζοδρομημένη αγάπη, φιλέματα και φροντίδα από τη Σοφία Εξάρχου, στήριγμα και παρουσία γλυκιά και δυνατή στο πλάι μας, μαργαρίτες και παπαρούνες κόκκινες στην αυλή της Παρηγορήτισας, όμορφο το ξεκίνημα, Βυζαντινές εικόνες, ξυλόγλυπτα τέμπλα, κερί που καίει, ευλογία...


Πρώτος Σταθμός η Νικόπολη, αγκαλιασμένη με την Πρέβεζα, συνέχεια της μυστηριακή τα τείχη της, μια Πολιτεία ολόκληρη, Βουλευτήρια και Ναοί, σπίτια και δρόμοι, Μουσείο και Θέατρο και Ωδείο, μεγάλος τόπος σε έκταση και σημασία, να φωτίζονται οι πέτρες οι κοκκινωπές στο ηλιοβασίλεμα, Ρώμη και Ελλάδα, συνομιλία Ιστορική, κατάκτηση και ώσμωση, ανταλλαγή και αντιπαλότητα, πέτρες αγκαλιασμένες Ιστορία, να μη σε νοιάζει τίνος είναι, να απολαμβάνεις μόνο τη συνέχεια, η Ιστορία πανταχού παρούσα, δίπλα σου.

Δρώμενο πρώτο στη Νικόπολη, στο Ρωμαϊκό Ωδείο, η Νίκη και η Ήττα, η ματαιότητα της κατάκτησης και η διαχείριση του Τέλους με Αξιοπρέπεια, ο Σοφοκλής και ο Καβάφης, Οιδίπους και Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον, Χατζιδάκις και Αριστοφάνης, Μαύρο Κυπαρίσσι και Γιατί Πουλί δεν κελαηδείς, να αντιλαλούν οι πέτρες Λόγο και Μουσική, στο ηλιοβασίλεμα, να πέφτουν αργά οι σιωπές της νύχτας...


Ημέρα δεύτερη, Δρώμενο Δεύτερο στη Δωδώνη τη Μαντική, οικία του Διός, τη Δωδώνη των χρησμών και των δέντρων των ιερών, ήλιος να σε καίει και παγωμένη ανάσα από τα βουνά τα χιονισμένα γύρω γύρω, να δροσίζει τα πυρωμένα από τη συγκίνηση της έξαψης μάγουλα, μάτια και σώματα αντίκρυ στον Ήλιο τον Ηπειρώτικο, φως καθαρό, διάφανο, στο πρωινό, σε ένα από τα πιο όμορφα θέατρα που ανέστησε η πατρίδα μας.

Το Δρώμενο εδώ αφιερωμένο στη δύναμη του Έρωτα και στους καημούς τους ερωτικούς, στα Πάθη και στο Πάθος το μοναδικό. Όρνιθες και Πονεμένο Στήθος, Μεγάλος Ερωτικός και Γκόλφω, Χάρτινο το Φεγγαράκι και Μιχάλης Γκανάς, Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, κι Ήταν καμάρι της αυγής, Μεσόγειος Ελλάδα Ισπανία, ίδιος καημός, συνομιλία μυστική και φανερή δυο τόπων, δύο πατρίδων, μιας ψυχής.


Κι όταν σηκώθηκαν οι ταξιδιώτες να χορέψουν, κι όταν στήσαμε κύκλιο χορό, εκεί  στη μέση της ορχήστρας του Αρχαίου Θεάτρου κι άρχισε η Χριστίνα, σαν Ιέρεια  το τραγούδι κι όλοι ακολουθούσαμε ΄΄Δόντια πυκνά '', Ηπειρώτικος χορός, βαρύς, με το Κλαρίνο να δίνει τον ρυθμό, στη μέση ο Ηλίας, να κλαίει το κλαρίνο, κελάηδημα πουλιού, έγιναν οι στιγμές αυτές οι μαγικές Μυστήριο μέγα, να κλαις για τη στιγμή που ζεις, να έχεις Μνήμες να θυμάσαι μια ολόκληρη ζωή...
Την Τρίτη Ημέρα στην Κασσώπη την Αρχαία, ψηλά στο Ζάλογγο της θυσίας το ιερό, υψόμετρο, πέτρα αρχαϊκή και θέα, το Ιόνιο, η Λευκάδα, ο γλυκός Αμβρακικός να χάνονται στο βάθος. Τόπος Θυσίας. Μια πόλη ολόκληρη αρχαία, να σκάβουν οι Αρχαιολόγοι πέτρα πέτρα, σκουπάκι, σκόνη, σμίλη, να βγαίνει ένας κόσμος θαμμένος στο Φως, αγάλματα και Θέατρα, αγριολούλουδα και πέτρες μεγάλες να ακουμπήσεις εκεί την κούραση σου να ξαποστάσεις, να ακουμπήσεις την περηφάνεια σου να αναθαρρήσεις.


Η Αρχαία πόλη της Κασσώπης, ακριβώς κάτω από τον βράχο του Ζαλόγγου, εκεί, στο Σούλι. Να σε ταράζει σύγκορμο η σκέψη πως οι Σουλιώτισες έστησαν Χορό Θανάτου και πήδηξαν και χάθηκαν πάνω στις πέτρες τις αρχαίες, ακριβώς από πάνω μας οι γυναίκες οι πέτρινες που σμίλεψε ο Ζογγολόπουλος στην άκρη του βράχου της Θυσίας, να σε ανατριχιάζει σύγκορμο η σκέψη πως στον τόπο τον Αρχαίο και στο Θέατρο το πέτρινο που κάποτε, χιλιάδες χρόνια πριν, ορχούνταν μέλη του Χορού στις Αρχαίες Τραγωδίες, εκεί στον ίδιο τον τόπο ακριβώς, στήθηκαν έπειτα Χοροί Θανάτου για την Αξιοπρέπεια, Χοροί πατρίδας κύκλιοι και θυσίας και τραγούδια ''έχετε Γειά Βρυσούλες...'' κι έγιναν μάνες και παιδιά αγριολούλουδα κόκκινα που επίμονα σκεπάζουν τη γη της Κασσώπης και το Σούλι.

Δρώμενο Τρίτο στον τόπο αυτόν τον ιερό, Αρχαίο Δράμα και Διλήμματα ζωής, Επιλογή και Θυσία, Σολωμός και Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Ηπειρώτικο Μοιρολόι και Αισχύλος και Αει Γαρούφαλο μου, Επτά επι Θήβας και Πέτρινα Χρόνια, να τρέχουν τα μάτια από συγκίνηση και περηφάνεια και να σε παίρνει το παράπονο μιας ολόκληρης πατρίδας, υγρασία στα μάτια, χαρά και συγκίνηση μαζ...







  


Αυτή η Τρίτη ημέρα ήταν και η πρώτη ημέρα της Σαρακοστής, Καθαρά Δευτέρα του εθίμου και της Παράδοσης, γεύμα αποχαιρετιστήριο, δίπλα στη θάλασσα του Αμβρακικού, γλυκόπικρες στιγμές, χαρά γι’ αυτά που ζήσαμε, συγκίνηση μεγάλη, τραγούδι και κρασί, με ευχές ξανανταμώματος, όσο πιο σύντομα, ξανά μαζί, στα όμορφα και στα σπουδαία.

Πέρασαν αρκετές πια ημέρες από το μαγικό αυτό ταξίδι κι όμως η σκέψη είναι κολλημένη εκεί, στην Ήπειρο!
Σε όλους όσους ζήσαμε τις όμορφες στιγμές, στους ωραίους συνταξιδιώτες που συμπορευτήκαμε, Τέχνη, Παράδοση, Πολιτισμός και Γλέντι ελληνικό και Γεύση, στους εξαιρετικούς ξεναγούς, καλλιέργεια και ανθρωπιά, ευγένεια και γνώση, σπάνια συναντάς επαγγελματίες τέτοιους, στους οδηγούς και σε όσους πήραν μέρος στην οργάνωση του ταξιδιού, μόνο ευχαριστίες και συγχαρητήρια τους ταιριάζουν.

Ξεχωριστή η αναφορά για το ΔΙΑΖΩΜΑ με την ευχή να συνεχίσει να προσφέρει το σπουδαίο έργο του, να το γνωρίσουν όσο γίνεται περισσότεροι και να στρατευτούν στη σπουδαία αποστολή του, που τιμά όσο λίγοι την πατρίδα μας.

Στους συνεργάτες μου Καλλιτέχνες που δουλέψαμε τα Δρώμενα, ασπασμός γλυκός και αγκαλιά μεγάλη και όνειρα για το μέλλον για ωραίες συνεργασίες!

Τέλος, στον Γιάννη Λυμτσιούλη και στη Melodrakma του μόνο συγχαρητήρια από καρδιάς και ευχές πολλές ολόψυχες να συνεχίσουν έτσι, με όραμα, πάθος, αγάπη και επαγγελματισμό, μ' αυτό το άγγιγμα Θεού.
Άλλος τέτοιος, αφοσιωμένος και παθιασμένος σαν τον Γιάννη δεν υπάρχει κι είναι η Melodrakma του περιουσία για τον τόπο μας και θησαυρός, σπάνιο υλικό, από μια άλλη στόφα εκλεκτή, σπανίζουν οι αληθινοί στις μέρες μας, είδος προς εξαφάνιση, να στηριχτεί, να ανθίσει ακόμα πιο πολύ, Τουρισμός και Πολιτισμός μαζί, χαρά του ταξιδιού και γνώση, ευλογία.




Επίμονα η σκέψη και η Μνήμη σε όλα όσα ζήσαμε, μα πως αλλιώς, δεν γίνεται να ξεχαστούν.

Κι εμείς, ταξιδιώτες ονειρικοί, παντοτινοί, σχεδιάζουμε ήδη τα ταξίδια τα όμορφα, που έρχονται...

Περικλής Μοσχολιδάκης.


29 Mar 2019

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΤΗΣ MELODRAKMA ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ της Άρτας και την κα. Βικυ Καινούριου. Όχι μόνο για τα ωραία, ευγενικά και γενναιόδωρα λόγια τους αλλά κυρίως γιατί είδαν το εγχείρημα όπως ακριβώς το εμπνευστήκαμε, σαν περίπατο πάνω σε τοξωτό γεφύρι που οι άκρες του ακουμπούν σε δυο Δωρικές Κολόνες: το Θέατρο και το Ταξίδι μαζί.


ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ

El Greco

28 Mar 2019

3 D : Το Τρισδιάστατο και Τρισυπόστατο του Ταξιδεύειν!

Δυο πολύ αγαπημένα ταξίδια άφησαν πίσω τους απ’ τη μια φίλους καινούριους κι απ’ την άλλη έγιναν ευκαιρία ν’ ανανεωθούν «όρκοι» βαθιάς αγάπης και εκτίμησης για σπουδαίες παλιές φιλίες.


Το ταξίδι στο ξερό άγονο οροπέδιο της Καστίλλης, αποκάλυψε κατ’ αρχάς σε μένα τον ίδιο για άλλη μια φορά ότι υπάρχει ομορφιά παντού γύρω…


Οι 5 πόλεις αυτού του ταξιδιού, η Άβιλα, η Σαλαμάνκα, η Σεγκόβια, το Τολέδο κι η Μαδρίτη  αποδείχτηκαν 5 αστέρων εμπειρία.



Το σημαντικότερο, άφησαν πίσω τους ερωτήσεις:

¿Antes la verdad que la paz?

Είχε δίκιο ο Ουναμούνο; Πρώτα η αλήθεια και μετά η ησυχία μας;
Έστω κι αν χρειαστεί να θυσιάσουμε τις ήρεμες μέρες της ζωής, πρέπει να δοθεί χώρος και προτεραιότητα στην Αλήθεια;
Ή είμαστε άσχημοι χωρίς ψέματα;

Σα να ‘γινε θαύμα στο οροπέδιο, μπροστά σε τείχη κι ανεμόμυλους το ακρωτηριασμένο χέρι του μυαλού κινήθηκε, πήρε πρωτοβουλία κι άγγιξε το πληγωμένο χέρι του Θερβάντες.

                          *(Φωτό Λ. Βιδάλη)

Πεντάστερη η αίσθηση και στο Βερολίνο, τη Δρέσδη, τη Λειψία με φινάλε στο κόσμημα που λέγεται Πότσνταμ!

* (Φωτό Περ. Μοσχολιδάκης)

Περάσαμε τη γέφυρα των κατασκόπων κι εκεί συναντηθήκαμε με τον χωρισμένο στα δυο εαυτό μας κι αναρωτηθήκαμε:

Είναι καθυστέρηση να κοιτάς πίσω;

Το να τραβάς μπροστά, μόνο μπροστά στο όνομα του «δεν ξύνω πληγές» μήπως είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για νέες βαθύτερες πληγές στο μέλλον;


Μιλήσαμε ξανά για Πολιτική, για Πολιτικές, για όλα όσα γίνονται στη ζωή μας ερήμην μας και στην καλύτερη περίπτωση τα μαθαίνουμε με 30-40 χρόνια καθυστέρηση, μπήκαμε σε ερείπια και βίλες του παρελθόντος, δε βρήκαμε ούτε μια λύση μπροστά στο παράλογο που λέγεται «Τελική Λύση» και εξολόθρευση κομμουνιστών, εβραίων, ομοφυλόφιλων, τσιγγάνων, ανθρώπων με νοητικά ή άλλα προβλήματα, 14.500.000 άνθρωποι, μπήκαν κάτω από το τίτλο «Τελική Λύση».
Μιλήσαμε για αγώνες προδομένους, δολοφονημένους αγώνες, πνιγμένους  στα κανάλια του Βερολίνου ν’ αναζητούν καθαρά νερά και κάθαρση, τί με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο; Ναι, αν δεν το κατάλαβες, αν δεν καταλαβαίνουν από χρόνο οι νεκροί στο λέω εγώ, 15 Ιανουαρίου του 2019, τώρα, δυο μήνες περίπου πριν απ’ τη μέρα που σου γράφω έκλεισαν 100 χρόνια απ’ τη δολοφονία σου, περάσαμε δίπλα απ’ το κανάλι που σε πέταξαν, κάποιοι αναρωτήθηκαν,
«αφού είναι μία όλη κι όλη η ζωή που ζούμε αξίζει να τη θυσιάσουμε για κάτι πέρα απ’ την προσωπική χαρά;»
Κι ο άλλος, ο χωρισμένος μας εαυτός αμέσως απάντησε μέσα μας: «τι χαρά είναι αυτή αν λιμνάζει στα βρωμόνερα της αποκλειστικά προσωπικής ευδαιμονίας; Τι χαρά κρύβει μια ζωή που δεν μοιράζεσαι;»
Ρόζα, συγχώρα αν δεν καταλαβαίνω αλλά αποχαιρετήσαμε την πατρίδα σου με την Ωδή στη Χαρά της 9ης του συμπατριώτη σου. Η Χαρά η υποτιμημένη! Δεν είναι μόνο η Λύπη κολλητή της Δημιουργίας, έχει κι η χαρά μυστικά πολλά ν’ αποκαλύψει.

                                  *(Φωτό Σ. Εξάρχου)

Ένας πίνακας φτιαγμένος απ’ το πληγωμένο χέρι του μυαλού, ένας τεράστιος Χριστός στα κόκκινα ντυμένος, ένας άλλος άντρας στα λευκά υψώνει τα χέρια και μεις τον κοιτάζουμε και προσπαθούμε να διαβάσουμε τί λέει το βλέμμα του μπροστά στις υψωμένες κάνες των όπλων που τον σημαδεύουν, άλλος καμβάς αιώνιος μπροστά μας, δυο μικρά κορίτσια αριστερά και δεξιά και πίσω τους ο ζωγράφος κι ο καθρέφτης μας καλούν να μπούμε στον τρισδιάστατο χώρο της Τέχνης και της Ιστορίας του Ανθρώπου, μια αίθουσα πανεπιστημίου 800  χρόνων γνώσης, τείχη άμυνα κι επίθεση 1000 χρόνων, πόλεμος και ειρήνη και μουσική και ζωγραφική και φύση κι η πόλη της Περγάμου να ζωντανεύει μπροστά μας σε 3D  χάρη σ’ όσα καταφέρνει ο Άνθρωπος όταν δεν κάνει πόλεμο, ο Ναός της Περγάμου έτοιμος σαν τότε μπροστά μας, η φωτιά στο βωμό έχει ήδη ανάψει και περιμένει να θυσιάσουμε τον καταστροφικό μας εαυτό… There is so much beauty in the world!


Ευχαριστώ τους Ποιητές και τους Μουσικούς του Κόσμου, Έλληνες, Ισπανούς, Γερμανούς…  Τους ευχαριστώ που μου έδωσαν και εξακολουθούν να μου δίνουν την πρώτη ύλη για να φτιάχνω ταξίδια. Ευχαριστώ κι όσους τα μοιραστήκαμε με την καρδιά μας κι αυτή τη φορά, όλους όσους κι αυτή τη φορά δεν άφησαν τα δυο ταξίδια στο χαρτί και τα κάναν Ιστορία μας.

There is so much beauty in the world!

Γ.Λ

17 Mar 2019

ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ: THE MAKING OF ΕΝΟΣ ΟΡΑΜΑΤΟΣ

Ήμουν στην Τοσκάνη, τον περασμένο Αύγουστο όταν σαν μια κυριολεκτικά έκλαμψη, σα σε μια δυσλειτουργία του μυαλού πέρασε σαν ταινία μπροστά απ’ τα μάτια μου ένα ταξίδι από θέατρο σε θέατρο, με ξενάγηση και παράσταση, ξενάγηση και παράσταση…



«Να πεις στο γιατρό να σου αλλάξει την αγωγή» είπε το άλλο μου μισό στον «ονειροπόλο» αλλά ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι τελικά  γίνεται με το στανιό του ξεροκέφαλου.

Έκατσα και τα σκέφτηκα όλα λογικά, και δεν έβγαινε ο λογαριασμός.
Πώς;
Ποιος;
Πώς, ποιος και γιατί θα σου ανοίξουν εσένα τα θέατρα, Αρχαία Θέατρα σπουδαία ν’ ανοίξουν για να κάνεις εσύ μέρα μεσημέρι παραστάσεις μετά τις ξεναγήσεις σου;
Λογικότατα αυτό έλεγε η Λογική.
Ποιος να τα βάλει όμως με την ορμή του οράματος;

Απ’ τον Αύγουστο ως το Μάρτιο το μόνο που μεσολάβησε ήταν δουλειά. Δουλειά, δουλειά, δουλειά που είναι και η μόνη τέχνη που ξέρω.

Μέρος της Δουλειάς ήταν να εντοπίσω πρώτα τα κλειδιά που θα άνοιγαν τις πόρτες. Με κοίταζε αραγμένη στον καναπέ της η Λογική, έτρωγε ποπ-κορν και γελούσε ειρωνικά μ’ όσα σχεδίαζα.
Εγώ, δουλειά, δουλειά, δουλειά.

Κι είδα να γίνεται μπροστά στα μάτια μου κάτι που βαθιά πιστεύω από παιδί: πως τα ωραία πράματα γίνονται μ’ εύκολο τρόπο, ρέει, κυλάει σα νεράκι το Καλό και βρίσκει να περάσει και να φτάσει.

Πέτα πέτα χρυσόφτερη σκέψη ξανά και ξανά, πέτα, βρες τρόπο, φτάσε εκεί που θες…

Η Ρένα, μίλησε στο Σταύρο, ο Σταύρος στην Περιφέρεια Ηπείρου και τις Εφορείες Αρχαιοτήτων, οι Προϊστάμενοι των Εφορειών σε ξεναγούς αρχαιολόγους…

Στο ραντεβού με τον κο. Σταύρο Μπένο, εξήγησα το Όραμά μου, όσα είχε σχεδιάσει το μυαλό σχεδόν ερήμην μου κι ο Πρόεδρος του Διαζώματος είπε Ναι, θα βοηθήσω όπου μπορώ γιατί αυτό που θες να κάνεις, βοήθεια προς όσα κάναμε και μεις ως τώρα θα είναι, να μη φυτρώσουν αγκάθια στο δικό μας όραμα επειδή δεν πάτησε πόδι ανθρώπου κανονικού, μην είναι μόνο για φορείς και επισήμους η δική μας δουλειά. Αυτό ένιωσα να λέει με άλλα λόγια. Κι είπα μέσα μου, «αυτός είναι ένας σοβαρός, ευφυής και αποτελεσματικός άνθρωπος»!
«Να κάνεις την Άρτα έδρα» με συμβούλευσε ο Σταύρος, εκεί είναι το κέντρο βάρους για να κάνεις αυτό που θες να κάνεις.

Ευχαριστώ Σταύρο για όλα. Ευχαριστώ ΔΙΑΖΩΜΑ.

Οκτώβριος 2018.
Πέτα πέτα χρυσόφτερη σκέψη…
Οκτώβριο μπαίνει στο έργο ο Περικλής. Ο Περικλής Μοσχολιδάκης. Είμαι στο Μπιλμπάο, είναι Οκτώβριος, του τηλεφωνώ και συνεννοούμαστε για όλα τα επί της ουσίας και μη μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. 30 χρόνια είχα να κάνω τόσο εύκολα φίλο. Φίλος είναι πια ο Περικλής.


Το Νοέμβριο έρχομαι στην Αθήνα, πάω στο Σταυρό του Νότου να δω και ν’ ακούσω τη Χριστίνα. Τη Χριστίνα Μαξούρη, πολύ αγαπημένη απ’ τον καιρό της Γκόλφως του Καραθάνου. Περνάει το κάρο το μυαλού μου για την Ήπειρο Χριστινάκι , έρχεσαι μαζί μας… Θα ναι εκεί πολλοί άνθρωποι που μ’ αγαπάνε και θ’ αγαπήσουν και σένα, μόνο όταν τη μοιράζεσαι τη χαρά που δίνει η αγάπη, μόνο τότε πολλαπλασιάζεται.
Ανεβαίνει κι η Χριστίνα.


Κι ύστερα ζήτησα απ’ την Άλμπα μου να ετοιμάσει δυο-τρία αγαπημένα, σα χέρι που σε κρατούσε παιδί και σε ασφάλιζε ορισμένα τραγούδια, Άλμπα μου θέλω το «Ω καλή μου Ξανθιά» από τους Όρνιθες του Αριστοφάνη, το «Ήταν καμάρι της Αυγής» απ’ το Ματωμένο Γάμο του Λόρκα, θέλω και το Χάρτινο το Φεγγαράκι του Χατζιδάκι και το Hungarian Pastoral Fantasy του Franz Doppler.


Όλα είχαν αρχίσει να παίρνουν το δρόμο τους, έμενε απλά το 99% να γίνει.

Στη στροφή αυτή μπαίνει στο έργο κι η Σοφία, η Σοφία Εξάρχου αγαπημένη φίλη και μόνιμη κάτοικος Άρτας ανέλαβε production manager και κυνηγός ταλέντων.

Έβαλε τόσο χρόνο, τόση δουλειά και κυρίως τόση αγάπη, μέχρι τη μάνα της έβαλε κι έφτιαξε μαρμελάδα με τα χέρια της δώρο για όλους, όλα στο χέρι φτιαγμένα, con Amor. Έτσι όπως κάνουν αιώνες οι Έλληνες τα πράματα στην επαρχία, με τα χέρια τους όλα, μαρμελάδα νεράτζι σε μικρά βαζάκια για 170 ανθρώπους…

Κοίταζε η Λογική απ’ τον καναπέ της ανάστατη κι έτρωγε τα νύχια της νευρωτικά. Δε μπορούσε να καταλάβει, δε μπορούσε να χωνέψει πως μια συμβολαιογράφος, μορφωμένος σοβαρός άνθρωπος ζητάει απ’ τη μάνα της να κάνει μαρμελάδα για να την προσφέρουν σε κάτι τουρίστες που θα ρθουν, να βρει ο καθένας τους το βαζάκι του στο δωμάτιό του δώρο…

Μέσα στα πάμπολλα που προσέφερε η Σοφία ήταν και ο εντοπισμός του Μαύρου Χρυσού που λέγεται Ηλίας Αγγέλου! Ένα θαυμάσιο παιδί, μισό ελληνάκι μισό τζαμαϊκανός και κλαρινίστας… Μ’ έφτιαξε η ιδέα: στο κλαρίνο…ο Τζαμαϊκανός!


- «Θα ρθεις απ’ την Άρτα για πρόβες στην Αθήνα» του λέω.
«Βεβαίως, ό,τι χρειαστεί…» Κι ήρθε κι αντηχούσε το κλαρίνο μπροστά στη Gernika του γραφείου μου στην καρδιά της Αθήνας κι οι γέφυρες άρχισαν να χτίζονται να παίρνουν την καμπύλη του χαμόγελου, πήρα και την Αγγελική σε μια πρόβα, της αδερφής μου την κόρη 11 χρονών και ως ευφυής άνθρωπος ο Περικλής εφηύρε ρόλο και γι’ αυτή… «Θα κάνεις την Ιερή Βελανιδιά» της λέει, έβγαλε γέρικο αιώνων ήχο απ’ την ψυχή ενός παιδιού, πρόβα τζενεράλε την βραδιά πριν την αναχώρηση…


 «Ηλία, αύριο το πρωί θέλω να υποδέχεσαι τον κόσμο στο πάρκινγκ της Φιλελλήνων με κλαρίνο…» Ξημέρωσε, Σάββατο, 9 Μαρτίου 2019, στο πάρκινγκ της Φιλελλήνων αντηχεί το κλαρίνο και το καραβάνι ξκεκινάει…



Τον περασμένο Αύγουστο, κάπου στην Τοσκάνη,  σε μια έκλαμψη, σα σε μια δυσλειτουργία του μυαλού μου σα σε επιληψία Δημιουργίας πέρασε μπροστά απ’ τα μάτια μου ταξίδι από Αρχαίο Θέατρο σ’ Αρχαίο Θέατρο, με ξενάγηση και παράσταση, ξενάγηση και παράσταση…

Κι είμαι τώρα εδώ, στη Μαδρίτη, στο σπίτι μου, απ’ το μικρό παρόν μου αγναντεύω όσα είναι πλέον παρελθόν.

Ξαναζώ τη στιγμή που στο Ρωμαϊκό Ωδείο Νικοπόλεως άρχισε να κοκκινίζει στη Δύση του ήλιου, ένα κλαρίνο κι ένα φλάουτο, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, δυο νέα παιδιά ακροβολίστηκαν σ’ ανατολή και δύση της πέτρας και της Ιστορίας παίζοντας ύμνο στην Αξιοπρέπεια του Ανθρώπου κάθε φορά που πάει να τον γονατίσει μια Απώλεια.



Ξαναζώ τη στιγμή που στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης οι θεατές γίνανε Χορός Αρχαίας Τραγωδία υμνήσανε τον Έρωτα και δείξανε τα δόντια τους στο Μέλλον χορεύοντας αγκαλιασμένοι μέσα στην ορχήστρα του θεάτρου το Ηπειρώτικο παραδοσιακό «Δόντια Πυκνά»



Ξαναζώ τη στιγμή που στην Κασσώπη, κατέβηκαν τα σύννεφα κι έφτιαξαν σκηνικό ιδανικό κάτω απ’ το βράχο της θυσίας του Ζαλόγγου, με θέα το γλυπτό του Ζογγολόπουλου ανοίξαμε μονοπάτι προς την καρδιά και σε καιρούς παράξενους και ύποπτους αρθρώσαμε χωρίς φόβο τη λέξη Πατρίδα, χωρίς ίχνος τοξικότητας πατριδοκάπηλης λαγνείας, Πατρίδα, Πέτρα, Φως, Χορτάρι, ο Τόπος μου, αφήνοντας να πέσει ένα δάκρυ στο χώμα που έλαχε να φυτρώσαμε.


Ποτίστηκε η ψυχή 3 μέρες. Και τώρα, έκατσα εγώ τώρα στον καναπέ της Λογικής, δίπλα της  και προσπαθώ να την παρηγορήσω, της εξηγώ πως δεν έχασε, δεν είναι ήττα να τη νικήσει τ’ Όνειρο, επιβεβαίωσή της είναι, Λογικό είναι η ορμή του Ονείρου να γκρεμίζει εμπόδια.

Ευχαριστώ όλους όσους βοήθησαν να μετατραπεί μια απλή τριήμερη εκδρομή σε Πολιτιστικό Γεγονός. Ευχαριστώ Καλλιτέχνες, φορείς, φίλους και εχθρούς( κι αυτοί βοηθούν καμιά φορά πολύ με τα εμπόδια που ορθώνουν, μας δυναμώνουν). Ευχαριστώ πάνω απ’ όλα εσάς, τους 170 ανθρώπους που με εμπιστεύτηκαν, ήθελα πολλούς και πολλοί ανεβήκατε στο στο κάρο, ένα θέατρο γεμάτο φορτίζει αλλιώς την ατμόσφαιρα, 5 καλλιτέχνες και 4 λεωφορεία γεμάτα ωραίους ανθρώπους χωρίς ούτε μια στιγμή έντασης και ρήξης.  Η Δύναμη της Τέχνης, της Φιλοξενίας, της Αλήθειας και της Ομορφιάς του Τοπίου έβγαλε το Καλό απ’ την ψυχή του καθενός κι ελπίζω πως όλοι κάτι καλό βρήκαν να πάρουν μαζί τους. Ραντεβού στου χρόνου με όσα η ζωή, η έμπνευση και η αγάπη μάς επιφυλάσσει.


Η Τραγωδία, το τραγούδι, η χαρά, το θέατρο, το Ταξίδι απ’ του Οδυσσέα ως σήμερα το δικό μας, οι Μύθοι κι η ανάγκη μας να τους διηγηθούμε, οι Μύθοι κι η αδυναμία μας να διδαχθούμε απ’ αυτούς,  ο έρωτας, η απώλεια, η θυσία ξανά έρωτας και ξανά ελπίδα μέχρι να φτάσουμε όλοι στο Μυαλό του Θεού.

Γιάννης Λυμτσιούλης



Πατήστε εδώ για να δείτε το ρεπορτάζ-οδοιπορικό των 3 ημερών, την έξοχη δουλειά της κας. Μαρίας Παπαθεοδώρου 

6 Mar 2019

ΑΘΗΝΑ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΝΕ ΗΠΕΙΡΟ: Ωράρια και σημεία αναχώρησης.

Αθήνα και Θεσσαλονίκη πάνε Ήπειρο!!! Είναι όλα έτοιμα. Ακόμα και το οφειλόμενο άγχος να είναι όλα ανθρώπινα και ωραία!


Η ώρα και το σημείο της αναχώρησης για την Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη είναι:

ΑΘΗΝΑ: 07: 15 (το πρωί, μη μου ρθει κανένας μετά τον εσπερινό) στο πάρκινγκ της Φιλελλήνων με Ναυάρχου Νικοδήμου, στο Σύνταγμα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 7:30 (επίσης το πρωί) στο Πάρκινγκ του Αρχαιολογικού Μουσείου, Μανόλη Ανδρόνικου 6.

Φαίνεται ότι πάνε όλα πρίμα και θα έχουμε καλό καιρό. Παρόλα αυτά για τις ανάγκες της φωτογράφισης να έχετε όλοι μαζί σας ομπρέλες. Επίσης ψηλά τακούνια όλοι για να διευκολύνουμε την ανάβαση κι ακόμα περισσότερο την κατάβαση ειδικά στην Κασσώπη!

SUPER EXCITED!

El Greco

1 Mar 2019

Σπαλομπριζόλα versus Μνήμη: 0 -3 !

Πάει κι αυτό κι άφησε αίσθηση ολόκληρη και γλυκιά. Τελικά, είναι πολλοί οι άνθρωποι που μπορούν να πάνε ως την Κηφισιά μια Τσικνοπέμπτη όχι για κάποιο εστιατόριο που ένας φίλος που ξέρει από καλό φαΐ τους σύστησε, για μια ομιλία με τίτλο " Η Επιμονή της Μνήμης". Πέτα πέτα χρυσόφτερη σκέψη είπα όταν είδα την αίθουσα κατάμεστη... Και προσπάθησα να θυμηθώ και να θυμίσω και λόγο στο λόγο να κάνουμε ένα ταξίδι και στο τέλος να πάρουμε σπίτι μας σε τάπερ όλο κι όλο ένα δίλημμα: είναι τοξικότερο να θυμάσαι κι αυτό να μη σ' αφήνει να προχωρήσεις ή να ξεχνάς και να είναι η αιτία να μη μαθαίνεις απ' τα λάθη σου;


Ευχαριστώ και το Δήμο Κηφισιάς και το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο του Δήμου για την πρόσκληση, ευχαριστώ τους Φίλους του Μουσείου Γουλανδρή που ήταν εκεί, τους φίλους μου τους παλιούς αλλά και όσους για πρώτη φορά έβλεπα κι ήρθαν ως τη Βίλλα Δροσίνη ν' ακούσουν περί Επιμονής της Μνήμης. Σήμερα, πολύ ειδικά, ένιωσα την ασφάλεια που νιώθει ένα μωρό που κοιμάται ξέγνοιαστο δίπλα στη μάνα του. Γι' αυτό, με τον πιο αγαπημένο μου πίνακα απ' όλους του Sorolla λέω ευχαριστώ απ' την καρδιά μου. Σπαλομπριζόλα versus Μνήμη: 0 -3 !

El Greco

23 Feb 2019

Η ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ-ΟΜΙΛΙΑ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΥΤΟ ΘΕΜΑ.

Με πολλή χαρά αποδέχτηκα την πρόσκληση του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Δήμου Κηφισιάς  για μια ομιλία στον «Κύκλο Διαλέξεων: Νίκος Αντωνόπουλος» που οργανώνει γι’ αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου στις 7:10 το απόγευμα ως τις 8:30 μ.μ. (για όσους με ξέρουν να δω πώς θα μιλήσω μόνο τόσο)



Θέμα τής ομιλίας-διάλεξης: : «Ισπανία: Η Επιμονή της Μνήμης», αυτό διάλεξα για τίτλο και για θέμα.

Όχι δεν είναι το έργο του Νταλί το θέμα, αφορμή για τον τίτλο μόνον είναι, για άλλο σκέφτηκα πως έχει νόημα να μιλήσουμε, ένα θέμα που θέλουμε δε θέλουμε είναι επίκαιρο σε κάθε αιώνα. Το θέμα της διαχείρισης του παρελθόντος, της Ιστορίας μας δηλαδή.
Και για να κάνω εύκολη την κουβέντα, για να μην πέσουμε πάνω σε βράχια διαφωνιών και αγκυλώσεων, θα κάνουμε ότι μιλάμε για την Ισπανία κι όποιος θέλει ας κάνει τις αναγωγές και τους παραλληλισμούς στα δικά μας.   

Μέσα στα πολλά ωραία που φέρνουν τα ταξίδια είναι και που συναντιούνται άνθρωποι. Σε ταξίδι γνωριστήκαμε με τη Μαρία Χριστίνα Τσιάμα η οποία έχει την εποπτεία αυτών των Διαλέξεων και μου έκανε την τιμή να με καλέσει.

Ν.Π.Δ.Δ Πολιτισμού & Αθλητισμού «Δημήτριος Βικέλας» Δήμου Κηφισιάς

ΕΠΑΥΛΗ «ΔΡΟΣΙΝΗ» (Βιβλιοθήκη Δήμου Κηφισιάς, Αγ.  Θεοδώρων & Δ. Κυριακού,

Τηλ.  210 – 8012642

Την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου στις 7:10 μέχρι τις 8:30  λέει…Καλά…τόσο κρατάει η μουσική που θα ‘χω μαζί μου για να μας πάρει απ’ το χέρι και να μας πάει εκεί που θέλω.

Γιάννης Λυμτσιούλης

15 Feb 2019

ΑΓΓΛΟΓΑΛΛΙΚΗ ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Κάθε μέρα μου δίνει και μια μεγάλη χαρά όλη αυτή η υπόθεση του Ταξιδιού στην Ήπειρο, από θέατρο σε θέατρο!

            (Φωτό γνωστής Ηπειρώτισσας.)

Είναι μεγάλη τιμή και για τη Melodrakma Universal S.L και για μένα προσωπικά που το Diazoma, αποφάσισε πως αξίζει τον κόπο να ενημερωθούν αγγλόφωνοι και γαλλόφωνοι φίλοι σχετικά με την πρωτοβουλία του τριημέρου της Αποκριάς. Φρόντισε λοιπόν μεταφράσεις στ' αγγλικά και τα γαλλικά, να μάθουν και οι ξένοι ότι εδώ κάτι γίνεται, ότι η δουλειά του Διαζώματος 10 χρόνια τώρα, δεν πήγε χαμένη, εμείς δεσμευόμαστε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε Ταξίδι και Τέχνη και Ιστορία και Πολιτισμός να περπατάνε χέρι-χέρι. Καλώς να ρθουν και αγγλόφωνοι και γαλλόφωνοι σ’ αυτό το τριήμερη γιορτή θεάτρου! Ευκαιρία να φρεσκάρουμε γαλλικά και αγγλικά...

ΑΓΓΛΙΚΑ

ΓΑΛΛΙΚΑ

Χαίρομαι πολύ που είστε πολλοί αυτοί που θα λέτε: "ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΩ ΕΚΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΘΕΑΤΕΣ ΤΑΞΙΔΕΨΑΝ ΜΑΖΙ"

4 Feb 2019

ΒΡΑΒΕΙΑ GOYA: 2 ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ!

Το περασμένο Σάββατο ήταν η βραδιά απονομής των Βραβείων Γκόγια, τα Βραβεία της Ακαδημίας του Ισπανικού Σινεμά.

Μια απλή παρατήρηση: σιγά-σιγά οι Ισπανοί κάνουν στο σινεμά κάνουν ό,τι κάνανε και στο ποδόσφαιρο, που μετέτρεψαν το πρωτάθλημα τους στο καλύτερο του κόσμου. Το σίγουρο είναι ότι παράγουν κι ότι οραματίζονται σε προσωπικό αλλά και συλλογικό επίπεδο.



Νικήτρια ταινία: Los Campeones. 

Άλλη πολύ καλή: «Το Βασίλειο» Πολιτικό θρίλερ. Περί διαφθοράς. Εμπνευσμένο απ’ την πραγματικότητα γιατί έχει πολλή διαφθορά κι η Ισπανία αλλά δεν τη βάζουν κάτω απ' το χαλί κι όταν κάτι αποδειχθεί...μπουντρούμ! Εκεί βρίσκεται και ο γαμπρός της βασιλικής οικογένειας Ουρδαγκαρίν.


Άλλη ταινία, «Όλοι το Ξέρουν» με σπουδαίο cast, Bardem, Penelope, Ricardo Darin (δεν κέρδισαν όμως ούτε ένα Γκόγια) 

Ξεχώρισα δυο στιγμές απ' αυτή τη βραδιά κι αυτές θέλω να μοιραστώ.

Τη συγκλονιστική ομιλία ευχαριστιών του βραβευμένου με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου άνδρα Ηθοποιού  Jesús Vidal, απ’ την ταινία «Los Campeones», (Οι Πρωταθλητές). Ταινία με θέμα συνανθρώπους μας με ειδικές ανάγκες που φτιάχνουν μια ομάδα μπάσκετ. Τυφλούς, σύνδρομο Ντάουν, Νοητική καθυστέρηση…  Η ομιλία του Jesús έκανε να δακρύσει όλη η Ισπανία… Ειδικά στη στιγμή που ευχαρίστησε τους γονείς του λέγοντας με πλήρη συνείδηση της ιδιαιτερότητάς του: «Ευχαριστώ τους γονείς μου που μου μάθαν να βλέπω τη ζωή με τα μάτια τής ευφυίας της ψυχής… και λέω σε όλους πως θα ήθελα να φέρω στον κόσμο ένα παιδί σαν και μένα γιατί είχα γονείς σαν κι αυτούς»


Ole Jesús!!!!!! Δεν πειράζει που δεν καταλαβαίνετε ισπανικά, καταλαβαίνει η καρδιά, δείτε το όλο.

https://www.youtube.com/watch?v=hq0Kpm7yvfM

Κι άλλη μια σπουδαία στιγμή της βραδιάς… Όταν βγήκε να τραγουδήσει η Ροζαλία… Χωρίς ορχήστρα, ή μάλλον για ορχήστρα τη χορωδία της Βαρκελώνης. 24 χρόνων η Ροζαλία, θα τη δείτε σύντομα ξανά, στην ταινία του Αλμοδόβαρ που θα βγει σε λίγους μήνες… (Dolor y Gloria θα λέγεται η ταινία) Δίπλα στην Πενέλοπε Κρουθ θα δούμε και τη Ροζαλία!


Δείτε τη στιγμή της στην προχθεσινή βραδιά

https://www.youtube.com/watch?v=32d1bq-kG5c&start_radio=1&list=RD32d1bq-kG5c

Ole Rozalía!!!!

Παρά τα όσα προβλήματά της, κάτι γίνεται στην Ισπανία που δεν είναι εξαίρεση κάποια μονάδας, είναι αποτέλεσμα δουλειάς συλλογικής.

El Greco