19 Jan 2020

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2020: ΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ- «ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ»

«ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ»

Κείμενα - Σκηνοθεσία: Περικλής Μοσχολιδάκης .

Απόδοση κειμένων : Περικλής Μοσχολιδάκης Ζαχαρίας Καρούνης

Τραγούδι : Ζαχαρίας Καρούνης .

Στα Δρώμενα ο Κωνσταντίνος Χίνης παίζει βιολοντσέλο

και η Άλμπα Λυμτσιούλη, Φλάουτο.

Συμμετοχή στην Απόδοση Κειμένων :

Νίκη Καρκατσέλη

Αγγελική Καλυβίτη

Παραγωγή: Melodrakma Universal

Εκτέλεση: Grecoland Travel

Με την υποστήριξη του ΔΑΖΩΜΑΤΟΣ

Μια ιδέα του Γιάννη Λυμτσιούλη

Η Melodrakma Universal κάθε χρόνο, μια φορά το χρόνο, τις μέρες τις Αποκριάς καλεί τους φίλους της να την ακολουθήσουν σε κάποιο σημείο της Ελλάδα. Ταξίδι στην άγνωστη πλευρά γνωστών αγαπημένων τόπων.
2018: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
2019: ΗΠΕΙΡΟΣ
2020: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ!!!

Φέτος η επιλογή του θέματος του ταξιδιού καθόρισε και τον τόπο. Με τίτλο ταξιδιού «Ένα Χρόνο πριν την Επανάσταση», με θέμα τον ξεσηκωμό των Ελλήνων το 1821 και με αφορμή την επερχόμενη επέτειο των 200 χρόνων, δε μπορούσε να είναι άλλος ο τόπος από την Πελοπόννησο.
Ποιος την έκανε εκείνη την Επανάσταση; Γιατί, πού, από πού ξεκίνησε και ποιοι είναι αυτοί κάθε φορά οι επαναστάτες, ποιοι είναι αυτοί που δεν τους νοιάζει να τα χάσουν όλα, ποιοι δε βολεύονται και δεν κάθονται στην ησυχία τους, ποιοι είναι αυτοί που δε μπορούν να πουν «ας βγάλουν άλλοι τα κάστανα απ’ τη φωτιά»; Κι ύστερα, ποιοι είναι αυτοί, όχι πάντα αλλά συχνά, που απ’ το παρασκήνιο υποκινούν επαναστάσεις χωρίς ποτέ να δει κανείς στο φως το πρόσωπό τους;
Ποιο ήταν το Οβάλ γραφείο της Εποχής;
Πόσο κρατάει μια Επανάσταση;
Πόσο κρατάει ο επαναστατικός μας εαυτός;
Από ποια ηλικία και μετά αρχίζουμε να βλέπουμε την επανάσταση ως πρόβλημα;
Τί ώρα περίπου πεθαίνει ο επαναστάτης μέσα μας;

Πότε ήταν η τελευταία φορά, όχι που θελήσαμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο γύρω μας, το status quo αλλά πότε ήταν η τελευταία φορά που ήμασταν διατεθειμένοι να διακινδυνεύσουμε να τα χάσουμε όλα, όλα όσα έχουμε, τα λίγα ή τα πολλά, όλα τα χειροπιαστά για ένα όραμα...
Ποθήσαμε ποτέ κάτι πραγματικά;
Είχαμε ποτέ κι εμείς ένα όραμα; Τί απέμεινε απ’ αυτό;
Έγινε ποτέ κάποιος αγώνας μας παράδειγμα ν’ αγωνιστούνε κι άλλοι;
Υπάρχει περίπτωση να γελάνε οι επόμενες γενιές, να γελάνε και να ντρέπονται με την ευκολία μας να βολευτούμε και να πετάξουμε τα όνειρα τα εφηβικά για λίγη ησυχία.
Και ποιος είναι αυτός που υποτιμάει την ησυχία; Που τη σαρκάζεται…
Οι επόμενη γενιά, οι νέοι σήμερα, όταν μεγαλώσουν δε θα το κάνουν;

Όλα αυτά σ’ ένα τριήμερο πρέπει ν’ απαντηθούν. Μέσα και Έξω μας.

-Γιατί «ένα χρόνο πριν την επανάσταση»;
-Για να προσπαθήσουμε ν’ ανακαλύψουμε τί οδήγησε σ’ αυτή.

-Γιατί ένα χρόνο πριν την επέτειο; Γιατί το 2020 κι όχι το 2021;
-Για να ‘χει η επαφή και η σχέση μας με όλη αυτή την υπόθεση της επανάστασης φρεσκάδα, πριν τα πολλά αφιερώματα  και «αφιερώματα» που επέρχονται κάνουν τους πάντες να μη θέλουν ν’  ακούσουν λέξη για όλη αυτή τη σπουδαία υπόθεση του ξεσηκωμού.

Και φέτος απολαμβάνουμε το δώρο της υποστήριξης και των πολύτιμων συμβουλών των ανθρώπων του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ και του κυρίου Σταύρου Μπένου προσωπικά. Πέρυσι, μας εξασφάλισαν τις άδειες από τις αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων ώστε να χρησιμοποιήσουμε το Θέατρο της Νικόπολης, της Δωδώνης και της Κασσώπης για τα Δρώμενα που είχαμε ετοιμάσει.  Την ίδια γενναιόδωρη αρωγή είχαμε και φέτος ώστε να εξασφαλιστούν οι άδειες για τα φετινά Δρώμενα σε συγκεκριμένους χώρους  και γι’ αυτό τους ευχαριστούμε από καρδιάς.

Με δεδομένα όλα αυτά, ξαναζήτησα και φέτος τη συνδρομή αγαπημένων καλλιτεχνών για να στήσουμε και να σκηνοθετήσουμε τρεις μέρες Εμπειρίας. Περιηγήσεις και θέαμα, ξεναγήσεις και Δρώμενα.
Καλλιτέχνες και ταξιδιώτες για τρεις μέρες και πάλι μαζί. Ηθοποιοί, μουσικοί και τραγουδιστές για τρεις μέρες θα προσφέρουν το ταλέντο τους, θα είναι εκεί κι αυτοί μαζί μας, και με το που θα τελειώνει η κάθε ξενάγηση θα παίρνουμε τη θέση μας Μέσα κι Έξω μας … κι η Τέχνη θα μετατρέπει τους ταξιδιώτες σε θεατές.

Το casting και τη γενική Σκηνοθεσία όλων των Στιγμών και των Δρώμενων ανέλαβε και φέτος ο Περικλής Μοσχολιδάκης.

Για τρεις μέρες θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε τον Ελληνικό Κόσμο, τον Αρχαίο, τον Βυζαντινό και το Σύγχρονο, μ’ ό,τι και να σημαίνει αυτό το «σύγχρονο».

Βασικό εργαλείο στην απόπειρα κατανόησης τής κάθε μιας απ’ αυτές τις εποχές θα είναι η σπουδαία έννοια που λέγεται Ελευθερία. Λίγες έννοιες αξίζουν όσο αυτή μια Επανάσταση.

Οι ξεναγοί, σπουδαίοι επαγγελματίες όλοι, ο καθένας στο λεωφορείο του, ο καθένας με τον τρόπο του, με τις Ιστορίες του, όσες έφερε ο καθένας κι η καθεμιά μαζί τους αλλά και όσες η Melodrakma ζήτησε να ετοιμαστούν ώστε να υπάρχει κοινός άξονας, χρυσή κλωστή που θα ενώνει όλα τα λεωφορεία.

Κοινά συρτάρια της Ιστορίας θα ανοιχθούν σ’ όλα τα λεωφορεία.

Η παράσταση ξαναρχίζει… παιδιά…
Περικλή…
Ειρήνη,
Σία,
Νίκο,

Παιδιά βγαίνετε…

1η ΜΕΡΑ: ΑΘΗΝΑ-ΝΑΥΠΛΙΟ- ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Συγκέντρωση στις 7:30 στο πάρκινγκ της οδού Φιλελλήνων και αναχώρηση για Πελοπόννησο. Τελικός προορισμός και βάσης μας αυτές τις τρεις μέρες θα είναι η Καλαμάτα αλλά, να εύχεστε να ‘ναι μακρύς ο δρόμος…

Μετρηθήκαμε, λείπουν δύο, (πάντα λείπουν δύο που τους έτυχε κάτι τρομερό και γι’ αυτό καθυστέρησαν λίγο, πάντα υπάρχουν δυο που ισχυρίζονται κάτι τρομερό, ευτυχώς 5 λεπτά μόνο, γι’ αυτό τους συγχωρέσαμε ρίχνοντάς τους απλώς ένα μόνο βλέμμα βλοσυρό.)
Μετράμε άλλη μια φορά…
Μουσική… (μπαίνει το ίδιο cd σε όλα τα λεωφορεία…) 1, 2, 3…τώρα… Ξεκινάμε!

Με την κουβέντα φτάσαμε κιόλας στο Ναύπλιο. Την πρώτη Πρωτεύουσα εκείνης της πρώτης σύγχρονης Ελλάδας. Περιήγηση στην πόλη, σα να παίρνουμε τα πράματα απ’ το τέλος και σιγά-σιγά θα ξετυλίξουμε το Μίτο του Κόμη Καποδίστρια… Πάμε ως τον Άγιο Σπυρίδωνα όπου δολοφονήθηκε… Θα μιλήσουμε για όλα αυτές τις μέρες. Όχι απλά κάναμε επανάσταση, ήμασταν πολύ γενναίοι, νικήσαμε και ζήσαμε καλά…

27 Σεπτεμβρίου του 1831…

Οι Μαυρομιχαλαίοι πλησιάζουν τον Κυβερνήτη… Με μαχαίρι ο Γεώργιος με πιστόλι ο Κωνσταντίνος…

Ξενάγηση…

Μετά το τέλος της ξενάγησης, σ’ αυτή τη σελίδα αλλά και σε άλλες γωνιές του Ναυπλίου και της Ιστορίας, χρόνος ελεύθερος για καφέ, κι αμέσως μετά αναχωρούμε…

Μπουρλότο όλα απ’ την πρώτη μέρα του ταξιδιού!

Κουβέντα στο λεωφορείο, ποιο ήταν το Οβάλ γραφείο της Εποχής;
Από ποια ηλικία και μετά αρχίζουμε να βλέπουμε την επανάσταση ως πρόβλημα;
Τί ώρα περίπου σκοτώνουμε τον επαναστάτη μέσα μας;

Με την κουβέντα φθάσαμε στη Δημητσάνα!

Κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821, οι Δημητσανίτες τροφοδοτούσαν τον αγώνα μ’ ένα σπουδαίο κι απαραίτητο πολεμικό υλικό.
Γράφει κάπου ο Κολοκοτρώνης: «Μπαρούτι είχαμε, έκαμνε η Δημιτζάνα».

Άφιξη, περιήγηση στο χωριό κι ύστερα χρόνος ελεύθερος για να τσιμπήσουμε πρώτα κάτι.

Ύστερα απ’ αυτό το διάλειμμα συγκέντρωση και φύγαμε για μια ακόμα ιστορική επίσκεψη, πάμε στο Μουσείο Υδροκίνησης, στο ΠΙΟΠ…
Θα δούμε με τα μάτια μας το Νερό να είναι στην υπηρεσία των πάντων. Η πηγή της ζωής ζωή να δίνει σε όλα τα ανθρώπινα, σα νερό θα κυλήσει κι η Ιστορία μέσα απ’ τα χέρια μας, χρόνος νερό νεράκι, νερό για την παραγωγή αμέτρητων προϊόντων… αλεύρι, τσίπουρο, βυρσοδεψείο πιο κει και λίγο πιο πέρα… μπαρούτι! Απ’ τα πιο δυνατά στοιχεία της Πολιτιστικής ταυτότητας όλης αυτής εδώ της περιοχής, μπαρούτι που μας φέρνει στο θέμα μας, μπαρούτι στο ταξίδι μας η Τέχνη μετά την ξενάγηση…

Το Δρώμενο της ημέρας μέσα στις Πυριτιδαποθήκες της Δημητσάνας!

Παιδιά, βγαίνετε…

Ιωάννης Παπάφης
Στρατηγός Μακρυγιάννης
Ιωάννης Καποδίστριας…

…Αυτοί οι αγενείς νεκροί, χάνονται έτσι, χωρίς ένα αντίο, ξεχνώντας στοιχειώδεις ευγένειες της ζωής. (Αηδονόπιτα, Ισ. Ζουργός)

Ύστερα αναχώρηση για την Καλαμάτα.
Στο πούλμαν…
Γεμάτη η ψυχή απ’ όσα είδαμε κι ακούσαμε, απ’ όσα δεν είδαμε και δεν ακούσαμε κι απλά τα φανταστήκαμε, μπήκαμε σε μηχανή του μυαλού μας, κάναμε προσομοίωση…
Τί θα κάνα εγώ αν τότε…
Κι αν ήμουν γέρος… τί θα λεγα στα παιδιά και στα εγγόνια μου;
Να μπουν στον Αγώνα ή να κάτσουν στ’ αυγά τους και να λουφάξουν;

Μουσική

Φτάσαμε στην πόλη απ’ όπου ξεκίνησε η Επανάσταση!
Ναι, πολλοί το αγνοούν πως απ’ την Καλαμάτα ξεκίνησαν όλα.
Αγία Λαύρα, Τριπολιτσά, Δημητσάνα… όλο άλλοι τόποι έρχονται συνειρμικά στο νου κάθε φορά που ακούμε για τούτη την Επανάσταση κι όμως, στην Καλαμάτα ξεκίνησαν όλα.

Είναι η σεμνότητα της πόλης; Είναι που δεν καυχιέται; Πρέπει να είσαι «επιθετικός», να περιαυτολογείς αν θες να σε τιμούν;

Ένας πρώτος αναγνωριστικός περίπατος στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ένας καφές κι ύστερα μεταφορά και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.

Δείπνο στο ξενοδοχείο μας.

Διανυκτέρευση. Ταβανοσκόπηση.

«Πρέπει λοιπόν και μείς Γλαύκων, να σταθούμε σαν τους κυνηγούς, γύρω γύρω στο θάμνο με τεντωμένη την προσοχή μήπως και μας ξεφύγει από πουθενά η δικαιοσύνη, και γίνει άφαντη, γιατί είναι φανερό ότι κάπου εδώ κρύβεται. Άνοιξε λοιπόν τα μάτια σου και βάλε τα δυνατά σου να κοιτάς, μήπως εσύ τη δεις καλύτερα και μου τη δείξεις κι εμένα.»

Απόσπασμα του Πλάτωνα απ’ την Πολιτεία του. Μιλάει ο Σωκράτη:

Καληνύχτα.

2η ΜΕΡΑ: ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΜΥΣΤΡΑΣ

…Όμως αν είναι να γίνουμε ευτυχισμένοι, πρέπει να πορευθούμε προς τα εκεί που μας πάνε τα αχνάρια των συλλογισμών μας.

Πλάτωνος Πολιτεία

Είναι Κυριακή Αποκριάς. Πρωινό και θα προσφέρουμε άλλη μια μέρα της ζωής μας στο βωμό του ταξιδιού με θέμα την Επανάσταση.

Πάμε να γνωρίσουμε την πόλη που μας φιλοξενεί πρώτα…

Απ’ την εποχή του Ομήρου ακόμα ξεκινάει η Ιστορία της Καλαμάτας, της έλαχε όμως μια Σπάρτη πανίσχυρη δίπλα ακριβώς κι έτσι πάντα στη σκιά της και υπό λακωνική κυριαρχία.

Αιώνες, αιώνες, τρέχουν οι αιώνες νεράκι κι ας φερόμαστε εμείς σαν αιώνιοι… σταυροφόροι φράγκοι, Τούρκοι, Ενετοί κι ήρθε η στιγμή που έλαμψε ετούτη η πόλη. Πρωτοστάτησε στον Αγώνα τής Ελευθερίας. Αυτή είναι η σημαντικότερη στιγμή στην Ιστορία της Καλαμάτας.
23 Μαρτίου του 1821, ο Κολοκοτρώνης, ο Νικηταράς, ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, ο Παπαφλέσσας και άλλοι μπαίνουν στην πόλη ως απελευθερωτές. Κατευθύνονται προς την Εκκλησία, συμμετέχουν στην πανηγυρική δοξολογία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων, αμέσως μετά τη δοξολογία εκεί μέσα ευλογείται η επαναστατική σημαία και από εδώ πια ξεκινούν όλα…
Να, φτάσαμε στο εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων, η πλατεία 23ης Μαρτίου, ναι 23ης Μαρτίου, όχι 25ης… Όλα γύρω μιλούν για το ξεκίνημα της απελευθέρωσης.

Παραμονές καταιγίδας

Περιήγηση στην πόλη, χρόνος για καφέ κι ύστερα συγκέντρωση για να συνεχίσουμε, πάμε να κοιτάξουμε τώρα μέσα απ’ τη βυζαντινή χαραμάδα της Ιστορίας.

Αναχώρηση για την Καστροπολιτεία του Μυστρά.
Ο Καιάδας μέσα μας, έτοιμος να του πετάξουμε τον επαναστάτη που κρύβαμε κάπου κάποτε στην καρδιά.
Άφιξη.
Αυτή είναι η Βυζαντινή όψημια Εποχής ολόκληρης!
Πριν καν χαθεί η Ελευθερία, πριν καν οι Τούρκοι μπούνε στο προσκήνιο της Ιστορίας, ο Μυστράς ήταν ήδη πρωταγωνιστής. Ήταν η πρωτεύουσα του Ημιαυτόνομου Δεσποτάτου του Μορέως κάποτε. Κατακουζηνοί και Παλαιολόγοι πατούσαν τις πέτρες ετούτες που πατάμε εμείς τώρα.

Ξενάγηση στο Βυζαντινό παρελθόν του Αγώνα. Ναι, έχουν κι οι Αγώνες παρελθόν, είναι η τροφός που τους ανέθρεψε.

Ξενάγηση και παράλληλα περισυλλογή.

Απ’ λάμψη του σπουδαίου Δεσποτάτου… ένας αρχαιολογικός χώρος απόμεινε…

Ποιοι τόποι απ’ όσους σήμερα σφύζουν από ζωή, απ’ τη ζωή μας, ποιες απ’ τις πόλεις και ποια απ’ τα χωριά μας θα είναι κάποτε περιφραγμένο οικόπεδο με εισιτήριο.

Όχι, δεν πρέπει ετούτον τον τόπο να τον αφήσουμε στο συρτάρι της μνήμης μας που γράφει «αρχαιολογικές επισκέψεις».

Να βάλει πλάτη η Τέχνη ν’ αλλάξει η Μνήμη δίσκο σκληρό κι άλλα να θυμόμαστε απ’ το Μυστρά…

Παιδιά, βγαίνετε…

Περικλή…

Δρώμενο που αφορά τον Τόπο και το Ταξίδι μας.

Η Στιγμή πλέον μας ανήκει.

Επιστροφή στην Καλαμάτα, στο ξενοδοχείο μας. Χρόνος για ξεκούραση και ραντεβού για το Αποκριάτικο ρεβεγιόν.

Με τόση επανάσταση να κυλάει στις φλέβες του ταξιδιού μας, τί άλλο θα μπορούσε να είναι το θέμα της αμφίεσης για όποιον το επιθυμεί.

Επαναστάτες.
Ας το περιορίσουμε σε χρόνο, μην πάμε πολύ πίσω, Επαναστάτες στα 3.000 τελευταία χρόνια.
Αυτό είναι το θέμα.
Επαναστάτες που τους αναγνώρισε η Ιστορία ή που σκοπίμως τους αγνόησε γιατί ήταν πραγματικοί επαναστάτες κι άρα κακό παράδειγμα και προηγούμενο… Η σκυτάλη τώρα περνάει στα Δημιουργικά Μυαλά των ταξιδιωτών…

Απ’ την Αντιγόνη, ως τον Τρότσκυ,
απ’ το Γαλιλαίο ως τη Μαρί Κιουρί,
απ’ τον Κολοκοτρώνη ως τον Μπουεναβεντούρα Ντουρούτι,
απ’ τον άγνωστο προϊστορικό καλλιτέχνη που χαράσσει πάνω σε βράχους το σχήμα της τροφής του ως τον Ζαν Μισέλ Μπασκιά που ανοίγει νέους δρόμους στους τοίχους του μετρό της Νέας Υόρκης και την Τέχνη στην Εποχή των σπηλαίων, στην Αλήθεια του πρωτόγονου!

Είμαστε ελεύθεροι να θυμηθούμε και να θυμίσουμε προσωπικότητες που τα κατορθώματά τους τάραξαν τα νερά της εποχής τους κι αποπειράθηκαν να ανατρέψουν το όποιο status quo.

Δείπνο και αποκριάτικο γλέντι.

Μια στιγμή…
πριν αρχίσει το γλέντι,
Ευλόγησον με τραγούδια της τάβλας σε παρακαλώ…

Διανυκτέρευση.
Ταβανοσκόπηση Νο2.

3η ΜΕΡΑ: ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΑΡΧ. ΠΑΡΚΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ – ΜΕΘΩΝΗ – (ΠΥΛΟΣ) - ΑΘΗΝΑ

Αφύπνιση, χρειάστηκε αφύπνιση σήμερα, να ξυπνήσει εαυτός και υποσυνείδητο απ’ την πανοραμική επαναστατών που είχε επιδοθεί…
Ήταν ωραία χθες βράδυ. Μπορέσαμε να συζητήσουμε με τη
Ρόζα, πάντα ανοιχτή στο διάλογο η κυρία Λούξεμπουργκ,
ν’ ακούσουμε το ξέσπασμα του θυμού του Μπασκιά,
ν’ αφουγκραστούμε τη σιωπή της κυρίας Μαρί Κιουρί,
αυτή κι αν ήταν επανάσταση, μια γυναίκα σ’ ένα κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, μόνο με λίγα λόγια και πολλή δουλειά κατορθώνονται ν’ ανοίξουν τέτοιες Πύλες,
ο Κολοκοτρώνης προήδρευε
ο Ρήγας τραγουδούσε
η Μπουμπουλίνα κοίταζε απ’ το παράθυρο και περίμενε τους δολοφόνους της.
ο Καποδίστριας ετοιμάζονταν να πάει στη λειτουργία,
ο Ζαχαρίας τραγουδούσε για όλους

Ήταν ωραία χθες βράδυ, για μια ακόμα φορά αποδείχτηκε ότι διψάμε για ψέματα και ρόλους.
Πρωινό, σαρακοστιανό για όποιον θέλει, ύστερα φορτώνουμε αποσκευές κι αναχωρούμε. Τελευταία μέρα, τελευταία παράσταση σήμερα. Φύγαμε για το Αρχαιολογικό Πάρκο της Μεσσήνης.
Άφιξη στο χώρο που ο κος Θέμελης επέστρεψε στους Έλληνες αγνώριστο.
Βρισκόμαστε σ’ ένα από τα σπουδαιότερα μνημειακά σύνολα της Μεσσηνίας, άλλαξε τη φυσιογνωμία της περιοχής ολόκληρης ετούτη εδώ η ανασκαφή… Αρχαιολογικό και οικολογικό πάρκο μαζί,  μεγαλειώδη αρχαιολογικά κατάλοιπα μιας ολόκληρης αρχαίας πολιτείας, μακροχρόνια επένδυση σε χρόνο και κόπο όλων όσοι συμμετείχαν στην έρευνα και στην προβολή αυτού του χώρου από το 1986 ως σήμερα με κύριο πρωταγωνιστή τον κ. Πέτρο Θέμελη.

Ξενάγηση παντού κι αμέσως λάβατε θέσεις.

Ηθοποιοί, μουσικοί λάβατε θέσεις.

Περικλή
Άλμπα,
… βγαίνετε για τελευταία φορά…

Ταξιδιώτες, λάβατε θέσεις και σεις, είστε θεατές τώρα, δεν είστε τουρίστες. Πρωταγωνιστές-θεατές στο χώρο και το χρόνο μας, αυτή είναι η στιγμή μας

Λέει ο κος Θέμελης… « (…) Το δίλημμα: προστασία ή χρήση των μνημείων είναι ψευδές, γιατί δεν υφίσταται κατ’ ουσίαν σύγκρουση αξιών. Η απάντηση πρέπει να είναι: προστασία και χρήση. Η ελιτίστικη εκδοχή έχει την εξής στρατηγική: σώστε τα μνημεία, κρατήστε μακριά τους ανθρώπους.
Οι επισκέπτες ωστόσο δεν μπορεί να μένουν έξω από το φράκτη των αρχαιολογικών χώρων, να βλέπουν από μακριά τα αρχαία θέατρα, να σταματούν στην κλειδωμένη πόρτα των ναών και των μοναστηριών. Είναι αναγκαίο να τους προσφέρεται αναψυχή σε συνδυασμό με γνώση για τα μνημεία και την αξία τους, αναψυχή που να συνάδει βέβαια με το χαρακτήρα τους.»

Αντιγόνη,
Πλήθων Γεμιστέ,
Στρατηγέ Μακρυγιάννη…

Πόσα απ’ τα «πάθη» της δικής μας ζωής θα γίνονταν «ωραία»  τραγωδία;
Ή είναι αδιάφορη κι ανούσια η ζωή που ζούμε;
Κανένας, ούτε τώρα ούτε στο μέλλον δε θα βρει τίποτα καλό στη μικρή ζωή μας, καλό και άξιο να το διηγηθεί;

Με το τέλος της παράστασης αναχωρούμε για τη Μεθώνη.
Νά και η Μεσαιωνική πλευρά του ταξιδιού μας...
Δείτε το Κάστρο της Μεθώνης, είναι ένα από τα σημαντικότερα οχυρωματικά σύνολα της Ελλάδος ολόκληρης. Το απόλυτο παράδειγμα Καστροπολιτείας,  έχει κι ένα εκπληκτικό φυσικό λιμανάκι, κάποτε, στα χρόνια του μεσαίωνα, σταματούσαν εδώ οι προσκυνητές που χαν ξεκινήσει για τους Αγίους Τόπους αλλά και τα πλοία τα εμπορικά που πήγαιναν σ’ Ανατολή και Δύση εδώ διασταυρώνονταν…

Πάμε τώρα στο παρόν μας, εδώ, στο σταυροδρόμι της υπάρξεως μας, εδώ όπου αιώνες προσπαθούμε ν’ αποφασίσουμε, τί είμαστε οι Έλληνες, Ανατολή ή Δύση;

Απ’ τη Δημητσάνα του 1800, στο Μυστρά του 1300, απ’ το Μυστρά στην Αρχαία Μεσσήνη του 3ου αιώνα π.Χ κι από κει πάμε τώρα στο δικό μας, στον 21ο, στην Καθαρά Δευτέρα, είναι 2 Μαρτίου του 2020…
Στη Μεθώνη, την Καθαρά Δευτέρα αναβιώνει το έθιμο του «Κουτρούλη ο γάμος»! Ο γάμος εκείνου του ιππότη που διέπραξε το μέγα αμάρτημα, σκάνδαλο μέσα, να συζεί με γυναίκα που εγκατέλειψε το συζυγικό κρεβάτι της… Την αφόρισε η Εκκλησία, κατάρες πανταχόθεν στο παράνομο ζευγάρι, 17 χρόνια αγώνας σε μια κοινωνία που προτιμούσε το ψέμα και την υποκρισία, 17 χρόνια αγώνας ώσπου κατάφεραν να πείσουν για τη αγάπη τους, να εκδοθεί το διαζύγιο της αγαπημένης του και επιτέλους να παντρευτούν… 17 χρόνια αγώνας για τον έρωτα, να συζούν ανύπαντροι, επανάσταση, άξιζε γλέντι γαμήλιο τρικούβερτο ετούτος ο γάμος…
Μάιος 1394…
Σ’ αυτό το γαμήλιο γλέντι πάμε και μεις τώρα καλεσμένοι… χρόνια, αιώνες μετά, το γλέντι συνεχίζεται, γιατί η αλήθεια του κάθε αγώνα διακτινίζεται στο χρόνο, αντέχει, φθάνει στα μάτια και τ’ αυτιάτων ανθρώπων όποτε και να γεννηθούν…
Πάμε για γλέντι…

Λέει ο Καβάφης,
Το μόνο που τους έμενε προγονικό
ήταν μια ελληνική γιορτή

Χρόνος ελεύθερος για φαγητό, για γλέντι, για γιορτή και για παρέα… Στη Μεθώνη ή στην Πύλο.

Και μετά το φαγητό θα συγκεντρωθούμε, θα μετρηθούμε, δε λείπει κανείς αυτή τη φορά, κανείς δε θέλει να χάσει ούτε στιγμή απ’ την αλήθεια των ημερών μας…

Ζαχαρία,
σε παρακαλώ, εδώ που ναι τώρα όλοι μαζεμένοι και πριν ο καθένας ανεβεί στο λεωφορείο του… πες μας ένα αποχαιρετιστήριο…, το πόδι με αγάπη...

Επιστροφή στην Αθήνα.

Για μια ακόμα φορά σας ευχαριστώ που γελάσαμε, που κλάψαμε, γλεντήσαμε κι αυτοσαρκαστήκαμε μαζί.

Καλή αντάμωση

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Σημ: Απ' το φετινό τριήμερο, αφαίρεσα κούραση, προσέθεσα συναίσθημα και κράτησα ίδια με πέρυσι την τιμή παρά τα εντελώς διαφορετικά δεδομένα. Για να είμαστε όλοι εκεί.

Τιμή κατ’ άτομο σε δίκλινο με ημιδιατροφή: 295

Ξενοδοχείο:  ELITE CITY RESORT

Κρατήσεις
Τηλ: 210 524 1960, 6980 99 2323,  6985 66 2014

Mail: gr@melodrakma.com ,  es@melodrakma.com

Υ.Γ: Παρακαλούμε, όσοι έχετε κάνει ήδη κράτηση να επιβεβαιώσετε ή όχι, ώστε να οργανωθεί σωστά για όλους το τριήμερο.