27 Oct 2013

ΜΠΡΑΒΟΙ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ



"Τότε, θυμάσαι, που μου λες: Ετέλειωσεν ο πόλεμος! Όμως ο Πόλεμος δεν τέλειωσεν ακόμα. Γιατί κανένας πόλεμος δεν τέλειωσε ποτέ!"
Μανόλης Αναγνωστάκης

                                   (Η Αντιγόνη ανφάς)

Για χρόνια πολλά προς όσους τιμούν αυτή τη μέρα σκέφτηκα να μοιραστώ το έξοχο αφιέρωμα ενός ΔΗΜΟΣΙΟΥ σχολείου, στον Αντιφασιστικό Αγώνα 1940-1944. Του ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΡΕΑ.

Μέχρι να το κλείσουν κι αυτό.
Αλλά μέχρι να το κλείσουν

παράγει έργο.
Κι έχει Σωματοφύλακες και θεματοφύλακες.
Του μαθητές και οι καθηγητές του.

Το video το δημιούργησε για τους μαθητές της η φίλη μου Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
Δεν ξέρω αν θα μείνουν σχολεία.
Δημόσια τουλάχιστον.
Δασκάλους και καθηγητές όμως έχουμε να δανείσουμε σ' όλη την Ευρώπη.
Σπουδαίους.
Να τους εμπιστευθούμε!

Νά η Αντιγόνη κι από πίσω.


Νά και δω, η Αντιγόνη πάλι, στη Τζιρόνα της Καταλονίας αυτή τη φορά λίγο πριν ενθρονιστεί.


Τέλος εδώ, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας ήδη ενθρονισμένος σ' αυτή τη Μεγαλοπρεπώς Βλαχομπαρόκ ατμόσφαιρα. Είναι η 26η Οκτωβρίου, στη Θεσσαλονίκη, του Αγίου Δημητρίου και το γιορτάζουν σε κλειστό κύκλο. Χωρίς κόσμο, μεταξύ τους.  Ο Αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως, διακριτικά (όσο μπορεί βέβαια) εκ Δεξιών του Πατρός-Προέδρου σαν κολόνα-σωματοφύλακας. Της Δημοκρατίας μας  κολόνα-σωματοφύλακας.

Τους λένε και "μπράβους" ενίοτε τους σωματοφύλακες.

(O Άγιος Δημήτριος ΜΕΣΑ)

(Ο Άγιος Δημήτριος έξω. Ούτε ένας "κανονικός" άνθρωπος μέσα. Όλοι έξω.)



Και νά η δουλειά τού ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΡΕΑ.

"Τα σύγχρονα "ΟΧΙ" -28 Οκτωβρίου 2013"

http://blogs.sch.gr/lykkarea/2013/10/25/28%CE%B7-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-1940-2013-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%AD%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF/#.Ump3glMxl3Q.facebook

Και το βίντεο τής Αντιγόνης.

http://www.youtube.com/watch?v=4S7T-ohmVc4

Υ.Γ: Κυρίως χαίρομαι που η Αντίσταση του τότε δεν είναι ένα μουσειακό είδος για ένα διεκπεραιωτικό "μνημόσυνο" αλλά
Αναγκαίο Σημείο Αναφοράς για απαραίτητα σύγχρονα ΟΧΙ.
ΟΧΙ που δε βγαίνουν ούτε απ' τα χείλη ούτε από κάλπη λόγω Φόβου. Από φόβο "μη μείνουμε από καύσιμα", "μην έρθουν οι κομμουνιστές και πάρουν τα σπίτια", "μη βγούμε απ' το ευρώ" και άλλα παρόμοια.
Χαίρομαι  που σ' αυτούς τους πολύ δύσκολους και μπερδεμένους καιρούς, οι Εθνικές Γιορτές δεν εγκαταλείπονται στα "χέρια" των αυτοαποκαλούμενων "Εθνικιστών".

                                                                                                                       El Greco

9 comments:

  1. Το βίντεο για τα σύγχρονα "όχι", αρκούντως λαϊκιστικό σε αρκετά σημεία κατά τη γνώμη μου, εκφράζει απλά τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και κάποιων άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναρωτιέμαι αν σκοπός της δημόσιας εκπαίδευσης και των καθηγητών που υπηρετούν σε αυτή είναι η προπαγάνδα θέσεων πολιτικών παρατάξεων με αφορμή μια εθνική επέτειο. Αυτό είναι απαράδεκτο και ένδειξη για το πως αντιλαμβάνονται κάποιοι τη δημόσια εκπαίδευση.

    Παναγιώτης Δημητρόπουλος

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σεβαστή η γνώμη σου και η ματιά σου Παναγιώτη.

      Προσωπικά δε συμφωνώ πως είναι προπαγάνδα. Τώρα αν συμφωνεί όλο αυτό με τα κόμματα τής Αντιπολίτευσης, μην ξεχνάς ότιακόμα και με τον συγκεκριμένο άθλιο εκλογικό νόμο, η αντιπολίτευση είναι τουλάχιστον το 65%.

      Προσωπικά κρατώ κυρίως αυτό που λέω και στο Υ.Γ.: ΤΟο ότι σ' αυτούς τους πολύ δύσκολους και μπερδεμένους καιρούς, οι Εθνικές Γιορτές δεν εγκαταλείπονται στα "χέρια" των αυτοαποκαλούμενων "Εθνικιστών".
      Ή αυτό που λες "προπαγάνδα"
      ή θα ντυνόμαστε όλοι λίγο τσολιάδες και λίγο στο χακί πάλι.
      Ή τέλος,
      να ξεχάσουμε, να το θεωρούμε γενικώς Κιτς και παλιομοδίτικο να θυμόμαστε.

      Μακάρι να υπήρχε και τέταρτος δρόμος. Εγώ για την ώρα αυτούς βλέπω, αυτές τις τρεις επιλογές.

      Delete
  2. Οι πολιτικές θέσεις των κομμάτων, είτε της συμπολίτευσης είτε της αντιπολίτευσης για το σήμερα δεν έχουν θέση στο δημόσιο σχολείο κατά τον εορτασμό εθνικών επετείων. Είτε έχουν 65% είτε 50% είτε 35%.
    Φαντάζομαι επίσης ότι η φίλη σου η Αντιγόνη δεν μίλησε εξ ονόματος του 65% στο οποίο περιλαμβάνεται και η Χρυσή Αυγή, οι ΑΝΕΛ και λοιποί διάφοροι.
    (Παρεμπιπτόντως ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε 27% στις τελευταίες εκλογές και τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση 42%.)
    Προπαγάνδα, εκτός εισαγωγικών Γιάννη, και αυτό νομίζω ότι το καταλαβαίνεις, είναι να προσπαθείς να πείσεις τους μαθητές σου ότι η 28η Οκτωβρίου 1940 και το νόημα της ταυτίζονται με αυτό που υποστηρίζεις εσύ ή το κόμμα σου για τις πολιτικές του σήμερα.
    Συμφωνώ ότι οι εθνικές γιορτές δεν πρέπει να είναι παλιομοδίτικες και να ντυνόμαστε και λίγο τσολιάδες για να περνάει η ώρα.
    Το κιτς που εντοπίζεις δεν αντιμετωπίζεται με το να συζητούν οι μαθητές την 28η τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ ή του ΚΚΕ.Ή τις προσωπικές μας θεωρίες για την πολιτική της κυβέρνησης ή της Μέρκελ ή δεν ξέρω εγώ ποιού άλλου.

    Ας μιλήσουμε για τα γεγονότα της 28ης, ας συζητήσουμε για το νόημα των πράξεων εκείνης της εποχής και στη συνέχεια ας σκεφτεί ο καθένας ποιό δρόμο θα ακολουθήσει στο σήμερα και ποιές πολιτικές θα στηρίξει ή όχι.

    Φοβάμαι ότι η λογική της φίλης σου, που για είναι φίλη σου είμαι σίγουρος ότι είναι καλοπροαίρετη, δεν διαφέρει από τη λογική της καθηγήτριας μας στη δεκαετία του 80, που μαζί με την 28η έβαζε ως παράδειγμα εελληνικού θάρρους τις νίκες στο... Γράμμο και το Βίτσι και την πολιτική του Κωνσταντίνου Καραμανλή (θείου) απέναντι στην ΕΟΚ της εποχής.
    Στην πραγματικότητα ύπάρχουν τρεις δρόμοι: ή να προπαγανδίζουμε άμεσα ή έμμεσα τις θέσεις των "εθνικιστών" ή της "αριστερας" , ή άλλων σχηματισμών ή να κάνουμε την 28η μουσειολογικό συμβάν, ή να μάθουμε για το παρελθόν και να βγάλουμε ο καθένας τα συμπεράσματα που νομίζει. Όχι όμως με βιντεάκια καθηγητών που μας υποδεικνύουν που πρέπει να πούμε το "οχι" μας και σε τι.
    Αυτό ας το αφήσουμε να το κρίνει καθένας. Προσωπικά λέω "όχι" σε πολλές από τις λαϊκιστικές κορώνες που υπάρχουν στο βίντεο και λέω "όχι" σε πολλά άλλα πράγματα του σήμερα που το βίντεο αποσιωπά. Τα πολιτικά μου "Όχι" μου αυτά πάντως δεν θα τα σέρβιρα στους μαθητές μου. Όχι μόνο γιατί δεν μπορώ να τους τα πώ από τη θέση ισχύος που εξ ορισμού έχει ο καθηγητής αλλά και διότι θεωρώ ότι οι πολιτικές μου θέσεις για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης δεν έχουν θέση στο χώρο του σχολείου με αφορμή τον εορτασμό εθνικών επετείων.

    ReplyDelete
  3. Σχεδόν σε όλα όσα λες θα σου έλεγα ένα μεγάλο ΝΑΙ κι ας μη συνάδει με τη μέρα αν μιλούσαμε για ένα άλλο σχολείο ίσως και μιας άλλη χώρας.

    Και σε διαβεβαιώ σε καμία περίπτωση αν μιλούσαμε για δημοτικό σχολείο. Αλλά μιλάμε για Γ΄ Λυκείου.

    Και ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ και με Κριτική Στάση ΠΡΟΤΙΜΩ αυτό από το ΑΠΟΛΙΤΙΚ ΣΤΥΛ που φορέθηκε τα τελευταί χρόνια και που θεωρώ ότι είναι μία από τις αιτίες που φτάσαμε στα χάλια που φτάσαμε.

    Τα παιδιά αυτά, θα βρουν τρόπο να διαφωνήσουν και να διαμορφώσουν τα διακά τους, διαφορετικά όχι σε σχέση με των καθηγητών τους. Όμως θα έχουν μάθει από κείνους ότι υπάρχουν και ΟΧΙ. Γιατί από αλλού, δεν το βλέπω; Θα κρίνουν μια μέρα τους καθηγητέ τους αλλά τουλάχιστον χωρίς την πίκρα στο στόμα ότι κόμα κι αυτοί σαν μερικοί ακόμα δημοσιογράφοι ευθυγραμμίστηκαν και με Μία Μόνη και Αποκλειστική Λογική και Δρόμο.

    Πολύ τρυφερό το άλλοθι που αναγνωρίζεις στην Αντιγόνη. Επιβεβαιώνω ότι η πρόθεση είναι καλή.

    ReplyDelete
  4. Αγαπητέ μου Γιάννη καλή σου μέρα. Το ότι η τάξη είναι η Τρίτη Λυκείου και το ότι το σχολείο είναι ελληνικό δεν δικαιολογεί ο καθηγητής να προπαγανδίζει την πολιτική του τοποθέτηση με αφορμή την εθνική επέτειο.
    Μήπως εκτός από το απολιτικ στυλ, που υιοθετούν κάποιοι (και το οποίο είναι εξόχως πολιτικό), καταλήξαμε εκεί που καταλήξαμε ΚΑΙ διότι η ελληνική μας "ιδιαιτερότητα" "δικαιολογεί" τον καθηγητή ως πολιτικό-κομματικό καθοδηγητή που θα πείσει τους μαθητές του (μικρούς ή μεγάλους) για το δίκαιο των θέσεων του κόμματός του;

    Προσωπικά αντιτίθεμαι και στα δύο. Και δεν πρέπει να δεχόμαστε την πολιτική καθοδήγηση και την κομματικοποίηση των σχολικών εκδηλώσεων επειδή τυχαίνει η συγκεκριμένη πολιτική προβολή θέσεων να μας βρίσκει σύμφωνους.

    Το δημόσιο σχολείο δεν είναι για να μαθαίνουν οι μαθητές από τους καθηγητές τους τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΚΚΕ (όπως και των άλλων κομμάτων) για το αν θα πρέπει να γίνονται αποκρατικοποιήσεις, συγχωνεύσεις νοσοκομείων, και για το αν θα πρέπει να μειωθούν οι συντάξεις και οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι η εναλλακτική είναι το απολιτικ στυλ, ούτε το να γίνεται κήρυγμα υπέρ της κυβερνητικής πολιτικής. Αλλά τη σοβαρή και ζωντανή δημόσια εκπαίδευση, την οποία δεν υπηρετεί το κράτος, δεν την υπηρετούν επίσης και όσοι εκπαιδευτικοί την αντιλαμβάνονται ως βήμα για την έκφραση των πολιτικών τους θέσεων και των θέσεων της παράταξης στην οποία ανήκουν.

    Φοβάμαι ότι και οι δύο εκδοχές (απολιτικ από τη μία, πολιτική προπαγάνδα από την άλλη) το ίδιο "βλάπτουν τη Συρία"......
    Αυτό είναι το λάθος της Αντιγόνης, το οποίο δεν είναι ούτε προς εξαγωγή σε ξένες χώρες ούτε βεβαίως πρότυπο προς μίμηση.

    Κατά τη γνώμη μου οι μαθητές μπορούν -και λένε- τα δικά τους ΟΧΙ με αφορμή τη μελέτη της ιστορίας, όταν διδάσκεται στα σοβαρά. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να κάνεις την Ιστορία "ζωντανή" από από το να τους προβάλλεις τις πολιτικές σου θέσεις με βίντεο.


    Ας γίνει λοιπόν η 28η μέρα περισυλλογής για όλους (δύσκολο καθώς για κάποιους είναι αφορμή για κομματική εκτόνωση και για άλλους μέρα που τα ...στρατά παρελαύνουν με χορηγίες επιχειρηματιών για να τονώσουν το...εθνικό μας φρόνημα!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Φοβάμαι ότι και οι δύο εκδοχές (απολιτικ από τη μία, πολιτική προπαγάνδα από την άλλη) το ίδιο "βλάπτουν τη Συρία"......"

      Αυτό ναι! Αυτό να βάλουν στα λεωφορεία!

      Delete
  5. Μη το λες: θα κατηγορηθώ για προπαγάνδα!!!

    ReplyDelete
  6. Μη σε νοιάζει κι όσοι κατηγορήθηκαν ΔΙΚΑΙΩΣ κατηγορήθηκαν,
    γι¨αυτό και κάναν τουμπεκί.
    Το πολύ-πολύ στην περίπτωσή σου, να κατηγορηθείς για ουδετερότητα, ότι δεν πας ούτε με τον Πούτιν ούτε μεν Κέρι. Μη φανταστείς ότι τα παιδιά του Φαήλου παίζουν τον Καβάφη στα δάχτυλα κι αμέσως θα αντιλήφθούν για ποια ΅Συρία΅ μιλάς.

    ReplyDelete
  7. Γιάννη μου, αν μας πειράζει αυτή η προπαγνδα στα λεωφορεία-και δικαίως- ας μας πειράζει και η άλλη για την οποία το σχόλιο μου. Γιατί ουδέτερος δεν είμαι. Έχω άποψη και αυτή είναι κατά της προπαγάνδας. Και δεν πιστεύω σε καλή και κακή προπαγάνδα, όπως και σε καλή και κακή βία. Γιατί όπως σου έχω γράψει είμαι κατά της βίας.
    Για τα παιδιά του Φαήλου είμαι σίγουρος ότι αγνοούν. Όπως επίσης και πολύς κόσμος που δεν περιμένει να του πει ο ¨καβάφης" τι είναι καλό και τι όχι. Και ποιά η διαφορά της βίας και της βιασύνης. Άλλα είναι τα προβλήματα

    ReplyDelete